שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » ישראל תקפה הלילה באזור דמשק וקוניטרה
תקיפה בסוריה
התקשורת הסורית הרשמית דיווחה כי ישראל תקפה הלילה יעדים סמוך לדמשק ובאזור קוניטרה • השגריר באו"ם ארדן למועצת הביטחון: "לפעול נגד המשך הנוכחות האיראנית"
הריסות תמונת אילוסטרציה | צילום: Fly_and_Dive, שאטרסטוק

התקשורת הסורית הרשמית דיווחה הלילה כי ישראל תקפה מספר יעדים במדינה וכי נגרם נזק למבנים. "בשעה 23:50 תקפה ישראל מהאוויר באזור דרום דמשק מכיוון הגולן הישראלי, כתוצאה מכך נגרם נזק כבד", כך דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית 'סאנא'.

לפי הדיווח, התקיפה היתה במספר גזרות, כאשר טילים נורו לעבד יעדים בג'בל אל-מנע, הסמוכה לדמשק, וכן באזור קוניטרה, הסמוכה לגבול הסורי-ישראלי.

רשת 'אל מיאדין' הלבנונית דיווחה, כי היעדים אותם תקפה ישראל הלילה בסוריה מוכרים ככאלו אשר בהם קיימת נוכחות צבאית איראנית. לפי הדיווח, חלק מהיעדים שהותקפו משמשים כבסיסים של הצבא הסורי לאחסון כלי נשק ואמצעי לחימה ומאוישים על ידי פעילים איראנים ואנשי חיזבאללה.

על פי הערכות של עיתונאים לבנונים המקורבים לארגון הטרור חיזבאללה, האתרים שהותקפו הם חלק מתשתית חבלנית של המיליציות הפרו איראניות בסוריה. הדיווחים מתייחסים לתקיפות נקודתיות שבוצעו נגד מבנה ששימש מפקדה באזור רוח׳אניא ונגד מתחמים לאחסנת אמצעי לחימה וציוד בבסיסים של הצבא הסורי, המאוישים באנשי מליציות פרו איראניות ובאנשי חיזבאללה.

עם זאת 'המרכז הסורי למעקב זכויות אדם' שמקום מושבו בלונדון דיווח כי כן היו הרוגים בתקיפה.

כזכור, גם בשבוע שעבר תקפו מטוסי קרב של צה"ל מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני ולצבא הסורי כאשר על פי הדיווחים נהרגו מהירי 10 בני אדם ובהם פעילי טרור סורים ואיראניים.

בתוך כך, שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, פנה הלילה במכתב תלונה רשמי למועצת הביטחון ובו דרש לנקוט מיידית צעדים נגד הנוכחות האיראנית בסוריה ולגנות את האירועים האחרונים בהם הונחו מטעני חבלה בסמוך לגדר הגבול עם סוריה.

"המשטר הסורי ממשיך לאפשר לאיראן וזרועות הטרור שלה לנצל את שטחו להקמת תשתיות צבאיות ולערער את היציבות באזור", כתב ארדן למועצה.

ארדן הוסיף, כי הנחת המטענים מהווה הפרה חמורה של החלטות המועצה בנוגע לסוריה אשר יוצרת איום גם לכוחות האו"ם בשטח: "ישראל מצפה לחקירת האו"ם ודיווח בהתאם לחברות המועצה בנוגע לאירועים אלו, ולהחזרת כוחות אונדו"ף לפעילות מלאה בעמדותיהם".

לדבריו, "ישראל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעילות טרור איראנית היוצאת משטחו, ותגיב בכל האמצעים כדי להגן על תושביה. על מועצת הביטחון לגנות את האירועים האלו ולדרוש מאיראן לסגת מסוריה מייידית".

ארדן הוסיף ואמר, כי הטרור האיראני המתפשט בסוריה ובאזור עלול לדרדר את האזור כולו לתבערה גדולה שתגבה מחיר דמים כבד, והוא מצפה שמועצת הביטחון תקיים דיון דחוף בנוכחות האיראנית בסוריה ובהשפעתה הקשה על המזרח התיכון ויציבותו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים