שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "יכולתי להיות רה"מ, שיכבדו את דרישתנו"
גנץ לגוש
יו"ר כחול לבן: "לא נכנס לתכסיסי המשא ומתן. אנחנו המפלגה הגדולה ואני זה שויתר על משרד ראש הממשלה. העדפתי לדחות את התפקיד הזה כדי להקים ממשלת שינוי"
תגיות:
בני גנץ | צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

יו"ר כחול לבן בני גנץ שיגר היום (שני) מסר לשותפיו בגוש השמאל ואמר בראיון לטל שלו בכנסת לשכת עורכי הדין כי "אנחנו רוצים מאוד לראות את ממשלת השינוי קמה. אני ויתרתי על תפקיד ראש הממשלה שהוצע לי כי ישראל צריכה שינוי. הדרישות שהצגנו במשא ומתן הן הרבה מתחת לחלומות שלנו ולכן אני מאמין שדברים יסתדרו".

"נתניהו צריך לסיים את תפקידו והמדינה כולה חייבת לחזור להתנהלות ממלכתית במקום התנהלות שמונעת מגחמות אישיות של אדם אחד. נתניהו הוא ההוכחה שצריך להגביל את כהונת ראש הממשלה".

"אני חושב שמשרד המשפטים זקוק לשר במשרה מלאה ונכנסתי אליו רק בגלל מצב החירום שבו הרגשתי שצריך לשמור על הדמוקרטיה וכך עשיתי. גם בממשלה הבאה אמשיך לשמור על הדמוקרטיה ואני יודע שאפשר להגיע להסכמות וגם לרפורמות בהידברות ושיח עם כלל השותפים והמערכות כל עוד אף אחד לא יתנהל כביריון אידיאולוגי. אני מעריך שכך יהיה".

"אני לא נכנס לתכסיסי המשא ומתן, אנחנו אמרנו מה אנחנו רוצים. אנחנו מפלגה יותר גדולה מהמפלגות שיצטרפו למפלגה הזאת, אני זה שוויתר על משרד ראש הממשלה בשביל לאפשר את ממשלת השינוי. יכולתי להיות ראש הממשלה בשנתיים וחצי הקרובות וויתרתי על זה. אני אפשרתי שינוי בישראל, ואני מצפה שאנשים יעריכו את זה".

על המשא ומתן סביב תיק החקלאות, אותו דורשת כחול לבן עבור השר המכהן אלון שוסטר, אמר גנץ: "יש לנו עקרונות, סימנו אותם לפני חודש. אני מקווה שבשעות הקרובות ובימים הקרובים העניין ייסגר". גנץ ציין שהוא עדיין דורש לכחול לבן נציג בוועדה למינוי שופטים.

גנץ התייחס לדברי נתניהו כי ישראל נמצאת בסכנה ביטחונית אם תקום ממשלת שמאל: "ישראל נמצאת בידיים ביטחוניות טובות ואחראיות וכך זה יישאר. כפי שהבטחתי ששיקולים פוליטיים לא יכנסו לנושאי ביטחון למרות חששות רבים שעלו לאחרונה, אני יודע שגם בממשלה החדשה כולם ינהגו באחריות ביטחונית ומדינית לא פחות מבזו הנוכחית. ישראל חזקה מול אויביה אך מבפנים היא מוחלשת מסוכסכת ופצועה. כפי שעלינו לשמור על ישראל חזקה מול האיומים החיצוניים, חשוב בעת הזו לשמור עליה מבפנים".

על "ההסתה" המופנית כלפיי מנהיגי ציבור אמר כי: "העובדה בשל מהלכים דמוקרטיים, נבחרי ציבור הופכים למאוימים מעלה חשש כי לא למדנו לקח מההיסטוריה היהודית ומרצח רבין. זו העת של כל מנהיגי הציבור לצאת בקריאה חד משמעית נגד כל איום באלימות, יהיו ההכרעות הפוליטיות הדמוקרטיות אשר יהיו. העובדה שבשל מהלכים דמוקרטיים, נבחרי ציבור הופכים למאוימים, מעלה חשש גדול שלא למדנו לקח"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים