שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » חיסון רביעי לבני 60 • תו ירוק בחיסון ראשון
גל האומיקרון
כמו כן, הוחלט לאפשר חיסון במנה רביעית גם לצוותים הרפואיים, לאור הצורך להגן עליהם • קבינט הקורונה אישר במשאל טלפוני את "התו הירוק הזמני"
חיסון למבוגרים | צילום: Mahsun YILDIZ, שאטרסטוק

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, אישר הערב (ראשון) מתן חיסון רביעי לבני 60 ומעלה ולצוותים הרפואיים. ההחלטה התקבלה לאור העלייה בתחלואה והחשש הנשקף לבריאותם של בני ה-60 ומעלה.

כמו כן, הוחלט לאפשר חיסון במנה רביעית גם לצוותים הרפואיים, לאור הצורך להגן עליהם, כמי שעומדים בחזית המאבק נגד נגיף הקורונה. החיסון הרביעי יינתן בתנאי וחלפו 4 חודשים ממועד קבלת מנת החיסון השלישית.

בתוך כך, קבינט הקורונה אישר במשאל טלפוני את "התו הירוק הזמני" לאדם שקיבל את מנת החיסון הראשונה נגד נגיף הקורונה. "התו הירוק הזמני" אשר יונפק על ידי משרד הבריאות, יהיה תקף ל- 30 ימים מיום קבלת מנת החיסון הראשונה.

הוראת השעה תיכנס לתוקף החל מ – 6/1/2022 ותהיה תקפה עד לתאריך 18/1/2022 (בין התאריכים האלה ניתן יהיה להנפיק תו ירוק זמני). חשוב להדגיש, "התו הירוק הזמני" אינו תקף במקרה של חשיפה למאומת ואינו פוטר מבידוד.

ד"ר אורלי גרינפלד מנהלת רפואית במטה ההסברה של משרד הבריאות ורופאת משפחה במכבי שירותי בריאות התייחסה בריאיון לקול חי על מתן החיסון הרביעי: "הוחלט לאפשר חיסון במנת דחף רביעית לאוכלוסיה בגיל 60 ומעלה. זו היתה החלטה מורכבת שהתקבלה לנוכח הסיכונים מהנגיף בקרב אוכלוסיה זו. מי שמחוסן או מחלים בתוקף, יוכל להפטר מבידוד בחשיפה למאומת לאחר שיבצע בדיקת אנטיגן רשמית ויצא שלילי״.

פרופ' רונית קלדרון מרגלית, האוניברסיטה העברית, בריאיון ל'קול ברמה', יוצאת נגד הכרזת בנט על חיסון רביעי מגיל 60: "בעיני זו לא החלטה מושכלת, אין לנו מספיק נתונים, לא מבחינת הסיכון שלו ולא מבחינת היעילות שלו. זה אולי מושכל מבחינת הממשלה שאומרת ש'אין לנו מה לעשות', אבל מבחינה רפואית זאת לא החלטה מובנת. זאת החלטה שלא נשענת על מדע".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים