שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » חקירת רכש הצוללות חייבת להיות פומבית
דרישה בוועדה
ועדת חו"ב דנה בשעה זו בבקשת הממשלה להטיל חיסיון מלא על דיוני הוועדה שתקום. עו"ד אליעד שרגא: "ברירת המחדל חייבת להיות דלתיים פתוחות"
יו״ר התנועה לאיכות השלטון, עו״ד ד״ר אליעד שרגא | צילום: באדיבות המצלם

ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ רם בן ברק, דנה בשעה זו בבקשת הממשלה להטיל חיסיון מלא על דיוני ועדת החקירה הממלכתית שתקום לחקר פרשת הצוללות וכלי השיט.

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד ד"ר אליעד שרגא, השתתף בוועדה וניסה לשכנע את הח"כים שלא לאשר את הבקשה בנוסחה הנוכחי.

"זו ועדה שהוקמה בזכות הציבור ולמען הציבור – ולכן האירוע הזה חייב להיות חשוף בפני הציבור. הוראת החוק קובעת כי ׳ועדת החקירה תידון בפומבי׳ – זו ברירת המחדל".

"פומביות הדיון היא חלק מתקינות ההליך. כמובן שיש שיקול דעת לוועדה, יש פה באמת אירועים ספציפים נקודתיים – מעריך כ-5-10 אחוז מהדיונים – שאכן צריכים להיות חסויים".

"אחת ממטרות הוועדה היא לפקח על הממשלה. לפי סעיף 18 לחוק ועדות חקירה יש לוועדה את שיקול הדעת לסגור את הדיונים באופן ספציפי וכך צריך להיות, בקשתנו הצנועה היא שהוועדה לא תקבל את בקשת הממשלה לסגור את כל הדיונים באופן גורף. זו פעם ראשונה שקמה ועדת חקירה ממלכתית בענייני שחיתות – בהחלט אירוע מכונן".

"צמרת מערכת הביטחון לדורותיה נרתמה למהלך – שהיה פומבי לכל אורך הדרך. התחקיר של התנועה לאיכות השלטון התבסס על מקורות גלויים, פסק הדין של בג״ץ היה גלוי. פומביות הדיונים פה קריטית לאמון הציבור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים