שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » יפו: ילד בן 12 נפצי קשה – רכבים הועלו באש
פרעות הערבים
שר הביטחון גנץ האריך את תוקף ההכרזה על אירוע חירום אזרחי בלוד ב-48 שעות נוספות. היחידה המיוחדת להשתלטות על אסירים קיבלה סמכויות שוטר
תגיות:
רכב שרוף בלד | צילום: תושבי לוד

אמש נמשכו גם הפרעות ברחובות הערים המעורבות. ביפו הושלך בקבוק תבערה לדירה בשכונת עג'מי שהוביל לפציעתו של ילד בן 12 באורח קשה. הוא נכווה בפניו, ועם הגעתו לבית החולים הורדם והונשם. בקבוק התבערה הושלך בידי שני רעולי פנים, והמשטרה פתחה בחקירה ובסריקות אחר החשודים. נבדקת האפשרות לרקע לאומני. במקביל, פורעים הציתו את רכבה של חברת הכנסת אפרת רייטן בעיר.

בעקבות אירועי הסדר החמורים שאירעו בעיר לוד והארכת ההכרזה על 'אירוע חירום אזרחי' בעיר, החליט מפקד מחוז מרכז, ניצב משה ברקת באישור המפכ"ל, רנ"צ יעקב שבתאי על האיסורים הבאים בכדי לשמור על שלומם, ביטחונם ורכושם של תושבי לוד.

החל מהשעה 19:00 בערב תאסור המשטרה כניסה לעיר לוד והחל מהשעה 20:00 בערב ועד השעה 04:00 לפנות בוקר יתווספו ההגבלות הבאות בשטח העיר לוד: איסור על כל אדם לשהות במרחב הציבורי בעיר לוד.
-איסור על תושבי לוד לצאת מבתיהם או ממקום שהייתם בעיר.

תתאפשר יציאה למרחבים מוגנים בעת הצורך או לצורך קבלת טיפול רפואי דחוף וכן תתאפשר יציאה לצורך חיוני נוסף ובכפוף לאישור טלפוני של משטרת ישראל במספרים: 08-9279201, 08-9279217, ובשפה הערבית במספר: 08-9279123. בנוסף עומד לרשותכם מוקד 110, מוקד המידע של משטרת ישראל.

כל המפר הוראה זו עובר עבירה שדינה עד שלוש שנות מאסר. משטרת ישראל מבקשת מהציבור להערך בהתאם בשעות שנותרו טרם החלת ההגבלות ולהישמע להוראות השוטרים בשטח. המשטרה תמשיך לעשות הכל בכדי להבטיח את ביטחונם של תושבי העיר והאזור.

מפכ"ל המשטרה: "זוהי שעת מבחן, אני קורא לכולם לפעול ולעשות ככל שניתן להרגעת הרוחות, אמנם נרשמה ירידה בהיקף האירועים אבל עדיין רואים תמונות קשות ומדאיגות מאוד. אנו מזהים התעצמות אירועי אלימות נגד שוטרים, כולל אירועי ירי, בקבוקי תבערה והצתות כלי רכב. נגיע לכל פורע חוק ונמצה איתו את הדין".

בתוך כך, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה מינה את לוחמי יחידת ״מצדה״, היחידה המיוחדת להשתלטות על אסירים של שירות בתי הסוהר, להשתמש בסמכויות שוטר. השר אוחנה סיכם עם מפכ״ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי ובגיבוי נציבת בתי הסוהר רב-גונדר קטי פרי כי השימוש בסמכויות יתאפשר כאשר הלוחמים מבצעים פעילות מבצעית על פי אישור ראש מחלקת מבצעים בחטיבת המבצעים במשטרת ישראל, כסיוע למשטרת ישראל.

יודגש כי הפעלת הסמכויות תותנה בכך שהכח יפעל תחת פיקוד של קצין משטרה שיאושר לכך על ידי מפקד המשטרה באזור הפעילות. המינוי יהיה בתוקף ל-30 ימים מיום חתימתו, וכל עוד נדרש הסיוע כאמור למשטרת ישראל.

השר אוחנה שוחח היום עם לוחמי היחידה יחד עם נציבת שב״ס ואמר: ״לוחמי יחידת ״מצדה״ הם חוד החנית של שירות בתי הסוהר. מדובר ביחידת עילית של ממש, כח מיומן, מנוסה ומקצועי שיודע לתת מענה למגוון רחב של תרחישים. תחת הכוונה משטרתית, לוחמי ״מצדה״ יהוו מכפיל כח במשימה החשובה של השלטת החוק והסדר במוקדי ההתפרעויות. אני מבקש להודות לנציבת בתי הסוהר רב-גונדר קטי פרי על נכונתה לסייע במערכה החשובה באמצעות יחידה משורות הארגון בראשה היא עומדת, ולמפכ״ל רב-ניצב יעקב שבתאי על מציאת המתווה המיטבי להפעלת הכח. זוהי עדות נוספת לשיתוף הפעולה ההדוק והפורה בין ארגוני ביטחון הפנים אשר מתקיים בשגרה ובחירום למען שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל״.

לאחר שסייר היום בעיר לוד, שר הביטחון בני גנץ מסר למפכ"ל המשטרה ניצב יעקב שבתאי, הכרזה המאריכה את תוקף אירוע החירום האזרחי בעיר. זאת לאור בקשת משטרת ישראל ולאחר ביצוע חובת היוועצות עם השר לביטחון הפנים ועל רקע המשך האלימות בעיר. גנץ פעל מתוקף הסמכויות שמקנה לו ההכרזה על מצב חירום בעורף. הצו מאפשר להכפיף כוחות הצלה תחת פיקוד המשטרה, להשתמש בציוד נדרש של גופים שונים, להגביל שהייה של אדם במקומות מסוימים או להישאר שטחים בשל חשש לפגיעה. זאת מתוקף סעיף 90 לפקודת המשטרה.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. טרוריסטים ערבים שרפו ילד ערבי .
    נהדר ….. כן ירבו.
    לכל היודונאצים שמיהרו להאשים את היהודים ולעשות חגיגה מהאירוע , תאכלו את הכובע זבלים!
    עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה!
    מה שקורה עכשיו זאת האמת שיוצרת אל האור ובעזרת השם נקים פה מדינה יהודית אמיתית.
    זמן ניקוי אורוות !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים