שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בעולם » "ייתכנו העלאות מסים בארה"ב כבר ב-2022"
ד"ר גיל בפמן
"אם המשק האמריקאי ימשיך להתאושש במהירות – ייתכנו העלאות מסים בארה"ב כבר ב-2022, לרבות העלאת מס החברות"
ג'ו ביידן נשיא ארה"ב | צילום: BiksuTong, שאטרסטוק

ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, מתייחס היום לאפשרות להעלאת מסים בארה"ב כבר ב-2022 ולהשפעתה על השווקים: "נראה שלאחרונה הדברים מתרחשים מהר יחסית בכלכלת ארה"ב: ההתקדמות המהירה של הנשיא ביידן באישור ובביצוע צעדים כלכליים וגם התהפכות דעת הקונצנזוס מחשש גדול מפני מיתון מתמשך בארה"ב לחשש מפני התפרצות של אינפלציה. על רקע זה, של התפתחויות מהירות ושינויי כיוון, נראה שיש בסיס לגיבוש צפי להתקדמות לקראת מהלך של העלאות מיסים בארה"ב בעתיד. העלאה כזו תידרש כחלק מן המימון של תכנית ה-1.9 טריליון דולר שעברה לאחרונה לשם תמיכה בכלכלה האמריקאית, תכנית אשר יש המבקרים אותה ככזו שהינה מאופיינת מהלך יתר – OVERSHOOT. מעבר לכך, הממשל מתמקד עתה בתכנית של יותר מכ- 3 טריליון דולר נוספים, מחולק על פני מספר שנים, עם מיקוד בתחומי התשתית, אנרגיה נקייה, השכלה לגיל הרך ועוד. במידה והמשק האמריקאי ימשיך להתאושש במהירות רבה יחסית, שנת 2022 כבר יכולה להיות שנה שבה מהלכי חקיקת המיסוי יצאו לדרכם. בראש ובראשונה מדובר ביוזמה להעלות את מס החברות מ-21%, השיעור הנמוך שהושג בתקופתו של טראמפ, ל-28%, זאת במקביל לצמצום הטבות מס שונות לסקטור העסקי. מהלך כזה עלול לפגוע ברווחיות הנקייה של הסקטור העסקי של ארה"ב כבר בשנת 2022. מהלך העלאת מס החברות, וגם מסים אחרים –מיסוי אישי של בעלי הכנסות גבוהות, הוא מהלך שהנשיא ביידן דיבר עליו בעקביות בעבר, עוד בתקופה המועמדות שלו.

"לא מן הנמנע שהממשל יפעל גם להעלאה של נטל המס על הכנסות של חברות אמריקאיות מפעילות הרשומה מחוץ לארה"ב (מס GILTI) שנועדו 'לקנוס' חברות אמריקאיות המעבירות פעילויות אל מחוץ לארה"ב, בעיקר בכדי ליהנות משיעורי מס נמוכים יותר במדינות שונות בעולם (אירלנד ואחרות). ברמת הסקטוריאלית, תחומי שירותי התקשורת והטכנולוגיה עלולים להתברר כרגישים ביותר לשינויים לא רק בשיעור מס החברות הסטטוטורי, אלא גם מן השינויים האפשריים של מיסוי הפעילות של חברות אמריקאיות מסקטורים אלו, הרשומה מחוץ לארה"ב".

"נראה שלהבדיל מן ההערכות לגבי האפשרות הסבירה של צמיחה מהירה ב-2021-2022 בארה"ב ועליית מדרגת אינפלציה, שהשוק כבר תימחר במידה רבה, ויתכן שאף במידה יתרה, לא נראה שהשוק השלים את מהלך התמחור של ההשפעות השליליות הפוטנציאליות של העלאת מס החברות על הרווחיות נטו של החברות בארה"ב. נראה שהגישה היא של "נחכה ונראה" ולכן יש מקום לשינויים בגישה בהמשך הדרך. על מנת לאזן את התמונה, רצוי לקחת בחשבון את התרומה החיובית העשויה להיות מצד יישום של תכנית השקעות גדולה בתשתית ובאנרגיה ירוקה לחברות אמריקאיות המייצרות את התשומות להשקעות אלו, את הציוד שיותקן ואת החברות שיעסקו ובהתקנה, הפעלה ותחזוקה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים