שיתוף
תגובות
חדשות » זלנסקי ביקש מישראל למכור לו את תוכנת הריגול 'פגסוס'- וקיבל סירוב
שוב: מסרבים בנימוס
בעולם בוחרים להאשים את ישראל על ה"נייטרליות" בנוגע למלחמה בין רוסיה לאוקראינה, וטוענים כי שימור היחסים הטובים עם הקרמלין הוא אינטרס ישראלי עליון
ולדימיר זלנסקי ונפתלי בנט | צילום: אריאל זנדברג - Oleh Dubyna, שאטרסטוק

ישראל מנעה מאוקראינה לרכוש את תוכנת הריגול "פגסוס" של חברת הסייבר NSO הישראלית, זאת מחשש שברוסיה יכעסו מהמכירה של המערכת למדינת האויב שלהם, כך על פי תחקיר משותף של הגרדיאן הבריטי והוושינגטון פוסט. מדובר בפרסום שעלול להחריף את הביקורת על ישראל בכך שהיא מעדיפה לשמור על האינטרסים שלה מול רוסיה, ולא מתייצבת באופן מלא לצד המערב ואוקראינה.

בגרדיאן הבריטי פרסמו שמקורות המקורבים לנושא אמרו כי ההחלטה של ישראל משקפת אי-רצון מצדה לעורר סערה מול רוסיה, שלה יש קשר מודיעיני הדוק עם ישראל. עוד אמרו אותם מקורות כי ישראל חששה לתת לאוקראינה את היכולת לעקוב אחר טלפונים רוסיים, מהחשש שרוסיה תראה בכך כתוקפנות נגד שירותי הביון שלה.

לא מדובר בפעם הראשונה שישראל מונעת מאחת מאויבותיה של רוסיה את הגישה לפגסוס, כך טוענים בגרדיאן. על פי הפרסום, אסטוניה קיבלה גישה למערכת פגסוס ב-2019, אך בחודש אוגוסט של אותה שנה חברת NSO הודיעה לאסטונים כי נאסר עליהם להשתמש בתוכנה נגד מטרות רוסיות.

בתגובה לפרסום, חברת NSO מסרה: "NSO ממשיכה להיות נושא לדיווחים לא מדויקים בנוגע ללקוחותיה לכאורה, שמבוססים על שמועה, רמיזות פוליטיות וההיפך מאמת".

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה לפרסום: "מדינת ישראל מסדירה את השיווק והייצוא של מוצרי סייבר בהתאם לחוק הפיקוח על יצוא ביטחוני משנת 2007". עוד הוסיפו: "החלטות מדיניות בנוגע לפיקוח על ייצוא לוקחות בחשבון שיקולים ביטחוניים ואסטרטגיים שכוללים עמידה בהסדרים בין-לאומיים. כעניין של מדיניות, מדינת ישראל אשרת ייצוא של מוצרי סייבר אך ורק לגופים ממשלתיים, לשימוש חוקי ורק למטרות של מניעה וחקירה של פשיעה וסיכול טרור, על פי הצהרות קצה/משתמש קצה שניתנו על ידי הממשלה הרוכשת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים