שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "ישראל תחת התקפה – תמצית האנטישמיות"
נתניהו מגיב
ראש הממשלה: "האג לא אומר מילה נגד איראן, סוריה ומשטרי רודנות אחרים שמחוללים פשעי מלחמה אמיתיים". אשכנזי: "פשיטת רגל מוסרית ומשפטית"
בנימין נתניהו | צילום: דוברות רה"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה להחלטת התובעת בבית הדין הבינלאומי בהאג: "מדינת ישראל נמצאת תחת התקפה הערב. בית הדין המוטה בהאג קיבל החלטה שהיא תמצית האנטישמיות ותמצית הצביעות. הוא קבע שחיילינו הגיבורים והמוסריים, שנלחמים נגד הטרוריסטים האכזריים ביותר עלי אדמות, דווקא הם פושעי מלחמה. הוא קבע שכשאנחנו בונים בית בבירתנו הנצחית ירושלים – זהו פשע מלחמה".

"בית הדין שהוקם כדי למנוע הישנות של הזוועות שהנאצים חוללו נגד העם היהודי, פונה עכשיו נגד מדינתו של העם היהודי. כמובן שאינו אומר מילה נגד איראן, סוריה ומשטרי רודנות אחרים שמחוללים פשעי מלחמה אמיתיים חדשות לבקרים".

"במשך שנים פעלנו רבות מול מנהיגים ומול ממשלות נגד הכוונה הזאת, אבל כשבית הדין מוטה מראש נגד מדינת ישראל יש רק דבר אחד שנותר לעשות – להילחם על האמת. להילחם על האמת בכל המדינות, בכל הבמות, בכל הפורומים. להגן על כל חייל וחייל, כל מפקד ומפקד, כל אזרח ואזרח. אני מבטיח לכם שנילחם על האמת עד שנבטל את ההחלטה השערורייתית הזאת", דברי נתניהו.

שר החוץ גבי אשכנזי אמר כי "החלטת התובעת לפתוח בחקירה היא מעשה של פשיטת רגל מוסרית ומשפטית. מדובר בהחלטה פוליטית של תובעת בשלהי כהונתה, וניסיון לקבוע סדרי עדיפויות למחליף שלה, שהופכים את בית הדין לכלי שרת בידי גורמים קיצונים ונותנים רוח גבית לארגוני טרור ולגופים אנטישמיים".

"העובדה שארגון הטרור הרצחני, חמאס, מברך על ההחלטה, מעידה יותר מכל על היותה חסרת כל תוקף מוסרי. ישראל היא מדינה דמוקרטית בעלת מערכת משפטית עצמאית ואפקטיבית, שבכלל אינה חברה בבית הדין. ההחלטה לפתוח בחקירה נגד ישראל היא חריגה מהמנדט של בית הדין, ובזבוז משאבי הקהילה הבינ"ל ע"י מוסד מוטה שאיבד כל לגיטימציה, ופועל כגוף פוליטי ולא שיפוטי".

"החלטת התובעת רק תתרום לקיטוב בין הצדדים, ומרחיקה את הדיאלוג הנחוץ ליישוב הסכסוך. מדינת ישראל תנקוט בכל צעד הנדרש להגנה על אזרחיה וחייליה מפני רדיפה משפטית. אנחנו קוראים למדינות הרואות חשיבות בשמירה על מערכת המשפט הבינ"ל מפני פוליטיזציה לדחות את החלטת התובעת ולא לשתף איתה פעולה", דברי אשכנזי.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בהתייחסות להחלטת בית הדין בהאג: "החלטת בית הדין בהאג לפתוח בחקירה נגד מדינת ישראל, שערורייתית. לא נקבל את הטענות נגד מימוש זכותנו וחובתנו, להגן על אזרחינו. מדינת ישראל היא מדינה חזקה, יהודית ודמוקרטית, שיודעת להגן על עצמה וגם לחקור את עצמה במקרה הצורך. אנו גאים בחיילנו, בנינו ובנותינו, בשר מבשרה של המדינה שלנו, העומדים על משמר ארצם דור אחרי דור כחומה בצורה נגד מבקשי רעתנו. נעמוד אנחנו על המשמר כדי להבטיח שלא יפגעו בעקבות ההחלטה".

שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה בתגובה להצהרת בית הדין הבינלאומי בהאג שתיפתח חקירה פלילית נגד ישראל: "בית הדין הבינלאומי בהאג הוא ארגון שטבול באנטישמיות ובשנאת מדינת ישראל. ההחלטה שלהם לפתוח בחקירה נגד מדינת ישראל, בזמן שאנחנו נלחמים פה על קיום המדינה היהודית בארץ ישראל, היא פארסה. אנחנו לא נתן לזה לעצור אותנו או את חיילי צה"ל או את מפקדיו מלהגן על ביטחון אזרחי מדינת ישראל. ביטחון ונצח ישראל מעל הכל".

תגובת בנט. צילום: אריאל זנדברג.

סגן הרמטכ״ל לשעבר ח״כ יאיר גולן אצל שלי גואטה על החקירה נגד ישראל בביה״ד בהאג: "האירוע מאוד מדאיג ובלתי מוצדק. אני מציע לנתניהו לשתף פעולה עם ביה״ד ולא להתחיל בקריאות ״אנטישמים״, זה לא מועיל לישראל. עלינו לשתף פעולה, להוכיח שיש לישראל מערכת חוק מתפקדת (זאת שהוא מנסה לרסק) שפועלת לפי הדין הבינלאומי, שמקיימת פעילות צבאית אחראית. ככה הגבנו לדוח גולדסטון, תגובה בונה שהצילה את מדינת ישראל. העיקר זה לא החקירה או הדוח. הדבר האמיתי זה הצורך להפרד מהפלסטינים. להפסיק את המלאכה הכל כך לא נכונה לספח דה פקטו מליוני פלסטינים – זה סוף החלום הציוני, בזה צריך להתמקד".

השרה ינקלביץ' בתגובה להודעת בית הדין הפלילי הבינ"ל בהאג: "החלטה אנטישמית, מופרכת וקיצונית של בית הדין הפלילי הבינלאומי. אלף החלטות כאלו לא יצליחו להרתיע אותנו ולא יזיזו אותנו מכאן. צפו בדברים שאמרתי בנושא לפני מספר ימים בכנס של מועצת יש"ע".

יו״ר ועדת חוץ וביטחון, ח״כ צבי האוזר על החלטת בית הדין בהאג: ״ההחלטה להענות לדרישה הפלסטינית לחקור את ישראל על פשעי מלחמה היא מבישה ובזויה. נתניהו נרדם בשמירה וכשל בזיהוי האיום והמשמעות שלו. בזמן אמת שיכל לפעול מול הפלסטינים ולבלום את המהלך הוא בחר להבליג, להחיל ולדחות. ‏במבחן התוצאה נתניהו נכשל כשלון בעל השפעות מהותיות על האינטרסים הישראלים״.

שר החינוך יואב גלנט: "החלטת התובעת היוצאת נגד מדינת ישראל ולוחמי צה״ל היא פוליטית ומוכיחה פעם נוספת את הצביעות של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. מפקדים בכירים של צבאות זרים מרחבי העולם באים ללמוד מלוחמי צבא ההגנה לישראל כיצד למנוע פגיעה בגורמים בלתי מעורבים בעת לחימה. הייתי שם וראיתי את זה בשדה הקרב ובשירות צבאי בתור לוחם ומפקד במשך שנים ארוכות".

"ההודעה על חקירת פשעי מלחמה בעזה וביהודה בשומרון, בזמן שבית הדין הבינלאומי בהאג ממלא פיו במים לנוכח הזוועות המתרחשות בסוריה, בתימן ובמדינות נוספות – היא עדות נוספת לצביעות האירופאית נגד מדינת ישראל. מערכת הביטחון וצה״ל יעמדו כחומה בצורה נגד האיומים ומבקשי רעתה של מדינת ישראל – בין אם הם קרובים ובין אם הם רחוקים. צה"ל היה ונותר הצבא המוסרי ביותר בעולם".

מכון המחקר NGO Monitor בתגובה להחלטת התובעת של בית הדין הפלילי הבינלאומי: ״החלטת התובעת בנסודה לפתוח בחקירה הייתה צפוייה. הטענה כי היא והמשרד שלה נהגו באופן 'ערכי וללא משוא פנים' מגוחכת מן היסוד. מתחילת כהונתה, היא עודדה את הפלסטינים להצטרף לבית הדין, נשענה פעם אחר פעם על טענותיהם של ארגונים בעלי זיקה לגורמי טרור, והמציאה תיאוריה משפטית יש מאין על מנת לחקור ישראלים – ואלו רק חלק קטן מהדוגמאות להטיה נגד ישראל. לא ברור אם התובע החדש יצליח לתקן את הנזק הרב שבנסודה גרמה לאמינותו של מוסד בית הדין."

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים