שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ח"כ מעוז ליועמ"ש: "תוודא את קיום החלטות הקורונה"
בשל הדיווחים
ח״כ אבי מעוז בפנייה: ״גורמים ממשלתיים החליטו על דעת עצמם, ובניגוד להחלטת קבינט הקורונה, לא להטיל על התלמידים חובה להצגת תוצאות בדיקת קורונה שלילית בכניסה"
אבי מעוז | צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

יו"ר מפלגת נעם, וחבר סיעת 'הציונות הדתית', ח"כ אבי מעוז, פנה בסוף השבוע ליועמ"ש ‏ד"ר אביחי מנדלבליט, בבקשה כי יעמוד על כך שהחלטות קבינט הקורונה יקוימו בידי הגורמים הממשלתיים. דרישתו של מעוז, מגיעה על רקע התכתבות עם המשנה ליועמ"ש רז ניזרי אשר עלה ממנה כי אין בכוונת משרד החינוך לקיים את החלטת קבינט הקורונה אשר קבע כי תלמידים יחויבו להציג בדיקת קורונה שלילית ביום הראשון לפתיחת הלימודים.

‏במכתבו הפנה מעוז את היועמ"ש לעמדתו של המשנה ליועמ"ש רז ניזרי וכתב "‏נדהמתי לקבל את תשובתו של המשנה ליועמ"ש רז ניזרי כפי שבא לידי ביטוי במכתבה של עו"ד שלומית ‏גרינפילד גילת. העולה מהמכתב הנ"ל, (לכאורה) שגורמים ממשלתיים החליטו על דעת עצמם, ובניגוד להחלטת קבינט‏ הקורונה, שלא להטיל על תלמידי ישראל חובת הצגת תוצאות בדיקת קורונה שלילית, בהתייצבם בשערי בתי ‏הספר בראשון בספטמבר, היום הראשון לתחילת הלימודים", כותב מעוז ליועמ"ש.

עוד כתב הח"כ כי "‏משום כך, רבבות תלמידים מהמגזר הדתי והחרדי שהקדימו והחלו כבר את שנת הלימודים עפ"י המתווה ‏שפרסם משרד החינוך ללא חובת בדיקה והצגת תשובה שלילית, עלולים לגרום להתפרצות גבוהה של המגפה ‏בקרב אוכלוסיות אלו."

מעוז מכנה במכתבו את החלטת משרד החינוך כקלת דעת ומציין שמדובר בהחלטה שניתנה בחוסר סמכות "האם יעלה על הדעת, ששר ו/או כל גורם ממשלתי אחר, יעשה דין לעצמו, ויסרב למלא אחר החלטת קבינט ‏הקורונה? ‏הדברים מקבלים משנה חומרה, כשמדובר בהתייחסות להתמודדותה של מדינת ישראל כולה, מול נגיף ‏הקורונה, ובהחלטה קלת דעת ושלא בסמכות של גורמים ממשלתיים, משחקים בבריאותם של ילדינו ושל ‏כלל אזרחי ישראל", כותב מעוז.

עוד ציין יו"ר נעם כי כבר כעת ישנם חולים ומבודדים רבים בקרב התלמידים "כבר כעת, עוד בטרם פתיחת שנת הלימודים, מתוך 2.4 מיליון תלמידים, ישנם מעל מאה ועשרים אלף‏ מחויבי בידוד וכ- 30 אלף מאומתים לנגיף. מפחיד לדמיין לאן אנו עלולים להגיע עם תחילת הלימודים ללא ‏הקפדה מדוקדקת על ההנחיות מצילות החיים".

לסיום קורא חה"כ מעוז ליועמ"ש להעמיד את הגורמים על חומרת הדברים ולפעול שהחלטת קבינט הקורונה בעניין תקויים "‏נא טיפולך המיידי, להעמיד את אותם גורמים ממשלתיים על חומרת מעשיהם, ולעמוד על כך שהחלטת ‏קבינט הקורונה מיום 22 אוגוסט דנא, תקוים ככתבה וכלשונה, ולוודא שבתקנות שייקבעו עוד טרם ‏פתיחת שנת הלימודים, תעוגן חובת הצגת בדיקת קורונה שלילית למניעת התפרצות הקורונה בבתי הספר ‏בפרט, ובכל המדינה בכלל", ביקש לסיים. ‏העתקים ממכתבו שלח מעוז לרה"מ נפתלי בנט ל‏חברי קבינט הקורונה למנכ"לי משרד הבריאות והחינוך.

נזכיר כי בעקבות פרסומים סותרים, והנחיות שאינן ברורות פנה חה"כ אבי מעוז לפני מספר ימים, למשנה ליועמ"ש עו"ד רז ניזרי, בבקשה לקבלת הבהרות בנושא מתווה הכיתות הירוקות וחובת הצגת בדיקת קורונה שלילית ע"י התלמידים ביום הראשון לתחילת שנת הלימודים. בתשובה שהגיעה ממשרדו של המשנה ליועמ"ש לחה"כ אבי מעוז נחשף כי חרף החלטת קבינט הקורונה כי התלמידים יחוייבו להציג בדיקת קורונה שלילית ביום הראשון ללימודים "החליט הדרג המיניסטראלי הרלוונטי", שלא לחייב את התלמידים להצגת בדיקה שלילית. לאחר קבלת התשובה הבהיר מעוז כי בכוונתו לא להרפות מהעניין, וכעת כאמור פנה מעוז ליועמ"ש מנדלבליט שיפעל בסוגייה.

"משרד החינוך מוליך שולל את הורי ישראל", אומר חה"כ מעוז, "הורים אחראיים, החוששים לבריאות ילדיהם, יבצעו בדיקות לפי המתווה עליו החליט קבינט הקורונה, ישלחו את ילדיהם עם אישור על ביצוע הבדיקה, בעוד שבמשרד החינוך – אין כוונה לבדוק ולאכוף המתווה וכל הורה רשאי לנהוג כרצונו. פשוט מחדל. ופגיעה בבריאות תלמידי ישראל."

מעוז הוסיף כי "נקבע מתווה, הוקצו לו תקציבים ומשאבי ענק, ובהחלטה בלתי חוקית, ובלתי מתקבלת על הדעת, ע"י דרג שאינו מוסמך לכך הכל מושלך לפח.

אני מודאג מאד לבריאות ילדי ישראל. ההורים חייביים לקבל תשובות, חיבים לדעת שבריאות ילדיהם חשובה ומטופלת, ולצערי כרגע לא כך הדבר, אם היועמ"ש לא יכנס לעובי הקורה, ולא יחייב בתקנות שיקבוע לחייב קבלת תוצאה שלילית עם פתיחת הלימודים, הדבר עלול לגרום לסגירת קירות, כניסת תלמידים רבים לבידוד, ואף עלול להביא להתפרצות גדולה בקרב כלל האוכלוסיה וחוסר יכולת של מערך הבריאות להתמודד עם המגפה", סיים מעוז.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים