שיתוף
תגובות
בריאות » דיאטה ותזונה נכונה » חמשת הצעדים שאתם חייבים כדי לרזות
תזונה נכונה
כל אחד מכיר את התופעה בה תחושת התיאבון גורמת לנו להעמיס על עצמנו קלוריות וג'אנק למכביר, אך בפועל להישאר רעבים • קבלו את חמשת הצעדים שיגרמו לכם להקטין את כמויות המזון ולהגביר את תחושת השובע
תגיות: , ,
זיתים בשוק | צילום: Kvitka Fabian, שאטרסטוק

בעשורים האחרונים, עם התגברות תעשיית המזון המהיר החלה תופעת השמנת היתר לצבור תאוצה והפכה למכה גלובלית. "המזון המרעיב" השתלט על חיינו והפך אותנו לפחות בריאים ויותר תלויים במוצרים שאינם משביעים את רעבוננו ועד כמה שזה יישמע מופרך, הם הפכו לחלק בלתי נפרד ולשגרת חיים של רבים מאתנו.

הדיאטנית הקלינית עינת מזור, ממרכז DMC לטיפול בסוכרת, מגישה את המסלול שיצעיד אתכם לאורח חיים בריא ורגוע יותר.

משקל המזון – תכולת המים והצפיפות הקלורית הנמוכה שלו משפיעים על אפקט השובע. אכילת מרק בתחילת הארוחה או סלט ירקות יביאו להפחתה בצריכת הקלוריות במהלך הארוחה. קערת מרק תשביע יותר מכוס מים לפני הארוחה.

מזון מוצק על פני נוזלי – ייתכן שההבדל בתחושת השובע ממזון מוצק בהשוואה לנוזל קשורה בעובדה שפעולת הלעיסה מייצרת אותות של שובע, שאינן קיימות בבליעה בלבד. בנוסף, נוזל מתפנה מהמעיים מהר יותר ממזון מוצק, ולכן יש לו פחות זמן לגרור תחושת שובע. העדיפו פרי על פני מיץ פרי או יוגורט עם פרי חתוך ואגוזים על פני שייק המכיל את כל המרכיבים יחד.

יותר חלבונים – הגברת כמות החלבונים בתפריט היא אחת מהאסטרטגיות לאנשים המעוניינים להפחית ממשקלם. הדרך הפשוטה ביותר לעשות זאת היא להגדיל את המנה החלבונית בארוחה על חשבון מרכיבים אחרים. לדוגמא, הגדלת כמות הגבינות, דגים, עופות, טופו או ביצים על חשבון פחמימות.

סיבים תזונתיים – העדיפו לחם מלא על פני לחם לבן והשוו את כמות הסיבים בלחמים שאתם קונים. גם תוספת של ירקות בארוחה תגדיל את צריכת הסיבים ותסייע לתחושת השובע.

סוכר – הבינו באמצעות מד סוכר רציף מהי התזונה שמעלים לכם יותר את הסוכר ואלו פחות. כשתעברו לתזונה בה יש מינימום של קפיצות ברמת הסוכר בדם, כך תחושת השובע לאורך היום תהיה בהתאמה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים