שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » יותר מ-300 חולים בקורונה אובחנו אתמול
שיא שלילי מאפריל
לפי הנתונים, בבתי החולים מאושפזים כעת 29 חולים במצב קשה, בעשרת הימים האחרונים נכנסו לישראל 22 חולים מאומתים, נרשם גם זינוק במספר המתחסנים
הקורונה בישראל | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

העלייה בתחלואה נמשכת, ולראשונה מאז חודש אפריל אובחנו ביממה האחרונה יותר מ-300 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. לפי נתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (ה'), אתמול אובחנו 307 נדבקים, מתוך 59,113 בדיקות שבוצעו בסך הכול. שיעור הבדיקות החיוביות עדיין נמוך, ועומד על 0.6%.

לפי הנתונים, בבתי החולים מאושפזים כעת 29 חולים במצב קשה. חמישה מהם אושפזו אתמול, ומדובר במספר היומי הגבוה זה כמה שבועות. היום אושפז עוד חולה אחד שמצבו קשה. בשלושת השבועות האחרונים נע מספר החולים הקשים בין 22 ל-29. למכונות ההנשמה מחוברים כעת 17 חולים. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 6,429 חולי קורונה. החולה האחרון שנפטר לפי הנתונים נפטר ביום רביעי בשבוע שעבר.

על פי הנתונים, בעשרת הימים האחרונים נכנסו לישראל 22 חולים מאומתים, דרך נמל התעופה בן גוריון, כאשר ארבעה חולים נכנסו מטורקיה וגאורגיה, שלושה חולים הגיעו מרוסיה והונגריה, שני חולים מארה"ב וחולה אחד מאוזבקיסטן, האמירויות, בלארוס, בריטניה ויוון. חולה אחד נוסף טרם ידוע מהיכן נכנס.

"הסיפור של נתב"ג הוא הסיפור המרכזי. בסופו של דבר נכנסת תחלואה מחו"ל", אמרה שקד בביקור בטרמינל 1. "הדבר הפשוט, אם יש התפרצות משמעותית, זה לסגור את שדה התעופה – אבל המציאות היום שונה ממה שהייתה לפני כמה חודשים, ואנחנו כן מנסים לשמור על טיסות פתוחות לאזרחים". היא ציינה לצד זאת כי "יכול להיות שבעתיד, אם תגבר התחלואה, הטיסות ייעצרו. כרגע אנחנו מנסים לשמר שגרת חיים".

בצל העלייה בתחלואה נרשם גם זינוק במספר המתחסנים, בעיקר בקרב בני הנוער. לפי הנתונים, אתמול קיבלו את המנה הראשונה עוד 16,268 – פחות מהיעד שהציב ראש הממשלה נפתלי בנט ל-30,000 חיסונים ביום. בנט קרא לבני הנוער להתחסן בצל הזינוק בתחלואה, והזהיר כי תוקף החיסונים במלאי עומד להיגמר, וכי המועד האחרון לקבלת המנה הראשונה של החיסון הוא 9 ביולי. לפי הנתונים, עוד 3,180 קיבלו אתמול את המנה השנייה של החיסון. בסך הכול קיבלו את המנה הראשונה בישראל 5,598,954 בני אדם, ו-5,169,775 חוסנו בשתי המנות הנדרשות.

לאור התקרבות המועד שבו יפוגו החיסונים שבמלאי, בישראל מקיימים כעת מגעים מול בריטניה להעברת כמיליון מנות עודפות של פייזר. השימוש בחיסונים הללו ממילא לא צפוי, ומפרטי העסקה שטרם סוכמה סופית, ישראל תקבל בתמורה אליהם מנות חיסון שפייזר אמורה להעניק לבריטניה בספטמבר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים