שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "ישראל פועלת להבטיח חוק וסדר בי-ם"
נתניהו בהערכת מצב
בהערכת המצב הנחה הרמטכ״ל על מדרגת תגבור נוספת של כוחות ואמצעים, על היערכות להסלמה ועל שורה של צעדים נוספים. גם במשטרה ובמד"א מד"א מתגברים כוחות
דיון ביטחוני בראשות נתניהו וגנץ, ארכיון | צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב לאור האירועים המתוחים בסוף השבוע בירושלים ובהר הבית, בהשתתפות שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, הרמטכ״ל אביב כוכבי, המפכ״ל קובי שבתאי, ראש השב”כ נדב ארגמן, ראש המל״ל מאיר בן שבת, מתפ״ש רסאן עליאן ובכירים נוספים. "ישראל פועלת באחריות כדי להבטיח חוק וסדר בירושלים תוך שמירה על חופש הפולחן במקומות הקדושים", אמר נתניהו בתום הערכת המצב.

מוקדם יותר התקיימה הערכת מצב בראשות הרמטכ״ל, רא״ל אביב כוכבי ובהשתתפות ס׳ הרמטכ"ל, ראש אגף המבצעים, מפקד פיקוד המרכז, מפקד פיקוד הדרום, מתאם הפעולות בשטחים, ראש אמ״ן ונציגיו, מפקד חיל האוויר, ראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, מפקד חיל הים, נציגי משטרת ישראל, שב״כ ומפקדים נוספים. בהערכת המצב הנחה הרמטכ״ל על מדרגת תגבור נוספת של כוחות ואמצעים, על היערכות להסלמה ועל שורה של צעדים נוספים.

במסגרת תגבור הכוחות, הנחה הרמטכ"ל לשלב יותר מאמץ מודיעיני ביהודה ושומרון וברצועת עזה בעיקר בשל חשש שארגוני הטרור ינסו להפתיע את מערכת הביטחון. כמו כן, בפיקוד דרום נערכים להפגנות אלימות לאורך גבול רצועת עזה כולל ניסיונות של מפגינים לחבל בגדר הגבול ולנסות לחצות לשטח ישראל.

שר הביטחון, בני גנץ, הנחה על היערכות מבצעית רלוונטית, אישר את תוכנית צה"ל להעלאת הכוננות, וכן הורה על העברת מסרים נדרשים בציר המדיני והביטחוני. לדברי שר הביטחון, "אסור לתת לקיצוניים באף צד לגרום להסלמת המצב. ישראל תמשיך ותפעל לשמירה על חופש הפולחן בהר הבית ותתנהל באחריות הנדרשת, ולצד זאת לא תאפשר לטרור להרים את ראשו או לפגוע בסדר הציבורי".

במקביל קיים מפכ"ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי הערכת מצב מיוחדת לאור אירועי הימים האחרונים והערכות מ"י לאירועי ליילת אל קאדר: בהערכת המצב השתתפו סגל הפיקוד הבכיר, בסיומו הנחה המפכ״ל את המפקדים בדגש על גזרות ירושלים לתגבר כוחות משמעותי לקראת ליילת אל קאדר ועוד שורה של אירועים הצפויים בירושלים בימים הקרובים. המפכ״ל ציין בישיבה כי משטרת ישראל לא תעבור לסדר היום על הפרות סדר אך מצד שני תאפשר מחאות כפי שמאפשר החוק.

המפכ״ל בתום הערכת המצב: ״אנחנו ערוכים בכוחות מתוגברים בדגש על מחוז ירושלים וזאת בתום יממה רווית אירועים בהם נפצעו 18 שוטרים שפעלו בשטחי ירושלים. אני מדגיש כאן כי זכות המחאה תשמר אך הפרות סדר יענו בתקיפות ובאפס סובלנות, אני קורא לכולם לנהוג באחריות ובאיפוק״

הלילה קצין מג"ב בדרגת מפקח נפצע בפניו ע"י סלע שהושלך עליו בהפרות הסדר האלימות שהתרחשו בשייח ג'ראח שבירושלים. הקצין נפצע באורח בינוני ופונה במהלך הלילה לבית החולים הדסה עין כרם, שם הוא מאושפז כעת. מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר הכהן, ראש אגף משאבי אנוש, ניצב בועז גולדברג ביקרו הערב את הקצין בבית החולים. במהלך הביקור המפקדים דרשו לשלומו של הקצין והעניקו לו שי צנוע.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקוב שבתאי אמר לקצין: "המשטרה עומדת בחזית העשייה לשמירה על סדר הציבור וביטחונו, כחלק מהעשייה אנחנו השוטריל משלמים מחיר כבד בגופנו, אני מוסר לך ולכלל השוטרים את הוקרתי והערכתי על הפעילות האינטנסיבית. אנו מקווים שתחלים במהרה ועם זאת קח את הזמן הנדרש כדי להחלים. אנו מחכים לך שתחזור ליחידה המבצעית ואנחנו נמצאים פה לרשותך".

מפקד מג"ב, ניצב אמיר הכהן העניק לקצין שי צנוע ואמר: "לוחמי מג"ב פרוסים בכלל מוקדי החיכוך העיקריים ועושים עבודה מקצועית תוך גילוי סובלנות ואיפוק רב, המשימה לא פשוטה אך אנחנו עומדים איתנים אל מול המטרה – להגן ולשמור על ביטחון ושלומו של הציבור. אתה ושאר הלוחמים עשיתם אתמול עבודה מצויינת, תחלים ותחזור אלינו בכוחות מחודשים, יישר כוח".

ראש אגף משאבי אנוש, ניצב בועז גולדברג אמר: "שתהיה לך החלמה מהירה, אנחנו נמצאים כאן לרשותך בכל מה שתצטרך. מחכים שתחזור לפעילות במהרה".

מארגון מד"א נמסר כי "מגן דוד אדום כארגון ההצלה של ישראל , משתתף בהערכות מצב ומתואם עם משטרת ישראל, צה"ל וכוחות הביטחון , ומעלה את רמת הכוננות בארגון בהתאם. בהערכת מצב שקיים מנכ"ל מד"א אלי בין הוחלט לתגבר את צוותי מד"א בירושלים ובמרחבים נוספים ברחבי הארץ, כוחות מד"א ערוכים לטפל בשיגרה ובאירועי חרום".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים