שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ח"כ סמוטריץ' במכתב נוקב לרמטכ"ל כוכבי
בעקבות המקרה הבוקר
סמוטריץ': "קשה לברוח מהתחושה שדו"צ נכנע להלכי רוח פרוגרסיביים הנושבים בתקשורת ואצל ארגוני שמאל ומבקש לרצות אותם, גם במחיר כריתת הענף עליו הוא יושב"
בצלאל סמוטריץ | צילום: ערוץ כנסת

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' בפנייה לרמטכ"ל ולאלוף פיקוד מרכז בעקבות תגובת דו"צ על שיתוף הפעולה בין צה"ל להתיישבות על המקרה הבוקר

לשון המכתב: "לכבוד הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי. ומפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס שלום רב,

הנדון: שיתוף פעולה בין צה"ל להתיישבות

היום פרסמה הכתבת הצבאית של תאגיד השידור כאן, כרמלה מנשה, "אייטם" ולפיו לוחמי צה"ל התנדבו מרצונם ובזמנם החופשי בסיוע לבציר בכרם ביצהר. מדובר היה בכרם הענבים של קצין צה"ל במילואים, אריאל בן שטרית, שנפצע קשה לפני מספר חודשים מירי מחבלים במהלך שירות מילואים ועקב פציעתו לא יכול היה לבצור את הכרם בעצמו. האייטם שודר, כמובן, באוריינטציה שלילית ובניסיון לשלול את הלגיטימציה של הפעולה האמורה.

לא הייתי פונה אליכם, כמובן, בשל אייטם תקשורתי, עקום ומעוות ככל שיהיה. מה שקומם אותי היתה תגובת דובר צה"ל שיישרה קו עם האג'נדה של הכתבת נגד ההתיישבות, נוסחה בנימה מתנצלת ואימצה את הנרטיב ולפיו קשר בין לוחמי צה"ל למתיישבים "שעליהם הם אמורים לשמור" הינו שלילי ופסול.

בכל הכבוד, מדובר בתגובה המשקפת אבדן דרך. התיישבות וביטחון שלובים האחד בשני מאז ראשית ימי הציונות. הקשר האמיץ המתקיים מאז הקמתה בין ההתיישבות לצה"ל הוא מאבני היסוד של תפיסת הביטחון באזור, ויש לו אף תרומה אדירה לחיזוק האמונה בצדקת הדרך בקרב הלוחמים, שמוצבים באזור לשם השמירה על ההתיישבות ועל מדינת ישראל. עשיה חקלאית של היאחזות באדמת הארץ תואמת במאת האחוזים את האתוס המכונן של צה"ל ושל המפעל הציוני. צה"ל אינו צבא האו"ם. הוא צבאה של המדינה היהודית שההתיישבות והחקלאות הם ערכי יסוד בה מאז הקמתה. על זכותנו להיאחז באדמת המולדת לאחד אלפיים שנות גלות אנחנו נלחמים כאן בארץ הזו בלמעלה ממאה שנות ציונות, והתנערות מכך כורתת את הענף שעליו צומחים רוח הלחימה והאמונה בצדקת הדרך של הלוחמים.

זאת ועוד, באתר צה"ל קיימת ידיעה המסקרת בחיוב, בצדק רב, סיוע שהעניקו לוחמי צה"ל לחקלאים בישובי עוטף עזה. כך צריך להיות. מדוע סיוע למתיישבים בישובי עוטף עזה הוא לגיטימי וסיוע למתיישבים ביצהר אינו לגיטימי?! מה גם שכאמור, מדובר בעמידה לצידו של לוחם צה"ל שנפצע בעת שירותו, פעולה שיש בה בכדי לחזק את אחוות הלוחמים ואת הערבות ההדדית ביניהם.

זאת ועוד, קשה להישאר שווה נפש לנוכח חוסר הסימטריה שבין האופן החיובי שבו רואה צה"ל פעילות התנדבותית של חיילי צה"ל עם המסתננים ומהגרי העבודה בדרום תל אביב, כפי שהוא משתקף מהודעות דו"צ בעניין מעת לעת, לבין היחס השלילי לסיוע החקלאי האמור. פעילות בקרב המסתננים הנה שנויה במחלוקת ציבורית עזה, ועל פניו – שלא כמו פעילות חקלאית התיישבותית ציונית – אינה קשורה בכי הוא זה לתכליתו של צה"ל ולמטרותיו. למרות זאת, חיילי צה"ל נשלחים לפעילות התנדבותית עם שלל עמותות הסיוע למסתננים והדבר זוכה לגיבוי צה"ל ודוברו.

קשה לברוח מהתחושה שדו"צ נכנע להלכי רוח פרוגרסיביים אנטי-התיישבותיים הנושבים בתקשורת ואצל ארגוני שמאל ומבקש לרצות אותם, גם במחיר כריתת הענף עליו הוא יושב.

כמפקדים בכירים ועתירי ניסיון, אתם מכירים בוודאי את חשיבותם של ערכי ציונות, התיישבות וחקלאות לבניין רוח הלחימה והאמונה בצדקת הדרך. כך גם ביחס לאחוות הלוחמים ולחשיבות הערכית והחינוכית של התייצבות לצידו של לוחם מילואים בעל משפחה, שמתייצב לשירות פעיל ונפצע במהלכו. על כתפיכם מוטלת האחריות לטיפוח רוח צה"ל. כניעה לרוחות פוסט-ציוניות ופוסט-מודרניות המבקשות להתנכר להתיישבות ולפגוע בקשר האמיץ שבין צה"ל למתיישבים אינה מסייעת בכך.

אני סמוך ובטוח שתמצאו את הדרך להעמיד את דו"צ על טעותו, ובעיקר לחזק את הקשרים ואת שיתופי הפעולה הברוכים בין צה"ל ולוחמיו להתיישבות וחלוציה ולתמוך בפעילות דומה בעתיד.

לתשובתכם אודה.

בכבוד רב".

ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר מפלגת הציונות הדתית

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. צודק בהחלט. ברור שרוח התקשורת משפיעה על דעותיהם הנחשבים כאינטלקטואלים ובכדי לרצות את התקשורת מוכנים לעשות הכל . דבר זה חמור כשלעצמו ומעיד על חוסר דעה עצמית ואפקט העדר. פעם ההתיישבות היתה סמל הציונות וכיום הם אוייבי הציונות. לצעירינו רוח הציונות נשכחה מלב ובמקומה יש ״ לאהבה את שונאיך(אנשי הטרור) ולשנוא את מאהביך(המתנחלים והחרדים)״עד כדי גרימת נזק ישיר ישיר ועקיף לחיילים המסכנים ומוסרים את נפשם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים