שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הנשיא ה-11 יצחק הרצוג הצהיר אמונים בכנסת
יחי יחי יחי
בנאומו הראשון פנה הרצוג לנשיא היוצא ריבלין: "ייצגת בכבוד רב את מדינתנו במשפחת העמים, כולל בחודש האחרון לכהונתך"
טקס השבעת הנשיא יצחק הרצוג | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ
הנשיא הרצוג מצהיר אמונים |
צילום: ערוץ כנסת

בטקס ממלכתי אשר נערך במליאת הכנסת כשבידו ספר התנ"ך, יצחק הרצוג הצהיר אמונים למדינת ישראל ונכנס רשמית לתפקידו כנשיא ה-11 של מדינת ישראל. לקול תרועת השופרות יו"ר הכנסת הכריז במליאה: "יחי נשיא מדינת ישראל", והח"כים השיבו: "יחי יחי יחי".

מוקדם יותר התקיים ברחבת הכנסת טקס קבלת פנים לנשיא הנבחר יצחק הרצוג אשר הגיע לטקס בליווי רעייתו מיכל הרצוג. את הנשיא ליוו פמליות אשר התקדמו על השטיח האדום דרך משמר כבוד של משמר הכנסת, ולאחר מכן משני צדי השטיח האדום נופפו בדגלים והריעו קבוצות בני נוער, אשר בחר הרצוג לשתף באירועי ההשבעה: חברי פרויקט "פותחים עתיד" של הסוכנות היהודית, שמטרתו לסייע לילדים בפיתוח דימוי עצמי חיובי להגיע להישגים בלימודים ולנהל חיים עצמאיים כבוגרים, וכן ילדות וילדים שעלו זה לא מכבר לישראל מכל רחבי תבל.

בסיום טקס הקבלת פנים, הנשיא הנבחר, בליווי מזכירו הצבאי, תת-אלוף עלא אבו רוקן, הניח את זר מדינת ישראל לרגלי הגלעד לזכר מערכות ישראל שברחבת הכנסת ואחריו הניח יו"ר הכנסת, מלווה בקצין הכנסת, ניצב יוסי גריף, את זר הכנסת לרגלי הגלעד.

בנאומו הראשון פנה הרצוג לנשיא היוצא ריבלין ואמר: "רובי, ידעת להדביק באהבתך את נפלאות הארץ הזו, את בניה ובנותיה; ייצגת בכבוד רב את מדינתנו במשפחת העמים, כולל בחודש האחרון לכהונתך. זיהית בכאב את קווי השבר בחברה הישראלית; הצבת מראה בפנינו, גם אם מראותיה לא תמיד נעמו לכולנו".

הנשיא הרצוג סיפר כי בכוונתו לצאת למסע בין קווי השסע בחברה הישראלית: "מכאן אצא אל משכן נשיאי ישראל, וממנו אל מסע בין קווי השסע והשבר של החברה הישראלית. מסע שמטרתו למצוא את המאחד בתוך ההבדלים, את המאחה בין הקרעים, מסע המיועד למצוא-מחדש אותנו. אצא אל הדרך הזו במטרה לפגוש את הכאב, להישיר אליו מבט, להטות אוזן ולב – לקושי ולחששות, גם בנקודות הנפיצות ביותר".

הנשיא היוצא רובי ריבלין נשא נאום פרידה במליאת הכנסת בו התייחס לנאום השבטים שנשא בשנה הראשונה לכהונתו ואמר: "שבע שנים הן הרבה זמן ובפרט, שבע השנים האחרונות, שאפשר לקפל לתוכן היסטוריה שלמה. בתחילת כהונתי, נשאתי נאום, שזכה לשם 'נאום השבטים'. הוא זכה לשמו, בשל חלקו הראשון, בו שיקפתי את המציאות הדמוגרפית והתרבותית המשתנה שבה אנו חיים. ואולם, אילו היו קוראים לנאום על שם חלקו השני, הרי שהנאום הזה היה זוכה לשם, 'נאום השותפות', או נאום התקווה – התקווה הישראלית. שכן, בחלקו השני של הנאום, ביקשתי להציע יסודות פרגמטיים לשותפות, במדינה היהודית והדמוקרטית".

הנשיא היוצא ריבלין פנה לנשיא הנכנס הרצוג ואמר: "כבוד הנשיא האחד עשר, חברי הטוב, יצחק. אני מפקיד בידיך הטובות את העם היקר הזה. העם בישראל, כולו. מי ייתן ותהיה לו לרועה באהבה, בבינה ובדעת. בנאום ההשבעה שלי התפללתי, כי הלוואי ותהיה לי הזכות ללמוד וללמד, הקשבה, שותפות ותקווה. את כל אלה אני מאחל גם לך".

יו"ר הכנסת מיקי לוי פתח את הדיון החגיגי להשבעת הנשיא יצחק בוזי הרצוג ואמר: "במדינה למודת מלחמות, משברים ושסעים, מדינה שיש בה מגוון תרבותי, דתי ועדתי כשלנו – מוסד הנשיאות הוא צורך הכרחי. זה הקול המאחד והממלכתי שגורם לכל האזרחים להרגיש חלק".

יו"ר הכנסת פנה לנשיא הנכנס הרצוג ואמר: "אין לי ספק שתצליח לצקת תוכן משלך לתפקיד הסמלי והחשוב הזה, וכי תממש את תפיסת עולמך החברתית, שמבקשת לסייע יותר מכל לחלשים בחברה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים