שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » טראמפ הודיע על פתיחת בתי הכנסת בארה"ב
בשורה משמחת
התרגשות רבה נרשמה בסוף השבוע בקרב חוגי היהדות החרדית בארה"ב עם הודעתו המפתיעה של הנשיא טראמפ על פתיחתם מחדש של בתי הכנסת
בית כנסת בניו יורק | צילום: lev radin, שאטרסטוק

ביום שני בשבוע שעבר היה זה מושל ניו יורק, אנדרו קומו, שהודיע כי הוא מתיר פתיחת בתי כנסת עם השתתפות של עד 15 מתפללים בכל מנין.

לקראת שבת הודיע גם הנשיא טראמפ באופן מפתיע, על פתיחת כללי בתי התפילה בארצות הברית ללא הגבלת משתתפים, אך בכפוף להנחיות הבטיחות הנדרשות, כגון חבישת מסיכה ושמירה על מרחק ביטחון מרבי בין מתפלל למתפלל.

בתקשורת דווח, כי הנשיא החליט על פתיחת בתי הכנסת לאור פעילותו הנמרצת של כ"ק האדמו"ר מהר"א מסאטמאר שהפעיל את קשריו בענין והנשיא נאות להפצרות לאחר שבשבוע האחרון נרשמת מגמת ירידה בשיעור ההידבקות בארה"ב.

העסקן החסידי בן ברבר המקורב לממשל, אומר ל'בחזית', כי הוא לא מופתע מהחלטת הנשיא. "המגיפה אמנם עדיין מסתובבת, אבל יש לנו היום הרבה יותר ניסיון ואנחנו יודעים איך להשגיח ולהתריע מבעוד מועד, כדי למנוע את התפשטות הגל השני", אומר ברבר.

לדבריו, "רק לפני ימים אחדים נעתר מושל ניו יורק אנדרו קומו לפנייתי ולפניית עסקנים נוספים, והתיר תפילה בהשתתפות 10-15 אנשים. מהדיאלוג שניהלנו מול גורמי הממשל, היה לנו ברור כי עם פתיחת בתי הכנסת אף במתכונת מצומצמת, שזה רק ענין של זמן עד שבתי התפילה ייפתחו לאלתר".

ברבר מוסיף ומציין בשיחה עם 'בחזית', כי "צריך להבין, כאן בארה"ב שלא כמו בארץ, הלחץ על הממשל לא הגיע רק מכיוון האוכלוסייה היהודית. אולי אנחנו היהודים הפעלנו לחץ פיזי מתון יותר, אך פתיחת בתי התפילה הייתה משאלה של בני כל הדתות שחיים להם בשלווה ובהרמוניה בארה"ב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים