שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ח"כ אשר:"החזירו בדחיפות את הסקר הסרולוגי"
החזרה לשגרה
ח"כ יעקב אשר פנה לנשיאות הכנסת וביקש לקיים דיון דחוף בוועדת העבודה והרווחה בנושא: "הממשלה מפספסת את האפשרות לקבל מודיעין איכותי ומדויק על מצב המחלימים"
ח"כ יעקב אשר | צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

בעקבות עצירת הסקר הסרולוגי בישראל, פנה יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר וביקש דיון דחוף בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת בנושא עצירת הסקר הסרולוגי ואי ההכרה בבדיקות פרטיות, במטרה לחייב את הממשלה להפעיל מחדש את מערך הבדיקות שיסייעו להניע את המשק.

כידוע, החלטות רבות בקבינט ובממשלה בעניין הקורונה מושפעות מהיקף התחלואה, כאשר להיקף המחלימים שיורדים מפוטנציאל ההדבקה יש השפעה על קבלת ההחלטות והמגבלות השונות שמוטלות במטרה לעצור את התפשטות התחלואה.

רק בימים האחרונים אושר בכנסת תיקון החקיקה של ח"כ יעקב אשר במסגרת חוק הקורונה הגדול, לפיו המדינה תהיה מחויבת לבחון הקלות מהגבלות קורונה שונות למחלימים, במסגרת הנפקת 'תעודת מחלים' שתחריג את נושאיה מחלק מהגבלות הקורונה, מה שיסייע להאיץ את חזרת המשק לפעולה וישמור על פרנסתם של רבבות בתי אב. להחלת הנוהל צפויה להיות השלכה משמעותית גם על האפשרות להפעיל בצורה רחבה יותר את מערכת החינוך.

בכדי לסקור מי נושא נוגדנים בגופו, יש לערוך בדיקה סרולוגית. כאשר בעבר הייתה זו המדינה שערכה סקר ברחבי המדינה ובכך מימנה את הבדיקות למעוניינים. אך כעת, עם הפסקת הסקר, נדרשת בדיקה פרטית שעלותה מגיעה למאות שקלים, אך בימים האחרונים נודע שמשרד הבריאות אינו מכיר באותם הבדיקות, מה שאומר שאנשים משלמים כסף רב על בדיקות שלא יוכלו להועיל להן.

יוזכר, כי בתחילת ההתמודדות עם נגיף הקורונה הוחלט על סקר סרולוגי לבדיקת שיעור האוכלוסייה המחוסנת מקורונה, על מנת שהנתונים הסרולוגיים יתנו כלים למקבלי ההחלטות למיקוד פעולות המלחמה בנגיף, ייקלו על הנעת המשק ותעסוקת האזרחים, וכן יאפשרו ביקורים אצל אזרחים מבוגרים וקבוצות סיכון, ועוד.

"כבר מספר חודשים שמערך הסקר הסרולוגי אינו פועל, ואזרחים המעוניינים לחזור לימי שגרה ככל הניתן וכן אזרחים מקובצות סיכון המעוניינים לצאת מבתיהם או אלו המעוניינים לבקר את קרובי משפחתם מקבוצות סיכון, נאלצים לממן לבדם בדיקה סרולגוית פרטית בעלות של מאות שקלים, הביקוש העצום לבדיקות אלו הוביל לפריחה של שוק רפואה פרטית לבדיקות סרולוגיות, ללא גורם מתכלל או העברת נתונים למקבלי ההחלטות", כותב ח"כ אשר בפנייתו.

לדברי ח"כ אשר: "מדינת ישראל מפספסת הזדמנות לקבל תמונת מצב עדכנית ומהימנה על מצב התחלואה בישראל באמצעות מימון בדיקות סרולוגיות לאזרחים במסגרת הסקר הארצי. בהפסקת הסקר מאבדת המדינה את היכולת לקבל את המודיעין הטוב והמדויק ביותר על היקפי התחלואה והמחלימים בישראל. ביקשתי מועדת העבודה והבריאות של הכנסת שתדון בנושא ותקבל החלטה שתחייב את הממשלה להניע את הסקר מחדש כדי להשיב לשגרה מאות אלפי מחלימים בישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים