שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מראענה תשתתף בטקס הזיכרון האלטרנטיבי
שנוי במחלוקת
הטקס השנוי במחלוקת, שחולק כבוד לשני הצדדים – הישראלי והפלשתיני, יתקיים בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה
הזמנה לאירוע הזיכרון של לוחמים לשלום | צילום: מתוך הפייסבוק "לוחמים לשלום"

ח"כ אבתיסאם מראענה (העבודה), אישרה את השתתפותה בטקס יום הזיכרון הישראלי־פלשתיני של תנועת "לוחמים לשלום" ופורום המשפחות השכולות – כך מפרסם הבוקר (שני), כתב הכנסת של "ישראל היום", אמיר אטינגר.

הטקס צפוי להתקיים בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, במקביל לטקסים הממלכתיים. הטקס ידוע כשנוי במחלוקת, בעיקר בקרב מחנה הימין, שכן הוא מבקש לזכור באותה מידה את חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה לצד פלשתינים שנהרגו על ידי כוחות צה"ל.

בין הדוברים שצפויים לנאום בטקס נמנים אסמעיל אל־ח'טיב, שבנו בן ה־13 נהרג על ידי כוחות צה"ל בג'נין בשנת 2005, וכן נסרין אבו אל־ג'ידאן, שחלק מבני משפחתה נהרגו ונפצעו כתוצאה מהפצצות של צה"ל ברצועת עזה.

ח"כ מראענה מסרה: "יש לי כבוד רב ליום הזיכרון ולמשפחות השכולות, ואני משתתפת בכאבן העצום והבלתי נתפס. אני מאמינה שהדרך למנוע מלחמות נוספות ומוות נוסף עוברת דרך הכרה בכאב של האחרים והאחרות".

הטקס שנוי במחלוקת, כאמור, ולאורך השנים עורר תגובות זועמות מצד הפוליטיקאים בימין. בשנת 2018 אמר שר הביטחון דאז, אביגדור ליברמן, כי "זהו מפגן של טעם רע וחוסר רגישות, שפוגע במשפחות השכולות היקרות לנו מכל".

מתנועת "לוחמים לשלום" נמסר: "השנה נציין את יום הזיכרון בקריאה לשלום. אנחנו נבקש לזכור את הנופלים משני הצדדים, ונקרא ביחד לסיים את מעגל הדמים, לסיים את המלחמה, הכיבוש והסכסוך".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים