שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יברקן עורר סערה "חסר מחנות ריכוז"
התו הירוק
לדבריו: "רק באוסטריה יש 'מחנות ריכוז' לאזרחים שלא חוסנו והיא הדוגמא הקיצונית לטיפול בקורונה. אני חושש מכך שהממשלה עלולה להביא אותנו לקיצון"
ח"כ גדי יברקן | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בדיון שנערך בוועדת החוקה בעניין התו הירוק, יו"ר הוועדה הרחיק את ח"כ גדי יברקן מהדיון לאחר שאמר "אתם עושים כמו אוסטריה. רק חסר מחנות ריכוז". את דבריו אמר יברקן לאחר שהיו"ר ביקש ממנו לסיים את דבריו לאחר שהמשיך לדבר שוב ושוב במהלך דברי פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא.

"אתה לא יכול לסיים לי את זכות הדיבור. אני אפסיק כשאני ארצה, אתה לא תגיד לי לשתוק" אמר יברקן. "אתם עושים כמו אוסטריה. רק חסר מחנות ריכוז."

יו"ר הוועדה: "השימוש שלך בצמד המילים הזה הוא דבר בזוי ונאלח. לדבר בשפה הזו, על משרתי ציבור, שעסוקים יום ולילה להגן על בריאות הציבור, גם אם דעתך שונה מדעתם. בושה וכלימה".

שר הבריאות ניצן הורוביץ על דברי ח"כ יברקן: "ההשוואה שעשה היום ח"כ גדי יברקן בין אמצעי הזהירות שנועדו לשמור על בריאות הציבור ולמנוע מחלה, לבין מחנות ריכוז שהקימו הנאצים בשואה – בזויה ומעוררת בחילה".

"הדברים גובלים בהכחשת שואה ומבזים את הקורבנות והניצולים. זו כמובן אמירה מחפירה ונאלחת גם כלפי אנשי הרפואה ועובדי מערכת הבריאות שנותנים את הנשמה למען הבריאות של כולנו. משרד הבריאות לא ירפה מהמאמץ לשמור על בריאות האזרחים, ולא יירתע מדברי בלע, הכפשות, איומים וכזבים".

בתגובה לח"כ יברקן, אמרה רחלי ברץ ריקס, ראש המחלקה למאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית: "גם אם יש ביקורת כלפי התנהלותה של הממשלה, אין שום הצדקה להשוואה כזו למעשי הנאצים. אמירות כאלו הן הוזלה של השואה ומתן כר פורה לצמיחתה של האנטישמיות. אמירות מסוג זה לא יכולות להתקבל בשום צורה שהיא, בטח שלא מנבחר ציבור במדינת ישראל".

ח"כ גדי יברקן מבהיר בעקבות הסערה בוועדת חוקה: "לפי נתוני משרד הבריאות, רק 45% מאזרחי מדינת ישראל מחזיקים בתו הירוק. קרי, לרוב הציבור אין 'תו ירוק'. התו הירוק רומס את חוק כבוד האדם וחירותו ללא תכלית ראויה. הוא אינו אמצעי אפידמיולוגי ואינו מונע את המחלה. כך אמר גם שר הבריאות".

"ההוכחה לכך, לדבריו של פרופ׳ זרקא, פרויקטור הקורונה, שישנה רק אישה אחת בדיור מוגן שהיא חולה קשה באומיקרון. האם בשל מקרה אחד כזה הממשלה מתכננת להטיל הגבלות שאפילו במדינות דיקטטורית אינן קיימות? הגבלות אלה הן פגיעה קשה בכבוד האדם וחירותו. על זה כל עם ישראל צריך לזעוק".

"רק באוסטריה יש 'מחנות ריכוז' לאזרחים שלא חוסנו והיא הדוגמא הקיצונית לטיפול בקורונה. אני חושש מכך שהממשלה עלולה להביא אותנו לקיצון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים