שיתוף
תגובות
משפט » האם בג"ץ יבטל היום את הסטטוס קוו בכותל?
מתח ודאגה
ביהדות החרדית עוקבים בדריכות אחר הדיון שיתקיים בצהריים בבג"ץ בעתירות הרפורמים, לאחר שבקשת המדינה להעניק זמן נוסף במטרה להגיע לפתרון בסוגיות נדחתה
הכותל המערבי | צילום: Fominayaphoto, שאטרסטוק

בשעה 12:00 בצהריים צפוי בג"ץ לקיים דיון מורחב בעתירות ארגוני הרפורמים הדורשים ליישם את מתווה הכותל. הדיון מתקיים לאחר שאתמול דחו השופטים בהחלטה חריגה, את בקשת המדינה לדחיית הדיון.

בהחלטת השופטים, אשר הפתיעה את הצדדים, ציינו כי הם מצפים בין היתר לקבל מענה לדרישות הרפורמים בעתירות. בארגון ליב"ה ובארגונים נוספים המופיעים בבית המשפט כצד להליך, התעורר החשש, כי בכוונת השופטים כבר היום לתת החלטה ולשנות את הסטטוס קוו ברחבת הכותל המערבי.

לדברי אורן הניג מארגון ליב"ה, "באופן חריג השופטים דחו את בקשת המדינה, לתת זמן נוסף בכדי להגיע לפתרון בסוגיות אשר עלו בכלל העתירות, והדיון מתקיים היום בהפתעה. ממשפטנים ועורכי הדין אנו שומעים כי ישנו חשש ממשי כי כבר מחר בג"צ יכפה ויוביל שינוי בסטטוס קוו בכותל המערבי".

"לצערנו השופטים כבר רמזו את זה בהחלטה החריגה. נתייצב היום בבית המשפט יחד עם הארגונים הנוספים ונעשה הכל כדי שרחבת הכותל המערבי, שריד בית מקדשנו לא יחולל, וחס ושלום לא תתקבל החלטה שתביא לפגיעה אנושה במיליוני היהודים שפוקדים את הכותל מידי שנה", הוסיף הניג.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים