שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ח"כים בקואליציה תקפו את המתווה החדש
ביקורת מבית
ביטון אף הדגיש שדבריו נאמרים על דעתו של יו"ר מפלגתו, שר הביטחון בני גנץ: "הסוגיה החברתית היא בליבו ונפשו. מה שאני אומר זה בגיבוי מלא שלו"
יו"ר הוועדה ביטון | צילום: דוברות הכנסת נועם מושקוביץ

ום לאחר הצגת התוכנית החדשה להורדת יוקר המחיה – נשמעת ביקורת מתוך הקואליציה על פרטיה. יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן), אמר הבוקר (חמישי) כי "יש פה צעד ראשון בכיוון נכון אבל גם כמה טעויות. בסוף הכסף הגדול צריך להגיע לחלשים ביותר, וכשמוקצים 250 מיליון בלבד למי שמקבל שכר נמוך ו-2 מיליארד להטבות מס, אז הפעולה הזו חסרה".

ביטון אמר בריאיון לניסים משעל וגיא פלג ב-FM103 כי "בסופו של דבר הטבות המס והצהרונים – זה עוזר לקבוצה מאוד מסוימת. על פי הדוגמאות של האוצר – אם חד הורית עם ילד בצהרון תקבל 2,500 שקל, אבל אם ילדיה בגילאי 9-8 ומעלה – היא תקבל מהמדינה 1,200 שקל בלבד. לעומת זאת, משפחה מהוד השרון שמרוויחה 20-15 אלף שקל, תקבל 5,300 שקל בהטבות מס. אפשר לשנות את הדבר הזה".

ביטון הוסיף כי יש לסייע גם לעסקים הקטנים והבינוניים, דבר שלא בא לידי ביטוי בתוכנית החדשה. "הם נפגעו בכל מהלך הקורונה, חלקם גם באומיקרון. אי אפשר לטפל רק בשכירים ולא בהם". הוא אף הדגיש שדבריו נאמרים על דעתו של יו"ר מפלגתו, שר הביטחון בני גנץ: "הסוגיה החברתית היא בליבו ונפשו. מה שאני אומר זה בגיבוי מלא שלו".

גם ח"כ נעמה לזימי (העבודה) מתחה ביקורת על התוכנית ואמרה כי "היא לא מה שצריך לעשות היום כדי לטפל ביוקר המחיה, שהוא אחת הבעיות הגדולות ביותר במדינה – תולדה של 20 שנה. זוג שמרוויח שכר מינימום כנראה חי בעוני, זה דבר שלא מתקבל על הדעת. השכר במשק נשחק".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים