שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » טראמפ בחן אפשרות לתקוף את מתקני הגרעין
מכירת חיסול?
הניו יורק טיימס חושף כי כיממה לאחר פרסום דו"ח הסוכנות לאנרגיה אטומית על ההפרה האירנית, ביקש טראמפ לתקוף את מתקני הגרעין במדינה, אך יועציו הניאו אותו מכך
דונלד טראמפ | צילום: Stratos Brilakis, שאטרסטוק

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בחן בימים האחרונים אפשרות לתקוף את מתקני הגרעין באיראן, אלא שסגל לשכתו הבכיר הניא אותו מביצוע הפעולה. כך חושף הניו יורק טיימס.

לפי הדיווח, בישיבה ביטחונית שהתקיימה ביום חמישי האחרון אצל טראמפ ועסקה בנתוני דו"ח 'הסוכנות לאנרגיה אטומית' שהתפרסם ביממה שלפני כן, עלתה האפשרות לתקוף את מתקני הגרעין האיראניים בפרק הזמן שנותר לסיום כהונתו של הנשיא. אלא שבכירים ובהם סגן הנשיא מייק פנס, ומזכיר המדינה מייק פומפאו הניאו את הנשיא מכך.

הם הזהירו כי אירוע שכזה עלול עד מהרה לצאת משליטה ולהפוך לכדור שלג מתגלגל שהשלכותיו אינם ניתנים לחיזוי.

בדו"ח שפורסם בשבוע שעבר קובעת הסוכנות כי איראן ממשיכה להפר את הסכם הגרעין שעליו שחתמה עם המעצמות ב-2015, ביצעה ניסויים בנשק לא מבוקר ולפקחיה לא ניתנה גישה לשורה של אתרים חשודים.

ה'ניו יורק טיימס' דיווח, כי במהלך הדיון בלשכתו שאל טראמפ שאל את עוזריו הבכירים ביותר אילו אמצעים קיימים בארסנל התגובות האמריקני וכיצד ראוי להגיב להפרה האירנית, לאחר שפומפאו ויו"ר המטות המשולבים של הצבא, הגנרל מארק מילי, פירטו את הסיכונים הטמונים במתקפה כזאת, יצאו גורמים רשמיים מהפגישה עם ההבנה שהאופציה של התקפה באיראן ירדה מהשולחן. בבית הלבן לא הגיבו לידיעה.

בראיון שהעניק ביממה האחרונה לעיתון הצרפתי 'לה פיאגרו' התייחס מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו למתיחות מול אירן שצפה מחדש בימים האחרונים והבהיר, כי "קיימת עבודה רבה לעשות כדי שאיראן לא תגרום סבל במזרח התיכון".

פומפאו נשאל בין היתר, לגבי תכניות ממשל עברה מסודרת של השלטון לידי הממשל הנכנס והשיב, כי "הנשיא טראמפ מחוייב לחוקי הבחירות ולהליך המעבר התקין והמסודר לידי הממשל הבא".

הוא הוסיף: "אני משוכנע לחלוטין כי הימים והשבועות הקרובים יראו כמה אנו צמודים למסגרת החוקתית של הבחירות הללו. הליך המעבר יעבוד ויכבד את המחויבות שלנו כלפי פנים וכלפי חוץ".

הדברים נאמרו לאחר שביממה האחרונה החל הנשיא הנבחר ג'ו ביידן להתבטא בסגנון ממנו נשקפת חוסר סבלנותו לנוכח אי קבלת תוצאות הבחירות על ידי טראמפ ומפלגתו. "אני מקווה שהנשיא טראמפ יחווה 'הארה' עד ינואר. אם אצטרך לחכות עד אז כדי להיכנס לפעולה זו תהיה בושה", אמר ביידן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים