שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » יוחננוף רוכשת עוד חמישה סניפים מיינות ביתן
המשבר התזרימי
רשת יוחננוף תרכוש מיינות ביתן 5 סניפים נוספים • אחד הסניפים הוא ככל הנראה שוק מהדרין בטבריה הפונה למגזר החרדי • בענף מעריכים כי יימכרו סניפים חרדיים נוספים
סניף של יוחננוף | צילום: יר ודל, ויקיפדיה

רשת קמעונאות המזון יוחננוף, בשליטתו וניהולו של איתן יוחננוף, הודיעה על עסקת רכישת חמישה סניפים נוספים מרשת קמעונאות המזון יינות ביתן של נחום ביתן. סך הכל רכשה עד כה יוחננוף שמונה מסניפי הרשת של ביתן, לאחר שבדמבר האחרון רכשה יוחננוף שלושה מסניפי יינות ביתן.

על פי הדיווח של יוחננוף, היקף העסקה הנוכחית הוא 67.5 מיליון שקל, עבור חמישה סניפים נוספים של רשת יינות ביתן.

העסקה החדשה מאששת את הדיווח ב'בחזית' לפני כחודש, על כוונתה של יינות ביתן למכור 35 מסניפיה, מתוך מטרה להתאושש מהמשבר התזרימי אליה נקלעה לאחר רכישת 'מגה'. חלק מהסניפים שמוכרת הרשת הם מהשלוחה החרדית שלה, הפועלת תחת המותג 'שוק מהדרין', כאשר על פי הדיווחים אחד מהסניפים שנמכרו השבוע ליוחננוף הוא סניף 'שוק מהדרין' בטבריה הפונה למגזר החרדי.

יוחננוף, תרכוש את הפעילות העסקית של סניפים שממוקמים בתל אביב, קרית שמונה, חדרה, טבריה (ככל הנראה שוק מהדרין החרדית) ועפולה, בשטח מכירה כולל של 8,600 מ"ר (שטח ברוטו של 13 אלף מ"ר). היקף המכירות בחמשת הסניפים שיוחננוף תרכוש הסתכם בינואר-יוני 2020 ב-83 מיליון שקל.

רשת יוחננוף, שידועה בהשקעות הגדולות שהיא מבצעת בסניפים שהיא מקימה ורוכשת, מעריכה שהעלות הכוללת של שיפוץ והתאמת הסניפים במטרה למצות את פוטנציאל המכירה שלה, תגיע ל-40-30 מיליון שקל.

השלמת העסקה כפופה להסכמת הממונה על התחרות וחתימה על הסכמי שכירות חדשים עם בעלי הנכסים בכל אחד מהסניפים. מועד ההשלמה נקבע ל-30 באוקטובר, אולם לכל אחד מהצדדים להסכם יש זכות להאריך את מועד ההשלמה עד סוף דצמבר 2020.

הרכישה הבאה צפויה להגדיל את היקף 'יוחננוף' ב-14% ואת מספר הסניפים שלה ב-19%. היקף המכירות של יוחננוף ב-12 החודשים שהסתיימו במארס 2020 הסתכם ב-3 מיליארד שקל, כך שרכישת הסניפים תגדיל את מחזור המכירות של החברה ב-5.5% בלבד, בהתבסס על קצב המכירות השנתי של החנויות תחת ניהולו של נחום ביתן.

כאמור, יוחננוף חתמה בדצמבר 2020 על הסכם לרכישת שלושה סניפים מחברת יינות ביתן באיירפורט סיטי, ברעננה ובהרצליה, בשטח מכירה כולל של 5,600 מ"ר תמורת 40 מיליון שקל. מחזור המכירות של שלושת הסניפים ב-12 החודשים שהסתיימו בנובמבר 2019 הסתכם ב-140 מיליון שקל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים