שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » יגאל יהושע הי"ד שעבר לינץ' בלוד נפטר
הרוג ראשון בפרעות
נקבע היום מותו של יגאל יהושע הי"ד בן ה-56, שנפצע קשה בשבוע שעבר לאחר שנפגע בראשו מלבנה והוכה במהלך המהומות בלוד. הוא יהודי הראשון שנרצח במהומות
תגיות:
יגאל יהושע הי"ד | צילום: באדיבות המשפחה

בבית החולים אסף הרופא נקבע היום מותו של יגאל יהושע הי"ד בן ה-56, שנפצע קשה בשבוע שעבר לאחר שנפגע בראשו מלבנה והוכה במהלך המהומות בלוד. בכך הוא הפך ליהודי הראשון שנרצח במהומות והפרות הסדר שהחלו בשבוע שעבר ברחבי הארץ.

מהמרכז הרפואי שמיר אסף הרופא נמסר כי "היום קבעה הוועדה לקביעת מוות מוחי במרכז הרפואי שמיר אסף הרופא את מותו של יגאל יהושע ז"ל. יגאל , בן 56, הגיע אלינו עם תחילת הפרעות בלוד, ביום שני שעבר, במצב אנוש לאחר שנפגע מלבנה בראשו. צוות המחלקה לטיפול נמרץ כללי בראשות ד"ר אדי אילגיאייב, עשה את כל שלאל ידו על מנת להציל את חייו, אך כאמור לצערינו בשעות הבוקר נאלצנו לקבוע את מותו".

מהקהילה המקומית נמסר כי "קהילת הגרעין התורני בלוד יחד עם המתנדבים הרבים שפוקדים את איזורנו כואבים את הרצחו של יגאל יהושע, תושב שכונת גני אביב בעיר לוד, שעבר לינץ ע"י פורעים ערבים בכניסה לשכונת מגוריו בעוד כל מטרתו הייתה להגיע לביתו לאחר יום עבודה. אנו שבים ומבקשים ממשטרת ישראל להשליט סדר בפורעים, לאסוף את כלי הנשק הבלתי חוקיים ולעצור את רוצחי יגאל המסתובבים חופשי. ההלוויה תתקיים ככל הנראה מחר בישוב חדיד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני משתתף בצער משפחתו של יגאל יהושע ז״ל שנרצח בלינץ' שבוצע על ידי פורעים ערבים בלוד. אנו נבוא חשבון עם כל מי שהשתתף ברצח הזה. אף אחד לא ימלט מעונש. יהי זכרו של יגאל ברוך ונצור בליבנו תמיד".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ספד ליגאל יהושע שנרצח על ידי פורעים בלוד: "אני שולח תנחומים וחיבוק אמיץ למשפחתו של יגאל יהושע שנפטר מפצעיו במהלך החג לאחר שהותקף על ידי המון ערבי שטוף שנאה ואכזריות. הדעת אינה תופסת כיצד נגדעו חייו של איש נתינה, אהוּב על הכל ומסור למשפחתו. הדין ימוצה עם כל אחד ואחד ממבצעי הרצח הנורא הזה".

ח"כ קטי (קטרין) שטרית: "לינץ' בלב הארץ. משתתפת בצער משפחתו של הנרצח יגאל יהושע הי"ד אשר נרצח בידי מחבלים בדרכו לביתו בעיר לוד. המצב בו יהודי שחוזר לביתו ונקלע למארב קטלני של מחבלים הוא מזעזע בעיניי והוא צריך לזעזע את כולנו. אני סומכת על כוחות הביטחון שישימו ידם במהרה על הרוצחים המתועבים".

ח"כ מיכל וולדיגר: ‏"רגעים לפני כניסת החג, התבשרנו לצערנו על פטירתו של יגאל יהושע הי"ד שעבר לינץ' אכזרי. המצב בו יהודי עובר לינץ' במדינת ישראל רק כי יהודי, הוא בלתי נסבל ואסור לשתוק על כך. משתתפת בצערה של המשפחה ובצערה של העיר. נמשיך לעשות כל שביכולתנו להשיב את הביטחון, השקט והמשילות".

שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ: "‏יגאל יהושע הי"ד נרצח בלינץ' בלוד רק בשל היותו יהודי. חובה עלינו למצות את הדין עם הרוצחים המתועבים ולפעול ביד קשה נגד המסיתים והפורעים. אני משתתף בצערה הכבד של משפחת יגאל. יהי זכרו ברוך".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד: "‏יגאל יהושע ה' יקום דמו, נרצח על ידי מחבלים ערבים בלב ארצנו. העם היהודי בארצו נאבק בטרור מבית ומחוץ. יש לתפוס את המחבלים ולהעניש בעונש הכבד ביותר הקיים עבור פעילי טרור, אותם ואת משתפי הפעולה שלהם. דם יהודי אינו הפקר".

ח"כ בצלאל סמוטריץ: "‏יגאל יהושוע הי"ד נרצח ע"י מחבלים ערבים. בלתי נתפס שבשנת תשפ"א בלב ליבה של מדינת ישראל הטרור מרים ראש ויהודים נרצחים רק בשל היותם יהודים. הלב מתפוצץ מעצבות ומכעס. תנחומים מעומק הלב למשפחה. השם ייקום דמו".

ח"כ יוסי טייב: "‏נקום נקמת דם עבדיך השפוך. ליבי מלא צער וכאב על מותו של יגאל יהושע הי"ד בן ה-56 יגאל, הותקף ונפצע ביידוי אבנים על רכבו ע"י פורעים אכזריים אנטישמיים במהומות תשפ"א בעיר לוד. אני שולח את תנחומיי הכנים למשפחתו, ומקווה שהפורעים השפלים הללו ייתפסו מהר, ויימצו עימם את הדין בחומרה רבה".

יו"ר עוצמה יהודית (מסיעת הציונות הדתית), מסר בתגובה: "עוד יהודי שנרצח על מזבח התמימות ואוזלת היד בטיפול במתפרעים. רוה"מ נתניהו הצהיר שמדינת ישראל תבוא חשבון עם המתפרעים, אבל אם נודה על האמת, גם אם יתפסו את מבצעי הלינץ', הם יקבלו הכל כלול בבית סוהר בישראל. אפשר עוד לשנות!, אפשר להתנהג כמו מדינה נורמלית: מחר אגיש חוק 'עונש מוות למחבלים' ואני מצפה מכל חברי בימין להצטרף ולתמוך בהצעת החוק". ח"כ בן גביר השתתף בצער המשפחה של יגאל יהושע הי"ד: "ביחד עם כל עם ישראל, משתתף בצער המשפחה של יגאל יהושע הי"ד שנרצח בלינץ' שבוצע על ידי פורעים ערבים בלוד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים