שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » יוסי דגן מאיים: "נחזור להפגנות ההמונים"
בעקבות ההרס בחומש
סערה במערכת הפוליטית אחרי ההרס בחומש. ראש מועצת שומרון וחברי הכנסת זועמים. יו"ר שדולת חומש יולי אדלשטיין: "משקרים ומפנים – חומש לא תיפול"
חברי הכנסת עם יוסי דגן בסיור בחומש | צילום: ישיבת חומש

סערה במערכת הפוליטית בעקבות ההרס הבוקר (ד') של מבני הפנימיות של ישיבת חומש. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מאיים כי אם ההרס בחומש יימשך, יחזור לקיים את הפגנות הענק אל מול משרד ראש הממשלה כפי שהיה לפני מספר שבועות, לאחר ההרס הקודם של מבנים בישיבה. חברי הכנסת הגיבו בזעם כלפי הממשלה.

כזכור, הבוקר הוחרבו מבנים שנבנו כבר לפני למעלה משנה והרבה לפני הרצח של יהודה דימנטמן הי"ד, ובכל זאת נהרסו, בניגוד להבטחות והתבטאויות של בכירים בקואליציה שאמרו כי מבני הישיבה עצמה לא ייהרסו וכי רק תאכף בניה חדשה.

לדברי דגן: "ההרס הקשה הבוקר בישיבת חומש, הוא אכזריות ורוע של ממשלת ישראל כלפי משפחתו של יהודה דימנטמן הי"ד, וכלפי חבריו בישיבת חומש. עם ישראל יחליף את הממשלה הזו ועם ישראל יבנה את חומש את הישיבה ואת הישוב בחומש מחדש. במידה והממשלה תמשיך בהרס התיישבות לא תהיה לנו ברירה אלא לחזור ולהקים מחדש את מאהל המחאה מול משרד ראש הממשלה ולהוציא מחדש את האנשים לרחובות".

גם במערכת הפוליטית הגיבו בחריפות על ההרס הבוקר בחומש.

יו"ר שדולת 'חומש תחילה' ויו"ר הכנסת לשעבר, ח"כ יולי אדלשטיין, ציין: "ממשלת הפינוי ממשיכה במסע הרס ההתיישבות. לא זו בלבד, אלא שהממשלה שקמה בשקר ממשיכה לשקר ושוב הפרה הבטחות. הם משקרים ומפנים, מפנים ומשקרים. זה לא יעזור להם. חומש לא תיפול וכשנחזור לשלטון – היא ושאר ההתיישבות תפרח ביתר שאת".

ח"כ שמחה רוטמן מה"ציונות הדתית אמר הבוקר: "ממשלת ישראל בראשות נפתלי בנט יודעת להרוס בשומרון את חומש, יודעת להרוס בנגב את מעלה פולה. יודעת להרוס בבנימין את עוז ציון ואת מעלה אהוביה. מנסה להבין מה משותף למקומות האלה. יכול להיות שהורסים רק ליהודים?" – תהה ח"כ רוטמן.

חברת הכנסת אורית סטרוק הגיבה אף היא להרס ואמרה: "מאחורי השוטרים, החיילים, ואנשי המנהל האזרחי שביצעו היום את ההרס האכזרי בחומש – עומדים חברי הקואליציה שהבטיחו למשפחת דימנטמן שחומש לא תיהרס. אבל אנחנו לא סומכים על ההבטחות שלהם, אלא על הבטת בורא העולם, צור ישראל וגואלו, ועל הנחישות של תומכי חומש הרבים בכל רחבי הארץ.

ולכן כאשר יהרסו אותנו – כן נרבה וכן נפרוץ. חומש תתקיים גם אחרי שהממשלה הנוראה הזו, חבריה ומקימיה, יושלכו לפח האשפה של ההיסטוריה".

יו"ר מפלגת נעם, ח"כ אבי מעוז מהצינות הדתית, אמר: "בניגוד גמור לכל ההבטחות של חלק מחברי הקואליציה, הממשלה הורסת מבנים שנבנו לפני הרצח של יהודה דימנטמן הי"ד. המחשבה כי הממשלה תעז להרוס חלילה את הישיבה דוקרת את הלב. אם חלילה הממשלה תורה על הריסת הישיבה, ומחיקת ההתיישבות והתורה מחומש ומצפון השומרון נדע בוודאות שרה"מ בנט נהיה המועמד המוביל לקבלת פרס יקיר התנועה האיסלמית"

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד התייחס להרס בחריפות: "ההרס בחומש הוא עוד עוול נורא של הממשלה הרעה הזו, במקום שנבנה את הארץ אנחנו עדים להרס גדול בהובלת השמאל והתנועה האיסלמית ששולטים בממשלה באופן מלא. בע"ה הישיבה בחומש תנצח, לא נרפה מהסוגייה עד שנצליח במשימה".

ח"כ יואב קיש אף הוא מהליכוד הוסיף כי "רע"מ מכתיבה את הסדר בממשלה ואנו רואים זאת הבוקר עם פינוי המאחז מעלה פולה והישיבה בחומש".

בין התגובות החריפות היו גם חברי הכנסת של ש"ס. לדברי ח"כ משה ארבל: "תמונות ההרס מישיבת חומש הבוקר מזעזעות ומכעיסות ומהוות פרס לטרור. האחריות הישירה היא על חברי ימינה שהביאו אותנו למצב העגום הזה. אני קורא לשר הביטחון להסדיר את הישיבה באופן מיידי".

חברו למפלגה, ח"כ אוריאל בוסו ציין כי "אותו נפתלי שהפתיח לנטוע היום הוא עוקר, את ההתיישבות המצע של ימינה בבחירות זה אחד ההונאות הגדולות שהיו כאן האיש שנשען על קולות המתיישבים במשך שנים היום מנתק אותם מהאדמה מהחשמל ומהשיגרה התורנית,

לבדואים בנגב הוא הקים ממלכה, מה עוד צריך לקרות שיבינו שאסור שהממשלה הזאת תתקיים רגע אחד לא יהדות לא כלכלה לא ביטחון ולא חמלה".

ח"כ קטי שטרית מהליכוד תקפה את התנהלותו של ראש הממשלה בנט בעקבות אירוע ההריסה הבוקר "מאז הוקמה הממשלה הזו ובעיקר מאז הירצחו של יהודה דימנטמן ז"ל הממשלה הישראלית פלסטינית רק רוצה להרוס ולעקור יישובים. במקום לתת תגובה ציונית הולמת הם רק הורסים ועוקרים יהודים מביתם. זה לא יעזור לך בנט! חומש תיבנה מחדש, אתה תהרוס ואנחנו נבנה. וההתיישבות היהודית תעמיק ותפרח כי ככה עושים ציונות. ואתה? אתה תיזכר לדיראון עולם בהיסטוריה של העם היהודי במדינת היהודים", אמרה ח"כ שטרית.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים