שיתוף
תגובות
כללי » יש לכן חרדות? אתן בעודף חשיבה רגשית
רגע לנפש
לכולנו יש ניסיונות וכולנו טעינו בשלב מסוים. השאלה מה עושים הלאה. היכן שאת מתחילה להציף בדרמות, שם יגיעו התקלות • היופי הוא שכל מה שצריך זה פנס אחד
חרדות | צילום: zimmytws, שאטרסטוק

כל אחד ואחת צריכים לחזק את האני הפנימי שלהם. ואיך מפתחים אני חזק? ברגע שמגיעים להחלטה אמיצה, לא לכעוס על עצמנו בכישלונות. תשאלו מה הקשר? התשובה היא שכאשר את לא כועסת ולא מתוסכלת מעצמך, אינך הופכת למדוכאת וכך יכולה להתחזק עוד ועוד. לכל אחד מאתנו יש במהות חלק מפרק וחלק בונה. לפעמים החלק המפרק מנצח, אך אין זה אומר עדיין שאין לנו גם חלק בונה. דעו לכן כי גם אם יש 90% חלק מפרק, עדיין 10% של החלק הבונה יכול לנצח. הקב"ה מצפה מאתנו שנאיר, לעצמנו וגם לאחרים, אפילו רק באור קטן של פנס. פרוג'קטור זה רק הקב"ה, אנחנו צריכות להיות פנס קטן. וכל אור קטן יכול לגדול עוד ועוד. כאשר תתנו לחלקים קטנים משקל, הם יובילו. אם לא תתנו להם משקל, יבוא החלק המפרק וינצח.

לכל אדם יש כישלונות, יש דברים שהוא פחות טוב בהם, יש דברים שניסה וקרו בדיוק ההפך. טעית? אין בעיה. אז טעית. למה לעשות דרמות? ברגע שאת מתחילה עם דרמות, מתחילה ההידרדרות. הנקודה המובילה היא תמיד כיצד לחיות בשלום עם עצמנו גם כאשר אנחנו טועות, גם כאשר ניסינו ולא הצלחנו, גם כאשר עשינו נזק. אנחנו בני אדם.

זכרו כי כל אדם צריך להרגיש שלם. לא שלמות. במילה שלמות יש את המילה מוות. כאשר אנחנו רוצות להיות מושלמות, אנחנו למעשה חיות תחת הנטל של המערכת המפרקת. אך האמת היא שאינך צריכה להוכיח שום דבר לאף אחד, מלבד להקב"ה. אחד האתגרים הוא מציאת האיזון בין מוח ימין הרגשי, לבין מוח שמאל, השכלי. אנחנו חיים בדור של הרבה בעיות רגשיות כי אין ויסות הגיוני. מפעילים יותר מדי את מוח ימין ומסתחררים רגשית. נראה לנו שאם אנחנו אינטליגנטיות וברמה גבוהה, זה יפתור לנו את הבעיות. זהו, שלא בהכרח. ההבנה האינטלקטואלית של מוח שמאל לא תגיע לידי ביטוי וממשיות, עד שלא נרגיש את הדברים. לא רק נבין בשכל. חרדות, אגב, נובעות מעודף חשיבה רגשית.

נבין כי מוח ימין ושמאל זקוקים זה לזה. אי אפשר להיות רק במוח רגשי או רק במוח לוגי. צריך לברר כל פעם איך עושים איזון ביניהם. כשאין תיאום ביניהם, נוצרים התסכולים. לכן חשוב לזהות ולא להאשים אחרים. לדוגמה: בעלך לא אוהב אותך מספיק? תבדקי האם את אוהבת את עצמך מספיק. הוא לא מקשיב לך כרצונך? בדקי האם את מקשיבה לעצמך וכן הלאה.

כפי שכתבתי בהתחלה, גם אם יש לנו חלק בונה ממש קטן, הוא יכול להיות המשפיע, אם רק נאיר בפנס. אל תפחדו לשים את הפוקוס על הטוב, גם כלפי עצמכן וכמובן גם על אחרים. תביאו עוד אור ולו הקטן ביותר, הוא יכול לגדול עד אינסוף.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים