שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » ח"כ טסלר מבקש לאמץ את שיטת מאה שערים
הצעה לסדר
שבוע לתחקיר 'חדשות 12' על מיזם הטיפול בבית חולי הקורונה, אפילו קשים, העלה חה"כ יעקב טסלר במליאת הכנסת הצעה לאמץ את השיטה בכל הארץ • צפו בנאום המלא
ח"כ יעקב טסלר נואם במליאה | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

במסגרת הצעה לסדר היום אותה העלה במליאת הכנסת, יו"ר הוועדה לפניות הציבור, ח"כ יעקב טסלר בנושא "מעבר לטיפול בחולי קורונה בקהילה ובבית החולה", הוא דרש לקדם חלופות אשפוז ביתיות על מנת למנוע את קריסת מערכת הבריאות בחודשי החורף.

"לפני כמה ימים התפרסמה פעילותו של ארגון חרדי המטפל בחולי קורונה בבתיהם, ונותן תמיכה רפואית המונעת את הצורך באשפוז בבית חולים. פעילות הארגון כבר מהווה מודל לחיקוי והערכה, ומצטרפת לעוד מאות סיפורים של חולים בקורונה, ביניהם כאלו המוגדרים קשים, שטופלו בבתיהם והבריאו לחלוטין", אמר טסלר.

ח"כ טסלר ציין, כי "האשפוז במחלקות הקורונה בבתי החולים לפעמים מזיק, יותר מאשר מועיל. הצוותים הרפואיים עומדים בחזית המלחמה בקורונה ועושים עבודת קודש וראויים לכל הערכה. אך המצב המורכב בו המחלקות עובדות עם מחסור בכוח אדם והצוותים הרפואיים הקורסים תחת העומס, גורמים לכך כי לפעמים החולים מרגישים שאין מי שמסתכל עליהם ומתעניין בהם. במיוחד שהם נמצאים בבידוד, ללא משפחה וחברה. לפעמים אין מענה לבקשות אלמנטריות, ממתינים זמן רב לבקשות ולטיפול וכתוצאה מכך המצב הרפואי מתדרדר".

עוד אמר ח"כ טסלר, כי הטיפול בבית, כחלופה לטיפול או אשפוז בבית החולים, הנו אחת המהפכות הגדולות בעולם הבריאות בשנים האחרונות והוכח כיעיל איכותי ובטוח. מעבר לטיפול בבעיה הרפואית, הטיפול בבית, בסביבה הטבעית והתומכת, מאפשר למטופל לקבל טיפול בסביבת חייו הרגילה, תוך הימנעות מסיבוכים כגון זיהומים, דיכאונות ומצבים נפשיים אחרים, ולשוב לתפקודו הקודם מהר יותר מאשר בטיפול בבית החולים".

"כדי למנוע את קריסת מערכת הבריאות בחודשי החורף, חלופות האשפוז הביתיות חייבות להיות בראש סדר העדיפויות. רק בדרך זו ניתן יהיה לפנות את בתי החולים, שחלקם בתפוסה מלאה ולשחרר את הצוותים הרפואיים שרבים מהם כורעים תחת העומס", הדגיש.

לדבריו, "באותה מידה שנערכים להרחבת הבדיקות וקטיעת שרשראות ההדבקה, על משרד הבריאות להיערך לפרויקט אשפוז וטיפול בבית. צריך לחתור לכך שכמה שיותר אנשים, שתנאי הדיור שלהם מאפשרים זאת, יוכלו לקבל טיפול בבית על מנת לפנות את בתי החולים לטפל בחולי הקורונה הקשים. רפואת הקהילה בישראל נחשבת למובילה מבין המדינות המערביות וקופות החולים ערוכים לתת מענה לאשפוז ביתי. כבר כיום קופות החולים מפעילות מערך של אשפוזי בית לטיפול במגוון סוגי חולים. על משרד הבריאות לאשר פרוטוקולים רפואיים לטיפול ביתי בחולי קורונה ולתת תמריץ לבתי החולים וקופות החולים, על מנת לאפשר את הפעלתה באופן מיידי".

סגן שר הבריאות, ח"כ יואב קיש שהשיב להצעה, אמר כי לקראת החורף הקרוב והעומס הצפוי יוקצו תקציבים נרחבים לצורך הרחבת מערך האשפוז הביתי, וכל קופות החולים ירחיבו מאוד את יכולות האשפוז בבית במהלך החורף.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים