שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » טסלה מסרבת למכור את רכביה לשימוש כמונית
"חצי קלאצ'"
למרות התאמתם של רכבי טסלה לשימוש כמונית בישראל זאת בשל הטווח הרב של הבטריה, בטסלה מסרבים למכור את רכביהם לשימוש כמונית בישראל
תגיות:
מוניות טסלה | צילום: KVN1777, שאטרסטוק

טסלה ישראל נכנסת לישראל בקול תרועה רמה ובסקרנות יתירה, אך כעת מתברר כי החברה מסרבת למכור את המכוניות שלה לשימוש כמונית בישראל. נהגי המוניות מתוסכלים מאחר ואופי הרכבים החשמליים של טסלה תואם את צרכי עבודתם בשל העובדה כי טווח הנסיעה שלהם מספיק ליותר מ-400 ק"מ.

כידוע, רכישת רכב המוגדר כמונית מזכה את הבעלים מפטור ממסי קנייה, ונהגיה מקבלת החזר על המע"מ ששילמו. אך כעת טסלה, שמרכזת בינתיים את המכירות שלה דרך האתר שלה, אינה מציעה בו אפשרות לרכישת רכב כמונית, ומוקד השירות הטלפוני של החברה אינו זמין לסייע בכך.

נהג מונית ותיק אמר: "טסלה מבטיחה טווח נסיעה של יותר מ-400 ק"מ, וזה כבר מספיק לנהיגה היומית שלי, בלי שאצטרך להפסיד זמן על חיפוש עמדת טעינה באמצע היום, אבל אני לא מצליח להגיע אליהם לעשות הזמנה".

אמנם מחירי הרכבים של טסלה גבוהים משמעותית מרכבים אחרים המשמשים את נהגי המוניות עד כה, כך למשל טסלה מודל 3, שעולה לאדם פרטי 180 אלף שקל, תעלה לנהג מונית 144 אלף שקל בניכוי המסים. מדובר במחיר הגבוה בכ-40 אלף שקל ממונית פופולרית כסקודה אוקטביה דיזל, אבל החשמלית אמורה להציע עלויות שוטפות זולות משמעותית, בעיקר חיסכון של אלפי שקלים בחודש בעלויות הדלק, וחיסכון משמעותי בעלויות האחזקה במוסך.

ברחבי העולם הרשויות מעודדות לנטוש את רכבי הדיזל, בשל זיהום אוויר סביבתי. במסגרת זו ב-2019 הפעיל המשרד להגנת הסביבה במימון קק"ל תוכנית סיבסוד לנהגים שירכשו מוניות היברידיות. במכרז להפעלתה זכתה טויוטה, ומספר המוניות שמכרה זינק באותה שנה פי 3 לכ-800 יחידות. ברחבי העולם כבר פועלות מוניות טסלה רבות, בערים כמו ניו יורק, לונדון, בברצלונה ובאמסטרדם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים