שיתוף
תגובות
חדשות » חיל האוויר תקף מטרות במרכז סוריה
לאור יום
כלי תקשורת בסוריה דיווחו הערב כי מערכות ההגנה האוויריות במדינה הופעלו לאחר שישראל ביצעה תקיפה נגד יעדים באזור מאייסף. התקיפה חריגה יחסית מכיוון שבוצעה ביום
תקיפת יעד איראני בסוריה | צילום: By unlu, שאטרסטוק

כלי תקשורת בסוריה דיווחו הערב (עם צאת השבת) כי מערכות ההגנה האוויריות במדינה הופעלו לאחר שחיל האוויר ביצע תקיפה נגד יעדים באזור מאייסף. גורם צבאי מסר לסוכנות הידיעות "סאנא" כי "האויב הישראלי תקף מהאוויר כמה נקודות במרכז המדינה".

התקיפה חריגה יחסית מכיוון שבוצעה באור יום. על פי הדיווחים יעד התקיפה היה מכון סרס, לו יוחס בעבר עיסוק בין השאר בפרויקט הטילים המדויקים.

בתקיפה האחרונה שיוחסה לישראל, לפני מעט יותר מחודש, שני פעילים במשמרות המהפכה של איראן נהרגו בתקיפה באזור דמשק. השניים, לפי גורמים יודעי דבר, היו קצינים שעסקו בפרויקט דיוק הטילים החשוב לאיראן ולחיזבאללה.

אחרי התקיפה, בטהרן איימו כי "ישראל תשלם את המחיר על הפשע הזה". ופחות משבוע לאחר כן, שיגרו האיראנים 12 טילים לעבר "בסיסים ישראליים סודיים" לטענתם באיזור ארביל, בירת החבל הכורדי בעיראק. כאשר כלי התקשורת המזוהים עם איראן שללו כי מדובר בתגובה להרג הקצינים, אולם בישראל כן העריכו שמדובר בפעולת נקם איראנית.

התקיפה האחרונה שיוחסה לישראל באור יום אירעה כפי הנראה לפני כחצי שנה. באותה תקיפה דיווחה סוריה כי ישראל שיגרה מטח טילי קרקע-קרקע לעבר יעדים בפרברי דמשק. אותה תקיפה, כך לפי הסורים, גרמה לפציעתם של שני חיילים ולנזק.

רשת "אל-מיאדין" הלבנונית דיווחה אז כי התקיפה כוונה לאזור א-דימאס, שממערב לבירה דמשק ונמצאת על הדרך לבירת לבנון ביירות. מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמושבו בבריטניה, דיווח כי באזור שבו תקפה ישראל נמצאים מחסנים של אמצעי לחימה של ארגון חיזבאללה והמיליציות הכפופות לאיראן, כמו גם מטות של צבא סוריה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים