שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » חמאס מפרסם תיעוד ממערך המנהרות בעזה
"חגיגות הניצחון"
בניסיון לשכנע שלא הושמדו, ארגון בטרור חמאס הלילה מפרסם תיעוד של אנשיו במערך המנהרות בעזה. הפגנות שמחה היו הלילה בכמה מוקדים ברצועת עזה ויו"ש
תגיות:
מחבלי חמאס במנהרות | צילום: חמאס

בניסיון לשכנע שלא הושמדו, ארגון בטרור חמאס הלילה מפרסם תיעוד של אנשיו במערך המנהרות בעזה במהלך המבצע, תוך ציון תאריכים.

עם כניסתה של הפסקת האש לתוקף, יצאו תושבים ברצועת עזה לרחובות כדי לחגוג את סיום הלחימה, בטענה לניצחון. לראשונה מאז תחילת הלחימה התמלאו הרחובות ברצועה, כשקריאות "אללהו אכבר" נשמעו, לצד שריקות ממרפסות וירי באוויר. גם ממסגדי הרצועה נשמעו קריאות: "הניצחון של ההתנגדות הושג על הכיבוש במהלך קרב 'חרב ירושלים' (הכינוי שניתן למבצע בעזה – א"ל)". גם במזרח ירושלים, באום אל-פחם וברמאללה חגגו את הפסקת האש בצעדות, שריקות וקריאות ניצחון. בהמשך היום צפויות חגיגות נוספות ברחובות עזה.

בכיר החמאס, עזת א-רישק, אמר הלילה כי ישראל צריכה לסיים את הפרותיה בירושלים ולטפל בנזקי ההריסות בעזה. "נכון שהקרב הסתיים אבל נתניהו והעולם כולו צריכים לדעת שידינו על ההדק ואנחנו נמשיך לגדל את יכולות ההתנגדות הזו", אמר. עוד אמר כי דרישות התנועה לאחר מבצע שומר החומות כוללות גם הגנה על מסגד אל-אקצא בירושלים והפסקת פינויים של פלסטינים מביתם במזרח ירושלים, אותו הגדיר רשיק כ"קו אדום".

הזרוע הצבאית של חמאס חשפה אתמול תיעוד של ירי טיל הקורנט שפגע בטיולית החיילים הריקה בעוטף עזה, אירוע שבנס נגמר רק בפצוע קל אחד – חייל שעמד בסמוך. חמאס מבצעים מארבי נ"ט ומחפשים מטרות מזדמנות. הם משתמשים בחוליות עם טילי קורנט מדויקים מאוד לטווחים של 5.5 ק"מ ויורים מפאתי השטח הבנוי של בית חאנון וג'באליה – בערך 4 ק"מ מהגדר.

בכיר חמאס בחו"ל, אוסאמה חמדאן, אמר בריאיון לאל-מיאדין על הפסקת האש כי "מועד הפסקת האש הוא שתיים בלילה וההתנגדות ערוכה לכל התפתחות. קיבלנו מהמתווכים ערבויות לפיהן התוקפנות על עזה תיפסק. ההתנגדות רשמה ניצחון חדש ומשוואה חדשה, קיבלנו ערבויות שהכיבוש יסיר ידו משייח ג'ראח ואל-אקצא". גורם נוסף בארגון אמר כי "ישראל ברחה ממכות ההתנגדות ונכשלה בהשגת מטרותיה".

מנהיג חמאס בחו"ל, חאלד משעל, התראיין הערב לרשת אל-ג'זירה, וטען כי ארגון הטרור הוא זה שניצח במערכה. "נכון שאנחנו ירינו את הרקטות, אבל האויב הציוני הוא זה שהתחיל את התוקפנות על מסגד אל-אקצא", אמר משעל. "מוחמד דף הזהיר את הציונים שלא ישחקו באש באל-אקצא ובשייח ג'ראח, אבל הם לא שמעו לו".

הוא הוסיף במסר לפלסטינים בגדה: "עלינו להתאחד ולהצית את האינתיפאדה בכל השטחים הפלסטיניים – יש להפסיק את התיאום הביטחוני (של הרשות הפלסטינית עם ישראל). סוגיית ירושלים ואל-אקצא מספקת להנהגה הערבית בסיס להתאחד סביבו".

בחמאס מיהרו הערב לאיים במתקפת רקטות כבדה – אם ישראל תמשיך לתקוף בעזה עד תחילת הפסקת האש. דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, מסר: "הכנו מכת טילים רצינית שתכה בישראל – מחיפה בצפון ועד שדה התעופה רמון בדרום. היא תוקפא אם האויב יוכיח שהוא עומד בהפסקת האש והוא יעמוד במבחן בשעות הבאות, ועד השעה 02:00 הלילה".

דובר הזרוע הצבאית של חמאס מסר: "עמנו בירושלים, בגדה, בעזה ובכל מקום. מערכת 'חרב ירושלים' (השם של המערכה בעזה, א.ל) הייתה לשם הגנה על כיוון התפילה הראשון שלנו. נכנסנו למערכה בכל הכבוד והיכולת. כולם צפו בניצחון האדיר. לא היינו יכולים לוותר על ההגנה על ירושלים ואל-אקצא, על עמנו בשייח ג׳ראח".

הדובר המשיך: "כל העולם צפה באויב שתוקף מבנים ומגדלים אזרחיים. האויב לא מבין את שפת העמים השואפים לחירות. הכנו את עצמנו היטב למערכה הזאת, ויש בידינו עוד הרבה אם הציונים יצאו נגד עמנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים