שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » חשוד ניסה לתקוף את ח"כ מאיר פרוש באלימות
ללא הצלחה
ח"כ פרוש אמר לאחר התקיפה: "זה היה לא נעים, הוא ניסה לתקוף אותי באמצעות מספריים, זעקתי והדפתי אותו – והתוקף ברח, אין לי מושג למה הוא ניסה לתקוף אותי"
השר לענייני ירושלים ומורשת מאיר פרוש | צילום: בחזית מדיה

חשוד ניסה הבוקר (ב') לתקוף את יו"ר סיעת 'שלומי אמונים' ח"כ מאיר פרוש מיהדות התורה, באלימות, וקרא לעברו קריאות גנאי כשהוא לפי הדיווח מנסה לגזוז את זקנו, הח"כ התעשת והדף אותו מעליו.

לפי החשד, התוקף היה רכוב על קורקינט והיה בעל חזות חרדית.

ח"כ מאיר פרוש אומר ב-N12 לאחר התקיפה: "אני ברוך השם בסדר. קצין הכנסת הוא זה שהזעיק את המשטרה. זה היה לא נעים, הוא ניסה לתקוף אותי באמצעות מספריים, זעקתי והדפתי אותו – והתוקף ברח, אין לי מושג למה הוא ניסה לתקוף אותי".

מ' שכנו של ח"כ פרוש סיפר "הוא יצא בבוקר לסליחות בבית הכנסת הסמוך, אנחנו מתחילים סליחות ב6:45 כל בוקר. ח"כ פרוש הגיע לתפילה וסיפר שמישהו תקף אותו בדרך. גם כשאני יצאתי לתפילה ראיתי בחור שהסתובב ברחוב על קורקינט היה נראה בלבוש חרדי אבל עם קסדה על הראש".

"לפי מה שהוא סיפר לי הבחור הזה שאל אותו אם הוא ח"כ פרוש, תפס לו את הזקן וניסה לתקוף אותו. ליוויתי את חבר הכנסת הביתה כי הוא פחד אחרי התפילה לחזור לבד, אבל לא ברור מי זה היה. הבחור נסע הלוך ושוב ברחוב ליד הבית בצורה מחשידה וחיכה על ספסל סמוך".

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם ח"כ מאיר פרוש שהותקף הבוקר בסמוך לביתו "התקשרתי כעת לחבר הכנסת מאיר פרוש כדי לחזקו ולגנות את תקיפתו הבוקר ליד ביתו בירושלים. אלימות כנגד כל אדם, ובוודאי נגד שליחי ונבחרי ציבור, היא חציית קו אדום, ועלינו להתייחס לכך במלוא החומרה. הזעזוע כפול שאירוע כזה מתרחש רגע לפני יום כיפור. אני סמוך ובטוח שמערכת אכיפת החוק תאתר את התוקפים ותמצה עמם את הדין בהקדם".

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח בדקות האחרונות עם ח״כ מאיר פרוש על התקרית האלימה וחיזקו.

יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר ח"כ בנימין נתניהו: "שוחחתי כעת בטלפון עם ח"כ פרוש ודרשתי בשלומו. אני קורא למשטרה לתפוס את האחראים למעשה האלים והמסוכן".

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד גינה את התקיפה האלימה על ח"כ פרוש: "התקיפה של ח"כ פרוש היא אירוע חמור ביותר. אני בטוח שמשטרת ישראל תמצא את התוקפים ותביא אותם לדין במהרה".

שר הביטחון בני גנץ: "שוחחתי כעת עם ח"כ מאיר פרוש שהותקף הבוקר בסמוך לביתו. אמרתי לו שאני מגנה את המעשה בכל תוקף ובטוח שהמשטרה תשים את ידה על התוקפים. אין לאלימות מכל סוג מקום בחברה הישראלית".

ח"כ ישראל אייכלר התקשר לח"כ הרב מאיר פרוש וחיזק את ידיו של שלוחם של גדולי ישראל העוסק בימים ובלילות בשירות כל פונה, ובצרכי הציבור באמונה.

ח"כ אייכלר קרא לכל ראשי הציבור החרדי לגנות בכל תוקף את התקיפה האלימה הבוקר. "על המשטרה לצוד במהרה את התוקפים שאך בנס לא הצליחו לבצע את זממם. אלימות היא דבר מסוכן כנגד כל אזרח, ולא רק כנגד שליחי הציבור.

"כך החלו גלי הרציחות במגזר הערבי, כאשר חשבו שהאלימות בתוך המגזר היא ענין פנימי וכי מדובר בכמה "משוגעים". האחריות מוטלת על כולנו לגדוע את הפשיעה, בעודה באיבה", אמר ח"כ אייכלר.

ח״כ יעקב ליצמן מסר בתגובה: "מזועזע מתקיפתו האלימה נגד ח״כ הרב מאיר פרוש בידי פורעים מסוכנים בירושלים. מדובר בשפל חדש ומסוכן וחציית קו אדום. על המשטרה לפעול במהירות ולשים ידה על התוקפים ולפעול נגדם בכל חומרת הדין. לא מתקבל על הדעת ולא ייתכן שאיש ציבור יותקף, ייפגע או ירגיש מאויים בשל כל סיבה שהיא".

ח"כ יעקב אשר שוחח עם ח"כ מאיר פרוש, התעניין בשלומו והביע זעזוע מאירוע התקיפה החמור הבוקר: "מדובר בחציית קו אדום מסוכנת, לא יעלה על הדעת שאינשי דלא מעלי יתקפו אנשי ציבור, על המשטרה למצות את הדין עד תום עם התוקפים האלימים".

גם יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני שוחח עם ח"כ מאיר פרוש וחיזק אותו בעקבות התקיפה הפיזית שעבר הבוקר. ח"כ גפני קורא למשטרת ישראל לחקור את המקרה המסוכן ולשים ידה על הפושעים.

ח"כ אורי מקלב על תקיפת ח"כ פרוש: אנחנו מזועזעים ומוקעים את התקיפה האלימה. ח"כ הרב מאיר פרוש אינו אדם פרטי אלא מייצג את הציבור והותקף כאדם ציבורי בגלל פעילותו הציבורית, על כולנו לדחות בשאת נפש תקיפות ואלימות מכל וכל. אנחנו מחזקים את ידו בהמשך פעילותו הציבורית".

יו״ר הכנסת ח״כ מיקי לוי שוחח עם ח״כ מאיר פרוש והביע את זעזועו באשר להתקפה אשר חווה הבוקר. כמו כן, שוחח יו״ר הכנסת לוי עם מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב דורון תורג׳מן ודן עמו בחקירת האירוע ובדרכים המבצעיות האפשריות לתפיסתם המהירה של האחראים. יו״ר הכנסת לוי: ״מזועזע עד עמקי נשמתי מהתקיפה המכוערת והאלימה של חבר הכנסת פרוש״.

מהמשטרה נמסר כי "לפני זמן קצר דווח למשטרה על תקיפתו של נבחר ציבור בסמוך לביתו בעיר ירושלים. על פי החשד, שני חשודים תקפו את נבחר הציבור ונמלטו מהמקום והוא אינו נזקק לטיפול רפואי.

"בשעה זו כוחות משטרה עורכים סריקות אחר החשודים ונפתחה חקירה במשטרה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים