שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » 800 נערים עם מחלות רקע יוכלו להתחסן
נחשף
משרד הבריאות אישר לילדים בגילי 12-15 במצבים רפואיים שונים, ולאחר ייעוץ עם רופא, לקבל את החיסון. מדובר בילדים שסובלים ממחלות רקע שמעלות את הסיכון לסיבוכים
תגיות: ,
חיסון של פייזר | צילום: Haris Mm, שאטרסטוק

משרד הבריאות אישר לילדים בגילי 12-15 במצבים רפואיים שונים, ולאחר ייעוץ עם רופא, לקבל את החיסון – כך דווח ב'ישראל היום'. מדובר בילדים שסובלים ממחלות רקע שמעלות את הסיכון לסיבוכי קורונה. כעת נחשף שניתנו יותר מ־800 אישורים כאלה. המצב הרפואי השכיח שעבורו ניתן אישור היה השמנה.

במשרד סברו כנראה שאפשר להתחיל בחיסון הילדים עוד לפני קבלת האישור של מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA), ואף העלו את השאלה הזו להצבעה בדיון הצוות לטיפול במגיפות בסוף מארס. התשובה היתה חותכת: 84 אחוזים מהמומחים בצוות לטיפול במגיפות סברו שיש להמתין לאישור ה־FDA.

בדיון הצוות לטיפול במגיפות (צט"מ) השבוע צוין כי חיסון ילדים בטווח הגילים הזה "חיוני לצורך הגנה על ילדים והכלת המגיפה. יש להמתין לקבלת האישורים הפורמליים של ה־FDA ושל משרד הבריאות טרם המלצה על חיסון הילדים".

עם זאת, עלו בדיון שאלות ותהיות מצד המומחים. ד"ר יאן מיסקין, מומחה למחלות זיהומיות ולרפואת משפחה בכללית אמר כי "צריך לנהוג בזהירות ולהמתין לאישור ה־FDA ,לנהל מעקב הדוק, ואם יש מדינה שתתחיל לחסן לפנינו – אולי לשקול לחכות".

פרופ' רון דגן, מומחה למחלות זיהומיות מסורוקה, אמר: "אם לא היה ערך לחיסון הילדים, קיימת בעיה אתית לחסנם. יש לזה ערך גדול לילדים, ואת זה חשוב שהציבור יידע. אני משוכנע מהניסיון שילדים קטנים הם לא גורם מאוד חשוב בהדבקה. צריך להבטיח שבטוח לחסן אותם".

בכיר במערכת הבריאות העריך: "חיסון הילדים צפוי לעורר גלים של התנגדות שלא ידענו עד היום. זה מחייב דיון שקוף במשרד הבריאות, כפי שעושים ב־FDA". גורם אחר במערכת הבריאות ציין כי "ההחלטה על חיסון הילדים התקבלה מזמן, ללא דיון מקצועי או ציבורי. עולות שאלות שלא עלו בחיסון הבוגרים, כמו אם צריך לחסן ילדים כשהתחלואה בירידה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים