שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "לא ידועה השפעת החיסון על הווריאנט ההודי"
פרופ' לוי
מנכ"ל מ. הבריאות: "אמורה להיות מנה נוספת של חיסון. נכניס לבידוד את העובדים הזרים והסטודנטים שמגיעים מהודו. חיסון ילדים, כשיהיה אישור של משרד הבריאות העולמי"
חזי לוי

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי קיים הערב (חמישי) תדרוך בנושא מצב התחלואה, וכן לאזהרת המסע שפרסם מוקדם יותר משרד הבריאות מפני החשש לכניסת הווריאנט ההודי לארץ, ואמר: "נכניס לבידוד את העובדים הזרים ואת הסטודנטים שמגיעים מהודו, אם הם אינם מחוסנים".

"המצב בעולם הוא כזה שאנחנו ממליצים בצורה חמה ביותר לא לנסוע לחו"ל אם לא צריך. יחד עם זאת, משרד הבריאות מכריז על שבע מדינות שבהן יש תחלואה רבה מאוד ושבהן יש סיכוי טוב ללקות או להידבק בווריאנטים ושם אנחנו ממליצים ככל האפשר לא לנסוע למדינות האלה. פשוט לא לנסוע אליהן. נמל התעופה בן-גוריון הוא פתח כניסה לאנשים שבאו מארצות שונות שיש בהן מוטציות ועלולות להדביק גם מחוסנים. אנחנו צריכים לעשות ככל שביכולתנו כדי לא להכניס מוטציות: כלומר, בדיקות בנתב"ג טרם עליה למטוס, בנחיתה ובעיקר בידוד", אמר.

לדברי פרופ' לוי רק השבוע במערכת הבריאות שמעו על הזן ההודי. "אנחנו לומדים עליו, בהודו יש תחלואה רבה מאוד, בעיקר בדרום המדינה. רבים מהם חלו בשל הווריאנט ההודי. עדיין לא ידוע על השפעת החיסון עליו או עמידותו. אנחנו מרגישים לא נוח עמו, כי הוא מכיל מוטציות כאלו שיכולות להיצמד טוב יותר לתא האדם – והחיסון נגדו יכול להיות פחות יעיל, מה שיגרום לירידה של החיסון כנגדו".

בהתייחסותו לנושא החיסונים אמר: "אנחנו יודעים שצריכה להיות מנה נוספת. היא תהיה כנראה כעבור שנה מהחיסונים שהתחלנו בדצמבר". הפרופ' התייחס גם לגבי התו הירוק: "קרוב לוודאי שהוא יוארך עד למתן החיסון הבא. בהתחלה ידענו שהנוגדנים שנוצרים יתנו מוגנות לחצי שנה, לכן הוא תקף לתקופה זו. בינתיים הצטבר מידע נוסף. כנראה שהחיסון לקורונה יהיה כשגרת שפעת, כולל חיסונים משודרגים שיכילו עמידות לווריאנטים שהתגלו. לפי ההסכמים שנחתמו, ישראל תוכל לקבל חיסונים משודרגים".

פרופ' חזי לוי התייחס בתדרוך לחיסוני הילדים ואמר: "החיוב יחל רק כשיהיה אישור של משרד הבריאות העולמי לכך. אנחנו חשופים לכל מיני סרטים שלא נשענים על עובדות ויגרמו נזק. אנחנו עושים כאן בדיקות ומתייעצים עם כל הממונים על הטיפול בילדים כדי להיות מוכנים וערוכים לחסיון בטוח ויעיל. כל מי שאומר שהחיסון מסוכן לילדים ומטיף לילדים לא להתחסן, לדעתנו אינו אומר נכון ויכול לגרום לנזק. בבוא העת, שכל הרשות תינתן על ידי גורמי המדע בעולם, אנחנו נסביר, נבקש לבוא להתחסן על מנת להגיע לחיסון עדר ולכלול את הילדים בכל הפעילות שהיום אנחנו מתקשים לתת להם".

לקראת סיום הדגיש כי אין עלייה משמעותית בתחלואה בקרב תלמידים ומורים: "כרגע 772 ילדים חולים בביתם ו-50 מורים חולים פעילים שנמצאים אף הם בביתם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים