שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ישראל במקום הראשון לנדבקים לנפש
דוח אמ"ן
מדינות עם תחלואה גבוהה כמו ארצות הברית, בריטניה ואיטליה, ניצבות מתחת לישראל בגרף התחלואה היחסי היומי. עם זאת, מניין המתים מקורונה היומי הוא בין הנמוכים
מחלקת קורונה | צילום: David Pereiras, שאטרסטוק

ישראל מובילה על מדינות העולם במספר החולים היומי למיליון איש – כך עולה מדוח של מרכז המידע והידע הלאומי למערכת בקורונה המתפרסם היום (שלישי). לפי הדוח, מדינות עם תחלואה גבוהה כמו ארצות הברית, בריטניה ואיטליה, ניצבות מתחת לישראל בגרף התחלואה היחסי היומי. עם זאת, בישראל נרשם גם מספר בדיקות גבוה יותר בפער גדול מאשר במדינות אלה, בהתאם לאותו יחס, וכן מניין המתים מקורונה היומי הוא בין הנמוכים.

במסמך נכתב כי "התחלואה ממשיכה בהיקפי שיא, לצד סימנים לבלימת עלייתה – העומס על בתי החולים ניכר, כאשר מאושפזים בהם קרוב ל-2,000 חולי קורונה, מתוכם עדיין כ-1,200 במצב קשה. ביממה האחרונה נחצה לראשונה רף 10,000 מאומתים חדשים ושיעור החיוביים הארצי ממשיך להיות גבוה מאוד -יותר מ-8% בממוצע שבועי. לצד זאת, מקדם ההדבקה ממשיך לרדת, עדות לבלימה קרובה של ההתפשטות".

לגבי זן הנגיף המוטנטי הבריטי: "על פי דוח של ה-CDC (המרכז האמריקאי לבקרת מחלות), זן זה מדבק משמעותית יותר ועלול להחמיר באופן ממשי את ממדי התחלואה בארה״ב. בשל כך, ממליץ המרכז להדק עוד יותר את מגבלות הריחוק החברתי וההקפדה על עטיית מסכות במרחב הציבורי ולהגביר את קצב ההתחסנות של האוכלוסייה. יוזכר כי מוערך שזן זה נוכח באוכלוסיה הכללית בישראל בהיקף גבוה (כנראה עשרות אחוזים) ולפיכך המלצות הארגון תקפות אף לישראל, ביתר שאת".

לגבי זן הנגיף המוטנטי הברזילאי: "לאחרונה נודע על זן חדש של הנגיף שזוהה בעיר מנאוס שבברזיל. מנאוס חווה כעת גל תחלואה חמור, לאחר שתועדה בעבר בעיר הדבקה בהיקף נרחב מאוד (עד 75%). עובדה זו, לצד צבר מוטציות בזן, מעלה חשש כי זן זה מדבק יותר, עלול להדביק מחדש מחלימים ואף לאתגר את החיסונים המפותחים. עם זאת, הדבר טרם הוכח מדעית והסוגייה עודנה נבחנת".

מחייברי הדוח מציינים כי "עד שתבורר מידת הסיכון הנשקפת מהזנים המוטנטים (בריטי, דרום אפריקאי וברזילאי), אנו ממליצים לנקוט צעדי מנע חריפים על מנת למנוע את התפשטותם – מניעת כניסה שלהם לישראל, וקטיעת שרשראות הדבקה שכבר החלו".

מנגד צוין כי "ישראל ממשיכה להוביל בעולם במספר החיסונים לנפש והשלימה יותר מ-2.6 מיליון מנות חיסון (מתוכן כ-400 אלף במנה השנייה). השלמת חיסון האוכלוסייה המבוגרת (בני 60 ומעלה, 78% מתוכם חוסנו עד כה) תשפיע יותר מכל על הורדת היקף התחלואה הקשה והתמותה בטווח הקצר, לצד מודעות ציבורית, תמיכה באוכלוסייה המבוגרת וסיוע פעיל להשלמת חיסונה. בטווח הארוך יותר, גם לאחר חיסון בני ה-60 ומעלה יוותר סיכון לתחלואה קשה באוכלוסיה, עד להתחסנות רחבת היקף".

בסקירה העולמית נכתב כי "מדינות רבות, בעיקר באירופה, מאריכות את הסגרים שהוטלו בתקופה האחרונה לנוכח קצב התפשטות המחלה בשטחן. במסגרת זאת, סגרים מוארכים למספר שבועות נוספים ומדינות רבות מיישמות הגבלות נוספות כגון סגירת מערכות החינוך והמסחר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים