שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ח"כים מאשימים את צה"ל – "בושה לרוצחים"
הסתה מבית
ח"כ עאידה תומא-סלימאן: "העיתונאים שהיו איתה מדווחים באופן ברור שנורתה מכוח צבא ישראלי. ‏אני סומכת על העיתונאים ולא על דובר צה״ל"
חברי ה'רשימה המשותפת' בכנסת | צילום: דוברות הכנסת

שעה קלה לאחר שנודע על מותה של העיתונאית, לכאורה מאש מחבלים בג'נין, שרים וח"כים הגיבו לסערה כאשר חלקם לוקחים צד ותוקפים את החיילים מבלי שיש הוכחה שהם ביצעו את הירי.

ח"כ אחמד טיבי: "אין שום הצדקה בעולם לירי קטלני בה או בעיתונאים באשר הם. שוב חיילי הצבא פוגעים דווקא בעיתונאים ובעבודה החשובה שלהם, ולא מתחשבים בנוכחות שלהם בשטח. המשפט הקבוע ש"הצבא מתחקר את האירוע" הוא פרובוקטיבי, שקרי ומקומם במיוחד בבוקר הקשה הזה. יורים, משקרים ומטייחים – את המנגנון הזה אנחנו כבר מכירים טוב מידי".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודהם: "העיתונאית שירין אבו עקאלה נורתה למוות על ידי הצבא הבוקר בג׳נין לעיני עיתונאים נוספים. שירין היא עיתונאית חרוצה ומוערכת שדיווחה באומץ על פשעי הכיבוש והבוקר הפכה לקורבן שלהם. יהי זכרה ברוך".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן מאשימה את צה"ל: "שירין אבו עאקלה, עיתונאית מוערכת ומצטיינת שביצעה את בתפקידה, נהרגה הבוקר על ידי כוחות הכיבוש בג׳נין. היא לבשה אפודה שזיהתה אותה כעיתונאית. העיתונאים שהיו איתה מדווחים באופן ברור שנורתה מכוח צבא ישראלי. ‏אני סומכת על העיתונאים ולא על דובר צה״ל".

חבר מועצת השורא, מסעוד גנאיים הגיב: "בושה וכלימה לרוצחים. העיתונאית נפגעה לאחר שנורתה על ידי כוח צבא ישראלי במחנה ג'נין הבוקר".

ח"כ מוסי רז ממרצ: "העיתונאית שירין אבו עאקלה נורתה הבוקר למוות בעת עבודתה במחנה הפליטים ג'נין. כך נראה הכיבוש".

שרת הפנים שקד הגיבה לח"כ רז: "לא מוסי. כך לא נראה "הכיבוש", כך נראית תעמולה פלסטינית שקרית. כך נראים לוחמים גיבורים שנכנסים לג׳נין לפגוש את החמושים בביתם, כדי שאלה לא יפגשו את אזרחי ישראל בברים בתל אביב ובפארקים של אלעד. אנו נגבה את הלוחמים שלנו ונמשיך להילחם בטרור ללא פשרות".

ראש הממשלה נפתלי בנט: "על פי הנתונים, יש סיכוי לא מבוטל שפלסטינים חמושים, הם שהביאו למותה של העיתונאית. הפלסטינים אף תועדו אומרים "פגענו בחייל, הוא שכוב על האדמה". אף חייל לא נפגע, מה שמעלה את האפשרות כי הם ירו ופגעו בעיתונאית. כוחות צה"ל ימשיכו לפעול כנגד המחבלים בבסיסיהם, על מנת לשבור את גל הטרור הרצחני ולהשיב את הביטחון לאזרחי ישראל. אנו מגבים את לוחמינו".

שר החוץ לפיד: "אנחנו מציעים לפלשתינים חקירה פתולוגית משותפת של מותה המצער של העתונאית שירין אבו עאקלה. יש להגן על עתונאים בשטחי קרבות ומוטלת עלינו החובה להגיע לחקר האמת. כוחות הבטחון של ישראל ימשיכו לפעול בכל מקום כדי למנוע טרור ורצח ישראלים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים