שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » טסלה תתחיל לשווק את דגמיה בישראל
סוף סוף
לאחר שפורסם ב-2019 כי טסלה תתחיל לשווק בישראל ב2020, נדחה השיווק בעקבות בעיות רגולציה, כעת היא סוף סוף קיבלה את האישור ותתחיל לשווק את רכביה לישראלים
טסלה נכנסה ל- s&p 500 | צילום: Nadezda Murmakova, שאטרסטוק

בא לכם להתפנק ברכב חשמלי אוטונומי, הבשורה הבאה היא בשבילכם: ענקית הרכב האוטונומי טסלה מתחילה את 2021 כיבואנית רשמית בישראל. טסלה קיבלה רשמית ממשרד התחבורה רישיון לייבוא מסחרי (ייבוא סדיר) של כלי רכב, שיאפשר לה להתחיל אופרציית ייבוא מלאה ללא מגבלות כמות. כך פורסם בגלובס.

עד אישור זה,  פעלה טסלה בישראל עם רישיון של "יבואן זעיר", שאפשר לה לייבא עד 20 כלי רכב, בעיקר למטרות בחינה והדגמה. ואישור זה מהווה תקדים, מאחר וזוהי הפעם הראשונה שיצרן רכב מקבל רישיון לייבא ולשווק ישירות רכב בישראל, שלא באמצעות דילר או שותפות עם דילר.

כזכור, כבר אי שם ב-2019 פורסם כי טסלה הייתה אמורה להתחיל את השיווק הסדיר של כלי רכב בישראל כבר בתחילת 2020 ואף נערכה לכך ושכרה אולם תצוגה ומתקן אכסון בתל אביב, גיוס כוח אדם בסיסי, ייבוא של מספר רכבי הדגמה והכנות לקראת הקמת רשת תחנות הטעינה הייעודיות והמהירות של טסלה המכונות "סופרצ'ארג'ר".

אך, לבסוף הפתיחה לא צלחה מאחר והחברה לא הצליחה לקבל רישיון יבואן סדיר, בין השאר בשל הצורך בבעלות על מתקן תחזוקה לרכב, שהיא דרישת חובה בישראל.

בשל הדרישה, לאחרונה הוסיפה טסלה לצוות המשפטי שלה את עו"ד אילן שביט שטריקס, שנחשב לאחד המובילים בייעוץ לענף יבוא הרכב בישראל במטרה להאיץ את הסדרת רישיון היבואן וכאמור קיבלה אותו כעת.

בשלב הראשון צפוי השיווק בישראל להתמקד בדגם הטסלה 3, שיוצע במגוון רחב של גרסאות וטווחי נסיעה. המחירים טרם פורסמו אולם ככל הנראה הגרסה המובילה תהיה גרסת הבסיס החדשה של המכונית SR + , בעל טווח של כ-440 קילומטרים בין טעינות, ששיווקה החל לאחרונה באירופה במחיר מופחת של כ-40 אלף יורו כולל מסים ולפני הטבות מס. בישראל אפשר לצפות לשיווק דגמי טסלה 3 בטווח המחיר של כ-250-350 אלף שקל בהתאם לדגם.

יחד עם הדגם הזה צפוי גם שיווק דגמי טסלה 3 בטווח המחיר של כ-250-350 אלף שקל בהתאם לדגם. בנוסף צפוי להגיע בקרוב לבחינה דגם הקרוסאובר טסלה Y, שמבוסס על טסלה 3.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים