שיתוף
תגובות
דעות » ילדה הולכת להירצח והשרים לא עושים כלום
לא אכפת להם
לרוב אנשי הציבור פשוט לא אכפת. אז אם יחליטו להרוג אתכם במדינה זרה או שתעצרו על סחר במוצרים לא חוקיים, תשתדלו שזה יהיה לפני בחירות / דעה
הפעוטה אלטע פיקסלר | צילום: באדיבות המשפחה

אם לא יקרה נס, הילדה החרדית אלטע פיקסלר בת השנתיים וחצי תירצח בקרוב בבית חולים במנצ'סטר. אין דרך ליפות את זה, לא מדובר ב"המתת חסד", מדובר ברצח במלוא מובן המילה, בוודאי על פי ההלכה היהודית, אך גם לפי החוק במרבית מדינות העולם.

למי שלא מכיר, קצת רקע. הילדה, בת להורים אזרחי ישראל וארצות הברית שהתגוררו בבריטניה, נולדה לפני שנתיים וחצי לאחר שנים ארוכות של המתנה. במהלך הלידה המוח לא קיבל את החמצן הנדרש ומאז היא מאושפזת עם פגיעה מוחית, מחוברת למכונת הנשמה.

לאחרונה, במהלך תקופת הקורונה, החלו בבית החולים ללחוץ על ההורים לנתק את הילדה ממכונות ההנשמה, ההורים כמובן סירבו, ובבית החולים החליטו לפנות לבית המשפט. בפסק דין מחוצף וחסר תקדים החליט בית המשפט העליון בבריטניה להוציא את הילדה להורג, למרות שהיא כלל לא אזרחית בריטניה.

ההורים התחננו לבית המשפט, תנו לנו להטיס את הילדה לישראל או לארצות הברית, שם ישמחו לקבל אותה לטיפול רפואי. אך השפוטים הגויים החליטו שהילדה לדעתם סובלת, ולכן הכריעו את גורלה, למרות שהיא כאמור לא אזרחית המדינה.

כאן זה השלב שבו ראש הממשלה הקודם בנימין נתניהו ושר החוץ הקודם גבי אשכנזי מכנסים ישיבה בהשתתפות היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בכירי המל"ל, משרד החוץ, שגרירת ישראל בלונדון ציפי חוטובלי, נציגי המשפחה ועורכי דינם – ומחליטים לעשות הכל, אבל הכל, להביא את הילדה הביתה בחיים.

אז זהו, שזה לא קרה. למרות תחינותיהם של נציגי המשפחה, כמעט אף שר בממשלה הקודמת לא פעל למענם. לא שר החוץ, שבטוב ליבו עדכן בהודעה לעיתונות שהנחה את השגרירה לפעול, אך לא הרים שום טלפון, לא ראש הממשלה, לא שר המשפטים, ולא ולא ולא. נשיא המדינה ראובן ריבלין הוציא מכתב לנסיך, שר הפנים דאז אריה דרעי דיווח לתקשורת ששלח מכתב למקיבלו הבריטי, ושר הבריאות דאז יולי אדלשטיין פנה גם הוא למקבילו. זהו.

שבוע שעבר קמה "ממשלת השינוי", שלא שינתה כמעט כלום. פניתי השבוע לכל השרים הרלוונטיים – ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד, סגנו המיועד עידן רול, שר הבריאות ניצן הורביץ, שר התפוצות נחמן שי, שר המשפטים גדעון סער, השר לשירותי דת מתן כהנא – ושאלתי שאלה פשוטה, מה הם עושים בעניין? כולם ראו את ההודעה, כמעט אף אחד מהם לא הגיב.

"כמעט", כי היחיד שהגיב היה דוברו של סער, שטען שזה לא קשור אליו. בנוסף, למרות שלא הגיבו לפנייתי, שר החוץ לפיד שוחח השבוע עם אבי הילדה, אברהם פיקסלר, והבטיח לו כי הצוות המשפטי של משרד החוץ יתערב בעניין ויפעל. היתר פשוט לא עשו כלום, לא טלפון, לא ציוץ בטוויטר, לא הודעה בוואטסאפ – כלום אחד גדול.

אני אחזור על זה שוב, ילדה ישראלית, חפה מפשע, הולכת להירצח במדינה זרה, בניגוד לחוק הישראלי, ורוב אנשי הציבור הרלוונטי לא עושים כלום, שום דבר, פשוט לא אכפת להם. "אצל נעמה יששכר זה היה בתקופת בחירות, אז ביבי טס להביא אותה, אבל עכשיו איש לא מתעניין בנו", אמר לי השבוע אחד מהעסקנים שפעילים בנושא.

אם יחליטו להרוג אתכם במדינה זרה או שתעצרו על סחר במוצרים לא חוקיים, תשתדלו שזה יהיה לפני בחירות.

הטור פורסם לראשונה ב'יום ליום'

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים