שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » טויוטה משיקה לנד קרוזר חדש 'ה-300'
לא בישראל
מסתמן כי הדגם לא יזכה לתקינה אירופאית ולכן לא ישווק בישראל, הדגם החדש שומר על תצורה דומה עם שיפורים ביכולות הרכב ובמשקל קל יותר
טויוטה לנד קרוזר 300 | צילום: יצרן

טיוטה חושפת דגם חדש ל'מלך של השטח', הלא הוא ה'לאנד קרוזר' 300 זאת כ- 70 שנה לאחר השקת הדגם הראשון. ה-300 יחליף את הדגמים הקודמים בסדרת הלאנד קרוזר של טויוטה (אלו שמשמשים היום כרכבים לאבטחת אישים של שב"כ ומשרד הביטחון), אך נראה כי לעת עתה הדגם החדש לא יגיע לישראל.

טויוטה מייעדת את ה-300 לשווקים באוסטרליה, רוסיה ובעיקר מדינות המפרץ הפרסי – שם נהנה רכב השטח הענק מאהדה עצומה. אבל מסתמן כי הוא לא יזכה לתקינה אירופאית ועל כן היבואנית המקומית לא תוכל לשווק אותו בארצינו הקטנה.

הלאנד קרוזר החדש 'ה-300' עושה שימוש במה שטויוטה מכנה פלטפורמת TNGA-F, שלדת סולם חדשה שעושה שימוש מוגבר בפלדה בחוזק מתיכה גבוה וטכנולוגיית ריתוך חדשה מאפשרות קשיחות גבוה יותר ומשקל נמוך יותר.

הדגם החדש מצויד במנועי V6 כפולי מגדשים (בניגוד לv8 בדגם הקודם), בנזין בנפח 3.5 ליטר עם 415 כ"ס (97+ כ"ס) ודיזל בנפח 3.3 ליטר עם 309 כ"ס (61+ כ"ס) המחוברים לתיבת עשרה הילוכים אוטומטית (שישה בעבר). המעבר למנועים קטנים יותר מאפשר משקל עצמי נמוך יותר, בסך הכל המשקל העצמי נמוך ב-200 ק"ג מהדגם היוצא.

לטענת טויוטה ה-300 יהיה עדיין 'מלך השטח' והוא שומר על אותה תצורת מתלים (סרן חי מאחור) אבל מיקום שונה לבולמי הזעזועים מאחור מאפשר פעולה טובה יותר ושמירה על מגע רציף של הצמיגים עם קרקע משובשת. מערכת מוטות מייצבים אקטיביים חדשה (e-KDSS) מופעלת חשמלית (הידראולית בדגם היוצא) ואמורה להציע תגובות מהירות מבעבר.

תיבת העברת ההילוכים לא השתנתה וכוללת הנעה כפולה קבועה עם נעילת דיפרנציאל מרכזית והילוך כוח. יש בורר מצבי נהיגה האמור להתאים את פעולת המערכות השונות (מנוע, תיבת הילוכים, בקרת יציבות) לתנאי שטח משתנים, בקרת זחילה וגם בקרת סבסוב שבנסיעה בהילוך כוח ובמהירות נמוכה, בטויוטה עדין לא פרסמו את הנתונים הטכניים המלאים, אבל מרווח הגחון (23 ס"מ) וזוויות גישה-נטישה עשוים  להיות דומים לדגם היוצא.

העיצוב החיצוני עבר מתיחת פנים קלה כשהוא שומר אמונים לעיצוב הכללי של הדגם הקודם, עם חזית אגרסיבית יותר. טויוטה תציע את ה-300 גם בגרסת GR עם מאפייני עיצוב קרביים יותר, לרבות פסי הגנה מסיביים מפלסטיק שחור.

מבחינת גודל המרכב, הממדים יהיו דומים לדגם היוצא, עם כמעט חמישה מטר לאורך ושני מטר לרוחב.

בגזרת העיצוב הפנימי, בטויוטה דבקים בעיצוב הסולידי ואפילו מיושן עם ריבוי מתגים בקונסולה המרכזית, לוח מחוונים אנלוגי ואפשרות כניסה לדיסק במערכת השמע. השינוי המרכזי הוא מסך מגע עדכני עם מצלמות היקפיות המאפשרות גם להציג את התמונה שמתחת לגחון הרכב. בחברה מצהירים כי מנח הישיבה וההגה שונו על מנת לאפשר תנוחת נהיגה טובה מבעבר ונוחה לאורך זמן.

גם בגזרת מערכות הבטיחות ישנו שדרוג עם בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית עם טווח פעולה רחב יותר.

טקאמי יוקו, המהנדס הראשי אמר: "למרות שהזמנים משתנים, לנד קרוזר חייב להישאר נאמן לעצמו ולמורשת שלו, ודאגתי להזכיר את זה כל הזמן לצוות הפיתוח. אנחנו לעולם לא נרשה ששום דבר יפגע באיכויות האמינות, חוסן מבני ויכולת נסיעה בשטח קשה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. כדאי להביא את ה טויוטה לנד קרוז 300 לישראל, נהגתי בו בבוליביה והוא נוח יותר מהלנד קרוזר פראדו. התנהגות הרכב בשטח אינה פוחתת מזו של הולנד קרוזר פראדו. בכביש נחמד קרוזר 300 רכה יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים