שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » חשש מקרישי דם בחיסוני 'ג'ונסון אנד ג'ונסון'
אזהרה בארה"ב
סוכנויות הבריאות הפדרליות בארה"ב הודיעו כי יש להימנע מהשימוש בחיסוני הקורונה של 'ג'ונסון אנד ג'ונסון'. 6 נפגעו, אחת במצב קשה ואחת מתה
חיסון לקורונה של חברת התרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון | צילום: שאטרסטוק Elzbieta Krzysztof

סוכנויות הבריאות הפדרליות בארצות הברית הודיעו היום (שלישי) כי יש להימנע מהשימוש בחיסוני הקורונה של חברת התרופות 'ג'ונסון אנד ג'ונסון', על רקע החשש כי החיסון הזה, בדומה לחיסון של חברת חברת אסטרהזניקה, עלול לגרום במקרים נדירים לקרישי דם. יצוין כי שני החיסונים הללו לא ניתנים בישראל.

באזהרה משותפת שפרסמו המרכזים האמריקאיים, לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ומנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA), נמסר כי נבדקים כעת שישה מקרים שבהם נשים בנות 18 עד 48 סבלו מקרישי דם מוחיים, לצד ספירת טסיות נמוכה בדם, לאחר שקיבלו את החיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון.

ב'ניו יורק טיימס' דווח כי אישה אחת מתה ואישה נוספת, בנברסקה, מאושפזת במצב קריטי. שתי הסוכנויות הפדרליות הדגישו כי ששת המקרים התגלו מתוך 6.8 מיליון מנות של ג'ונסון אנד ג'ונסון שחולקו עד כה ברחבי המדינה.

על פי נתוני המרכז למניעה ובקרת מחלות בארה"ב (CDC), כשבעה מיליון אמריקאים כבר קיבלו מנת חיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון. עוד עולה כי תשעה מיליון מנות נוספות הועברו למדינות אחרות.

הסוכנויות הפדרליות מסרו כי ככל הנראה התופעה נדירה ביותר, אך מומלץ להפסיק את השימוש בחיסונים של החברה עד לבירור התופעה החמורה. הודעת הסוכנויות נוסחה כהמלצה בלבד, אך בתקשורת האמריקאית הסבירו כי בפועל מדובר בהנחיה עבור מתחמי החיסון הפדרליים, וכי גם הממשלים המקומיים במדינות שמהן מורכבת ארה"ב צפויים לפעול על פיה.

בהודעה משותפת שמסרו ד"ר פיטר מרקס, שעומד בראש מרכז הבחינה והמחקרים הביולוגיים ב-FDA, וד"ר אן שוחט, סגנית מנהל ה-CDC, נאמר כי "אנו ממליצים על הפסקה בשימוש של החיסון הזה ליתר ביטחון. לפי שעה נראה שהמקרים השליליים נדירים באופן קיצוני".

ע"פ הדיווח ב'ניו יורק טיימס', חברות התרופות פייזר ומודרנה מספקות כעת יחד מעל 23 מיליון מנות חיסון בכל שבוע לרשויות האמריקאיות, לעומת חברת התרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון המספקת מאות אלפים בלבד בכל שבוע. אך למרות זאת, לחיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון יש יתרון מסוים בעיני הרשויות האמריקאיות – מעבר לעובדה שהוא דורש רק מנה אחת, הוא קל יותר לשינוע כיוון שבניגוד לחיסונים של פייזר ומודרנה אין צורך לשמור עליו בהקפאה עמוקה.

מה-FDA נמסר כי "הטיפול בסוג ספציפי זה של קריש דם שונה מהטיפול שבדרך כלל ניתן". מדענים אמריקאים, שעובדים עם ה-FDA וה-CDC, יבדקו במשותף קשרים אפשריים בין החיסון לקשרי הדם ויקבעו האם מנהל התרופות צריך להמשיך לאשר שימוש בחיסון לכל המבוגרים או להגביל את ההרשאה. גורמים רשמיים אמרו כי פגישת חירום של ועדת הייעוץ החיצונית של ה-CDC נקבעה למחר.

בארה"ב חוששים כי המהלך עשוי לסבך באופן משמעותי את מאמצי החיסון של ארצות הברית, בתקופה שבה מדינות רבות מתמודדות עם עלייה במקרים חדשים ומבקשות לטפל בהיסוס החיסונים. הרגולטורים באירופה מודאגים מבעיה דומה עם חיסון אטסרהזניקה, שפותח בשיתוף עם אוניברסיטת אוקספורד.

בחודש אוקטובר האחרון הודיעה החברה על השהיית הניסוי הקליני שלה לחיסון לנגיף הקורונה בעקבות תופעות לוואי חריגות שהתגלו אצל אחד המשתתפים בניסוי. החברה מסרה אז כי "לפי ההנחיות שנקבעו מראש, הממצאים החריגים שנמצאו נבדקים עתה בידי מועצת הבטיחות של החברה בשיתוף עם הרופאים הקליניים שלנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים