שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יו"ר הכנסת טעה – חוק הדיינים נפל
דרמה במליאה
בהצבעה בקריאה שלישית על חוק הדיינים נרשם שוויון 51:51 בלוח האלקטרוני, עקב טעות בהצבעת יו"ר הכנסת עצמו, מיקי לוי. היעוץ המשפטי קבע לעת עתה כי החוק נפל
מיקי לוי | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

במהלך הצבעה בקריאה שלישית על חוק הדיינים נרשם שוויון 51:51 בלוח האלקטרוני, עקב טעות בהצבעת יו"ר הכנסת עצמו, מיקי לוי. המשמעות היא שאם הצבעת לוי לא תשונה לאחור – החוק נפל.

בעקבות הסערה שנוצרה מליאת הכנסת יצאה להפסקה של עשר דקות לקבלת ייעוץ משפטי, וחיכו להכרעה אם הייעוץ המשפטי של הכנסת שיגיד אם הטעות של מיקי לוי ניתנת לתיקון או שהחוק נפל. כמה דקות לאחר מכן שב לוי למליאה ואמר: "לאור העובדה שלא ניתן לשנות את ההצבעה, ההצבעה שלי, ולא היה רוב בהצבעה בקריאה שלישית החוק בקריאה שלישית לא עבר. הייעוץ המשפטי ייבחן את השלכות התוצאה של 51-51, כרגע החוק לא עבר".

ח"כ אורי מקלב טוען בבירור המשפטי אצל יו"ר הכנסת כי על פי תקנון הכנסת הצבעתו תקפה, היות ואחרים היסבו את תשומת ליבו לאחר יותר משני דקות מתום ההצבעה להצבעתו בניגוד לקואליציה, אם היה טעות היה שם לב מיד ומודיע על כך. "אין פה טעות טכנית ותום לב אלא חוסר רצינות בהצבעה".

ח"כ גפני הגיב ואמר: "אמרתי כל הזמן שממשלה שקמה במרמה וחותמת על הסכמים קואליציונים שאין להם חלק ונחלה באלוקי ישראל, אין להם סיעתא דשמיא. כך במאבק בנגיף הקורונה וכך עכשיו בחוק הדיינים שנפל. אין סיעתא דשמיא – זו התוצאה".

ח"כ יואב בן צור: "בחסדי שמיים מרובים חוק הדיינים נפל. היום עם ישראל זכה לראות עין בעין את השגחת הא-ל על ברואיו, ובכך שלא רק מעשיו ופועליו של האדם הם המכריעים את גורלו, אלא שיד ההשגחה והרצון האלוקי מנווטים את דרכו של האדם בעולמו".

יו"ר סיעת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' על ההחלטה שלא להפוך את ההצבעה על חוק הדיינים: "החלטה נכונה של יו"ר הכנסת שלא לשנות את התקדימים ולא לאשר לעצמו לשנות הצבעה על חוק הדיינים לאחר פרסום התוצאה. זה היה רע מאוד אם הוא היה מקבל החלטה אחרת ביחס להצבעתו עצמו. שמירה על כללי המשחק היא חיונית לדמוקרטיה הישראלית. החוק הרע הזה נפל וטוב שכך".

ח"כ מיכל וולדיגר: "חוק הדיינים לא היה צריך לעלות בכלל על שולחן הכנסת. אם הקואליציה היתה צריכה עוד הוכחה לחוסר הלגיטימציה שלה, היום הרמז הגיע משמים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים