שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » טום ניידס מונה לשגריר ארה"ב בישראל
אושר בסנאט
ניידס, יהודי בן 60, שימש תת מזכיר המדינה בממשל אובמה והיה המועמד המוביל לתפקיד השגריר. לניידס היו יחסים מעולים עם מייקל אורן, שהיה שגריר ישראל בוושינגטון
טום שגרירי ארה"ב בישראל | צילום: U.S. Embassy Pakistan

הסנאט האמריקני אישר הלילה את מינוייו של סגן שר החוץ לשעבר, טום ניידס, לשגריר ארצות הברית בישראל. ניידס היה מועמד שנוי במחלוקת והיה בין שישה מועמדים נוספים שמינה הסנאטור הרפובליקני ג'וש האולי מטעם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. ניידס יחליף בתפקידו את השגריר דייוויד פרידמן שסיים את תפקידו עם סיום כהונתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

ניידס, יהודי בן 60, שימש תת מזכיר המדינה בממשל אובמה והיה המועמד המוביל לתפקיד השגריר. הוא מקורב מאוד לראש הסגל של הבית הלבן רון קליין וליועצים קרובים אחרים של ביידן. הוא משמש כיום כסגן יו"ר מורגן סטנלי – תאגיד ההשקעות והפיננסים האמריקאי.

לניידס היו יחסים מעולים עם מייקל אורן, שהיה שגריר ישראל בוושינגטון. אורן שיבח את המינוי ואומר שניידס הוא יהודי חם ופרו ישראלי עם דעות מתונות. ישראלים שהכירו אותו אמרו דברים דומים: "הוא יהודי חם, איש ידידותי, אוהד ישראל – אך עם זאת יהיה נציג נאמן של הקו של ביידן ולא יעשה לישראל הנחות".

השגריר ניידס מגיע לישראל כשבין המדינות שוררות מתח מדיני בנושא תוכניתו של הנשיא ביידן לפתוח מחדש קונסוליה בירושלים שתהיה אחראית על ענייני הפלסטינים. רק אמש, 200 מחוקקים אמריקניים שלחו מכתב לנשיא ארה״ב ג׳ו ביידן ובו קראו לו לעצור את מהלך פתיחת הקונוסליה הפלסטינית בירושלים.

שר החוץ יאיר לפיד בירך: "מברך בברכת הצלחה את טום ניידס שקיבל הלילה את אישור הסנאט, לתפקיד שגריר ארה״ב בישראל. ארה״ב היא השותפה האסטרטגית החשובה ביותר של ישראל, נמשיך לעבוד יחד לשמירת הידידות העמוקה בין המדינות, מחכה לקבל את פנייך בירושלים".

שגריר ישראל בארצות הברית גלעד ארדן אמר: "ברכות לטום ניידס על אישור מנוייו להיות שגריר בישראל. אני מאחל לו הצלחה רבה בתפקידו וקדנציה פורייה בשגרירות ארה"ב בבירה הנצחית של ישראל, ירושלים. אני בטוח שהוא יחזק עוד יותר את הקשר המיוחד בין ישראל לארה"ב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים