שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ישראייר תבצע טיסות חילוץ לישראלים בחו"ל
זכו במכרז
וועדת החריגים תחל לפעול גם לטיסות הנכנסות; תבוטל היכולת לצאת מהארץ בהצהרה בלבד; מטוסים פרטיים ישראלים לא יוכלו להסיע נוסעים ללא אישור וועדת החריגים
מטוס של חברת ישראייר | צילום: Anton Volynets, שאטרסטוק

בהמשך להחלטת הממשלה על סגירת השמיים למעט לנוסעים אשר יקבלו אישור חריג נוכח צרכים רפואיים והומניטריים דחופים, ערך משרד התחבורה הליך תיחור בן חברות התעופה הישראליות להפעלת הטיסות לנוסעים שאושרו כאמור. חברת התעופה שתפעיל את הטיסות היא "ישראייר".

הטיסות הלוך יתאפשרו רק למי שאושרו בוועדת החריגים ובאשר לטיסות חזור, לא תתאפשר רכישת כרטיסים לטיסה לציבור הרחב והיא תיועד לצרכים שיוגדרו על ידי המדינה. הנוסעים שיגיעו לארץ יהיו כפופים להנחיות משרד הבריאות ופיקוד העורף בכל הנוגע לחיובי הבידוד במלוניות או בידוד ביתי.

בתוך כך, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ תא״ל מיל׳ מירי רגב סיימה בדקות האחרונות דיון בראשותה בהשתתפות סגן שר הבריאות יואב קיש וגורמי משרד הבריאות והתחבורה בסופו סוכם:

תובא לממשלה הצעה לתיקוני חקיקה ראשית שבין היתר תאפשר הקמת וועדת חריגים גם לחוזרים לישראל, במנגנון אישור משותף למשרד הבריאות והתחבורה, כמו גם קביעה מפורשת להנחיית שרת התחבורה למניעת כניסת מטוסים פרטיים ישראליים ללא אישור וועדת החריגים לנכנסים.

עד לשינויי החקיקה הראשית יוצע לממשלה לקבל החלטה מפורשת וברורה, לעניין מנגנון האישורים לנכנסים ומניעת כניסת המטוסים הפרטיים, וכל זאת עד לסיום הליכי החקיקה בכנסת.

בהמשך להליך התיחור שהתקיים על ידי משרד התחבורה, חברת ״ישראייר״ היא שתפעיל את הטיסות הם ליוצאים מישראל והן לחוזרים אליה והכול בכפוף לאישור וועדות החריגים.

תיקון נוסף שתקדם שרת התחבורה לתקנות, משמעו שיוצאים המגישים את בקשותיהם לוועדת החריגים יישענו על מסמכים שיאומתו באופן מוקפד ולא יהיה די בהצהרות בלבד של הנוסעים.

יוזכר, כי מרגע נחיתת הנוסעים בשדה האחריות על חובת ואכיפת הבידוד נמצאת באחריות פיקוד העורף, משרד הבריאות ומשטרת ישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים