שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » טרם נחתם הסכם שכר חדש לעובדים הסוציאליים
למרות הפרסומים
אגף הממונה על השכר: "אנחנו בישורת האחרונה להסכם מאוד משמעותי שישנה את השירות הסוציאלי וישפר אותו בצורה שלא נעשתה. אני לא חושב שהבעיה היא הזמנים"
ח"כ סמי אבו שחאדה | צילום: דוברות הכנסת דני שם טוב

הוועדה לזכויות הילד, בראשות ח"כ מיכל שיר סגמן, קיימה היום דיון מעקב על מענים רגשיים לילדים ובני נוער וכן על "החמרה דרמטית במצוקות הנפשיות של צעירים ובני נוער" – הצעה לסדר היום של חה"כ מיכל וולדיגר וסמי אבו שחאדה.

יו"ר הוועדה פתחה את הדיון בתודה ליוזמיו: "מגיעות אלי המון פניות מהורים שנמצאים כיום במצוקה קשה, בחוסר אונים, כאשר הם מגלים שהילד שלהם בחרדה או בדיכאון, לעתים אף מנסה לפגוע בעצמו, ואין שום פרוטוקול מסודר או הנחיות. האם ללכת למיון? אולי ליווי פסיכיאטרי? אבל אין פסיכיאטריים ציבוריים פנויים, ופרטי לוקח 2000 ₪ רק למפגש הראשון, וגם אליו יש תור".

ח"כ וולדיגר: "משרד הבריאות יצא בקול תרועה רמה לפני כמה חודשים ובישר על תכנית חירום, עשרה מרכזי התערבות מיידית ברחבי הארץ, שיאוישו בידי 30 תקני מתמחים, בהיקף של 10 מיליון ₪ בשנה. תכנית נהדרת, רק שלא יצאה לפועל. ולמה? כי החליטו שצריך תכנית לאומית, בהיקף של 920 מיליון ₪ – שזה דבר מצוין – אבל תכנית החירום נבלעה בתוכה ולכן כל היישום מתעכב".

ח"כ אבו שחאדה: אלה הילדים שלנו וזה העתיד של כולנו. המספרים שתכף יציג איגוד העובדים הסוציאליים הם קשים מאוד. נזקי הקורונה הם פוליטיים וכלכליים, וגם לבריאות הנפש, שמשום מה חשיבותה עדיין לא מובנת מספיק".

ח"כ וולדיגר תהתה מה הייתה השפעת הסכם השכר החדש של העו"סים אשר פורסם אודותיו לפני כארבעה חודשים וחרמוני השיבה כי הוא טרם נחתם. כאילו נתנו 200 מיליון ₪, אך בפועל האוצר לוקח את הזמן, ומי שסובל זה הציבור, אמרה חרמוני.

אוהד אלקבץ מאגף הממונה על השכר והסכמי העבודה באוצר התבקש להתייחס להסכם העובדים הסוציאליים ואמר: אנחנו בישורת האחרונה להסכם מאוד משמעותי שישנה את השירות הסוציאלי וישפר אותו בצורה שלא נעשתה. אני לא חושב שהבעיה היא הזמנים, ואני גם לא יכול להתחייב על זמנים כי זה לא תלוי רק בנו אלא גם בשותפים שלנו לדיון, העובדים וארגוני העובדים. הם גם חייבים להבין שהשינוי המיוחל יגיע אם נצליח להשלים גם את השינויים המבניים. במקביל אנו גם מקדמים הסכמות עם הפסיכולוגים, עם עובדי כפרי הנוער, עם כל מי שנוגע לתחום הזה.

יו״ר איגוד העובדות הסוציאליות עו״ס ענבל חרמוני אמרה בדיון כי ״משרד האוצר גורר רגליים, ולוקח את כל הזמן שבעולם להוציא לפועל את הרפורמה בשכר ולנסח את ההסכם המשפטי, ובינתיים ילדים ובני נוער נמצאים במצוקה ואין מי שיטפל בהם. על הנזקים האלה אנחנו נשלם ביוקר, ריבית דריבית.

״בשנתיים האחרונות חלה החרפה דרמטית במצוקות הרגשיות והנפשיות אצל ילדים ונוער. ילדים ובני נוער שסובלים מחרדה ודיכאון, הפרעות אכילה, פגיעה עצמית ואובדנות. ההמתנה לשירותים בסיסיים עלולה להגיע לחצי שנה ואף שנה.

״מערכת בריאות הנפש במדינת ישראל יובשה באופן מכוון על ידי פקידי האוצר שרואים נפשות וחיי אדם דרך משקפי האקסל ושורת הרווח.

״אנחנו לא מצליחים לאייש תקנים של עובדות סוציאליות בשל הייבוש המופרע של המערכת, מה שמוביל לתורים אינסופיים לשירותים בסיסיים שמצילים חיים. לא משנה כמה תקנים ייפתחו עוד – אין מי שיבוא לעבוד בתנאים ובשכר הנמוך. חייבים לעצור את שלטון העריצות של האוצר!״

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים