שיתוף
תגובות
יהדות » פרשה בגובה העיניים » טלפון אחד לעורך דין הפך אותו למיליארדר
משל לימי החורבן
התעמרו בו והשפילו אותו, שיננו לו שאין לו עתיד ודיכאו אותו. ויום אחד תמונה ממוסגרת שינתה את חייו • משל לימי החורבן
מפגש עם עורך דין | צילום אילוסטרציה: wutzkohphoto, שאטרסטוק

קווין רֵיין בן העשיר התגורר באחוזה מפוארת ומרשימה שהתפרשׂה על פני כמה דונמים טבולים בדשא, במרכזם חוות סוסים ענקית ואגם תכול בו שטו ברבורים צחורי צוואר. הוא התגורר במקום בחסותו של בעל הבית הקשוח מיסטר צ'ורמן תחת הכינוי 'אסופי', ילד מוזנח וחסר משפחה שמיסטר צ'ורמן הנדיב אסף אל ביתו בהיותו תינוק חסר ישע שהתגולל ברחובות.

בעוד ילדיו של בעל הבית נהנים מכל מנעמי החיים, נאלץ כל העת קווין המסכן להיות מעין איש תחזוקה של הבית, ובעד עבודתו ניתנו לו צרכים בסיסיים בלבד. 'עליך להודות על החסדים שאנו עושים עמך', שינן לו כל העת מיסטר צ'ורמן. 'כל פירור הוא מתנת חינם ממני', המשיך בנאומיו שדקרו בליבו של הילד כמדקרות סכין.

מיטתו של קווין שכנה בעליית גג אפלה במרומי האחוזה. הוא היה מאזין בשעות אחר הצהריים לקולם המתגלגל של ילדי בעל הבית בעת רכיבתם על סוסים עם מדריך הספורט, ומדמיין כיצד הוא משיט את הסירה במרכז האגם כשהוא אוחז חכה ארוכה וממתין לרגע בו היא תתחיל להתנדנד כשדג קטן נלכד בקרס.

יום אחד היה קווין עֵד לאדם שנפל על הארץ ומתיקו התעופפו דפים רבים. קווין רץ מיד לאסוף את הדפים לפני שהם ייעלמו במורד הרחוב. 'אני ממש מודה לך ידידי הצעיר', אמר לקווין האיש שהזדהה כעו"ד בכיר. הוא שלף כרטיס ביקור קטן, 'אם תצטרך אי-פעם עורך דין, תפנה אלי'…

הילד תחב את הכרטיס בכיסו ולאחר כמה ימים כמעט ונשכח המאורע הזה מליבו.

קווין שמע צעקות העולות מסלון הבית, הוא רץ לשם ומבחין במיסטר צ'ורמן שוכב על השטיח מתפתל מכאבים כשאשתו לידו. 'קח את מפתחות המשרד', צעקה האישה, 'רוץ ותביא את התרופה שלו. היא בקופסה השחורה במגירת השולחן המשרדי'.

קווין הקטן סובב את מפתחות דלת המשרד, לראשונה הוא דורך בחדר זה שתמיד נאסר עליו להתקרב אליו. הוא רץ אל השולחן והחל לפתוח את המגירות. תוך כדי חיפוש הוא מבחין לפתע בתמונה של זוג צעיר האוחז תינוק קטן. על התמונה נכתב: 'עם קווין שלנו'. הוא הרגיש שמכת ברק פגעה בו. 'האם אלו הוריי?' חשב לעצמו. הוא הביא את התרופה לגברת שיצאה החוצה עם כוחות ההצלה לעבר בית החולים.

קווין רץ בחזרה אל המשרד. הוא החל לעלעל במסמכים, ולתדהמתו מצא גזיר עיתון בו נכתב כי המיליונרים בני הזוג ריין נהרגו בתאונת מטוס והשאירו אחריהם בן קטן בשם קווין. בהמשך גילה שמיסטר צ'ורמן היה בסך הכל פקיד אצל הוריו המנוחים…

ידיו רעדו ומחשבה חלפה בראשו: 'כל העושר הזה הוא בעצם שלי! אפילו לא ידעתי מה אני מפסיד כל השנים! מיסטר צ'ורמן הרמאי השתלט על כל הנכסים הללו לאחר מות הוריי!' ברגע הבא הרים קווין טלפון לעורך הדין שפגש…

•  •  •

כל כך התרגלנו למרוץ החיים החומרני העוטף אותנו, עד שאין לנו מושג איזה עושר ואושר הפסדנו מאז חורבן בית המקדש: נבואה, עושר רוחני בלתי נדלה והתגלות אלוקית מתמדת בעולם. אנו יכולים לזכות לכל אלו בחזרה ברגע קט: להרים טלפון ל'עורך הדין'. עלינו להתחנן ולבקש על אחדות ישראל ועל הגאולה, ושנזכה לביאת המשיח ולבניין בית המקדש השלישי בתפארתו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים