שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יש עתיד תבחר יו"ר רשימה בהצבעה
לאחר עשור
לאחר עשור של כהונה בחודש ינואר יתקיים בחירות לראשות מפלגת יש עתיד
יאיר לפיד | צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

מפלגת יש עתיד צפויה לפרסם מחר, כעשור לאחר הקקמתה את התקנון המלא לבחירות לראשות המפלגה. על פי המוצע, תוקם ועידה מפלגתית של כ-1,000 חברים שיבחרו את יו"ר הרשימה לכנסת בחודש ינואר הקרוב. במפלגה יאפשרו לחברי המפלגה להודיע על התמודדות לתפקיד היו"ר עד 21 בדצמבר, וב-4 בינואר תתכנס הוועידה בפעם הראשונה.

על פי ההערכות כעת במערכת הפוליטית, גם בפעם הבאה ייבחר יו"ר המפלגה המכהן ח"כ לפיד גם בפעם הבאה, וזאת משום כי המנגנון כיום במפלגה מאוייש רובו ככולו באנשיו.

על פי הדיווח, בתקנון החדש נכתב כי מי שיוכלו להיות חלק מהוועידה הם מי שמזדהים ופועלים למען מטרות המפלגה ומדיניותה ושילמו את דמי החבר במועד בהתאם לתקנון. עוד בתנאי הסף: אי-הרשעה בפסק דין בעבירה שיש עימה קלון.

יחד עם זאת, על פי המדווח, חברי הרשימה לכנסת לא ייבחרו באופן דמוקרטי על-ידי חברי המפלגה, בדומה להליכוד לדוגמה, אלא על ידי גוף שיורכב מח"כ מכהן או ח"כ לשעבר מטעם המפלגה, מנכ"ל המפלגה ושני וחברי הנהלה נוספים.

ליו"ר המפלגה תהיה שמורה הזכות לשבץ ברשימה מועמדים שלא נבחרו על-ידי אותה ועדה מיוחדת, אך מספר השריונים לא יעלה על שני חברים על כל עשירייה, כלומר שישה מקומות עד המקום ה-30. בנוסף, יו"ר המפלגה יוכל לשריין מועמדים שאינם חברי מפלגה.

כזכור, לפני כשנה פרש מהמפלגה מי שדרש לקיים פריימריז למפלגה ח"כ לשעבר עופר שלח, כאשר הקרע הגדול בין שני בני הברית יאיר לפיד ועפר שלח אירע בעקבות דרישתו של שלח לקיום הפריימריז . לפיד הבהיר כבר אז שבכוונתו לקיים פריימריז במקום ובזמן שיחליט – וללא אולטימטום.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. זה לא הצבעה וזה לא פריימריז, זה המפלגה הקומוניסטית בסין – ועדה שבוחר היו"ר כדי שתבחר יו"ר? יש את זה ביותר עצוב מהבדיחה הזו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים