שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » יהודי נפצע מירי בלוד; חייל נפגע קשה מלינץ' ביפו
פרעות הערבים
הצעיר בן ה-19 נורה בידי פורעים ערבים בלוד, בעוד החייל פונה לבית החולים איכילוב לאחר שמצבו הידרדר. ירי והשלכת אבנים לעבר נהג יהודי שנסע בנגב
תגיות: ,
הטיפול הראשוני בפצוע בפיגוע הירי בלוד | צילום: אלעזר ריגר
חובש, עד לפיגוע הירי |
צילום: אלעזר ריגר

צעיר יהודי בן 19 נורה בידי פורעים ערבים ונפצע באורח בינוני ברחוב אקסודוס בעיר לוד. הצעיר נורה בתוך מכינת מעוז בעיר כתוצאה מירי מנשק חצי אוטומטי, ופונה לבית החולים אסף הרופא. בנוסף, חובש מד"א בן 19 נפצע קל בעיר לוד בעקבות ירי חי ברגלו.

ביפו הותקף חייל, ופונה במצב קל – אך בהמשך מצבו החמיר בבית החולים איכילוב והוגדר קשה. הוא סובל מפגיעת ראש והוכנס לחדר ניתוח. ד״ר שרון גרינברג, רופא בכיר במחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי איכילוב אמר כי מצבו מוגדר קשה, והוא סובל מפגיעת ראש ומשברים בגולגולת ודימומים מוחיים. החייל הגיע לביה"ח עצמאית וסיפר כי היכו אותו וריססו אותו בגז פלפל. מצבו הוגדר בהתחלה קל אבל אז התגלו דימום מוחי ושברים בגולגולת בבדיקות שנערכו לו, וכעת מצבו מוגדר קשה.

פראמדיק מד"א נדב ארזי סיפר כי "הצעיר ישב על המדרכה כשהוא בהכרה וסובל מחבלה מדממת בראשו. סיפרו לנו שהוא הותקף במהלך הפרות הסדר שהיו במקום, שנזרקו לעברו אבנים ורוסס לעברו גז מדמיע. ביצענו בדיקות רפואיות ופינינו אותו במהירות לבי"ח תוך המשך טיפול רפואי".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב: "‏אני במכינה הקד"צ בלוד. זה מה שקרה כאן לפני חצי שעה. ירי חי מאסיבי עם מקור ירי ברור. פצוע אחד ברגל. עומדים כאן כוחות מג"ב ולא עושים כלום. לא חותרים למגע, לא מנהלים מרדף, לא מכתרים את הבניין, לא יורים. כלום. האסימון עוד לא נפל והמשטרה ממשיכה להתנהג כאילו אנחנו באירוע אזרחי רגיל".

בנוסף לכך, צוות חדשות הותקף הערב בשכונת התקווה, בעת שכיסה התקהלות לא חוקית של יהודים, שתכננו להתקדם לכיוון יפו ולהתעמת בה עם תושבי העיר. שניים ממשתתפי ההפגנה תקפו צוות תקשורת של תאגיד "כאן" שהיה במקום, ונעצרו. המשטרה חסמה את הטיילת בין יפו לבת ים, כדי למנוע עימותים בין תושבי הערים.

כתב התאגיד יואב זהבי, שהיה בין המותקפים, סיפר: "אני לא נפגעתי באירוע, מי שהותקף זה רול הצלם שלנו על ידי שני פעילי ימין קיצוני. הוא אולי חטף זעזוע מוח, לא רוצה להתחייב על זה. אנחנו מגישים כרגע תלונה במשטרה. הגענו לתעד את האירועים ומרגע שהגענו לא נתנו לנו לצלם. ניסינו להתרחק אבל רדפו אחרינו ולבסוף קרה מה שראיתם. אני חייב להגיד שבניגוד לאתמול, היום יש נוכחות משטרתית בולטת".

בנגב נורה קליע על נהג שנסע בין שובל למשמר הנגב, בכביש 269. הנהג נרגם באבנים, הגביר מהירות וכשהגיע למחוז חפצו גילה קליע נעוץ ברכב. המשטרה עורכת סריקות אחר היורה. ראש המועצה האזורית בני שמעון אמר כי הם מבקשים מהתושבים למעט בנסיעות בלילות. "לא לנסוע אלא בלילה. למעט בנסיעות בצירים האלה, בין בית קמה לאשל הנשיא ומזרחה הצירים הופכים לבעייתיים. שלושה ימים שהנגב גועש", אמר.

בעפולה, נעצרו 3 חשודים קטינים בגילי 14, 15 ו-17 כאשר ברשותם, שוקר חשמלי, גז פלפל ואלה. השלושה נעצרו כאשר הגיעו לבית העלמין בעפולה, ככל הנראה בעקבות פוסט שפורסם ברשתות החברתיות וקורא להפגנה אלימה כנגד ערבים.

בחיפה נערך מוקדם יותר מפגש של צעירים ערבים בשכונת ואדי ניסנאס, בה הוחלט להתארגן לפי גזרות לקראת העימותים הצפויים הערב בעיר, וזאת על מנת "להגן על משפחותינו ורכושנו, כדי שאירועי אתמול לא יחזרו". בפגישה השתתפו גם סגנית ראש העיר הטרייה שהירה שלבי מחד"ש, חבר סיעתה רג'א זעאתרה וכן ג'עפר פרח ממרכז מוסאוא לזכויות הערבים בישראל.

המשטרה חילצה לפני זמן משפחה שנקלעה בטעות לאום אל פאחם. "כוחות משטרה גדולים פתחו בסריקות עם קבלת דיווח על תקיפת בני משפחה שנקלעה בטעות לאום אל פאחם. כעבור זמן קצר, אותרה המשפחה במרפאה מקומית במצבי פציעה שונים לאחר שהצליחה להימלט ממקום התקיפה בסיוע אזרחים נוספים. כוחות המשטרה הצליחו כאמור להגיע אל המשפחה ולסייע באבטחתה עד הגעת אמבולנס שפינה אותם בליווי המשטרה למרכז הרפואי העמק בעפולה. במשטרה ממליצים לאזרחים לתת דגש למסלול הנסיעה המתוכנן ביישומון הניווט על מנת להימנע מאירועים מסוג זה", נמסר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים