שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ח"כ אמסלם הגיש עתירה לבג"ץ נגד ח"כ קארה
תקרית ההצבעה הכפולה
בעתירה הוא קורא להעמדתו לדין של ח"כ קארה בגין עבירה של זיוף בכוונה לקבל דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובעבירה של מרמה והפרת אמונים בשל מעשה של הצבעה כפולה
ח"כ דודי אמסלם | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ח"כ דודי אמסלם הגיש הבוקר (ב') באמצעות עו"ד מוטי שמעון עתירה לבג"ץ נגד היועמ"ש מנדלבליט כדי שיפתח בחקירה ויעמיד לדין את ח"כ אביר קארה בנוגע לפרשת ההצבעה הכפולה.

בעתירתו מבקש ח"כ אמסלם צו על תנאי המורה למשיב להתייצב וליתן טעם מדוע לא יורה לאלתר על פתיחת חקירה והעמדתו לדין של חבר הכנסת אביר קארה בגין עבירה של זיוף בכוונה לקבל דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובעבירה של מרמה והפרת אמונים בשל מעשה של הצבעה במקומה של חברת כנסת אחרת בנוסף להצבעתו הוא, וכן צו שינתן לאחר הצו על תנאי שיהפוך את הצו על תנאי למוחלט.

ח"כ אמסלם מסביר את מטרת העתירה "מטרת העתירה להביא את המשיב לפעול כפי חובתו ועל פי סמכותו כדי לחקור ולהעמיד לדין את חבר הכנסת אביר קארה בגין עבירות חמורות שעבר במעשה אקטיבי. מחדלו של המשיב מלפעול כפי שהוא מחוייב בעניין פוגע פגיעה חמורה בשלטון החוק, בקונסטיטוציה, בעקרונות היסוד של השיטה המשפטית במדינה, באמון הציבור בשלטון, באמון הציבור ברשות המחוקקת, ברשות המבצעת ובמערכות האכיפה והמשפט".

עוד הוסיף ח"כ אמסלם: "העתירה באה, בין היתר, למנוע מהמשיב לשקול שיקולים זרים לרבות התערבות בעניינים פוליטיים ולחייבו לפעול לאכיפה שיוויונית, יעילה והוגנת של הדין".

בהמשך העתירה סוקר ח"כ אמסלם את העובדות ואת הטענות המשפטיות המרכזיות, ומסכם במילים קשות נגד אוזלת ידו של היועמ"ש בנושא "מחדלו של המשיב מלפעול כחובתו ועל פי סמכותו ותפקידו והמנעותו או התעכבותו מלהורות על פתיחת חקירה והגשת כתב אישום כנגד חבר הכנסת אביר קארה מביאים לפגיעה חמורה בשלטון החוק, בעקרון השיוויון, באמון הציבור בשלטון, באמון הציבור ברשות המחוקקת ברשות המבצעת ובמערכת אכיפת החוק ובמערכת המשפטית".

את דבריו סיים אמסלם: "מחדלו של המשיב נראה בעיני העותר ובעיני הציבור כמונע משיקולים זרים ופסולים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. תחרות צמודה בין אמסלם לביטן על המשביר לצרחן. בעוד שאמסלם צורח ככרוכיה ביטן זועק כמו חצוצרה צרודה. מדענים עוקבים בעניין אחרי ההתפתחות מ'האדם החושב' ל'אדם הצורח'.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים