שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "כאוס המוחלט ברמה הארצית, נחנק"
דוידי תוקף
ר"ע שדרות שהצטרף לבנט: "אני לא מבין את חמאס, הם יושבים על השטח ולא עושים כלום לעמם. החשיבות של אזור כזה היא לא לעזה, אלא לנו בצד הזה של הגדר"
אלון דוידי ונפתלי בנט בימים טובים יותר | צילום: אריאל זנדברג

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, היה מזוהה עם הליכוד והוא מנהל עיר עם יותר מ-50 אחוזי הצבעה למפלגת השלטון. ההצטרפות שלו לימינה הרימה הרבה גבות. בראיון ל'ישראל היום' אומר דוידי כי "לפני הקורונה היינו במצב מצוין – חמישה-שישה אחוזי אבטלה, ופתאום צמחנו ל-17 אחוז. יכולתי להגיד 'זו לא הבעיה שלי, תעסוקה זה ממשלה, לא עירייה', אבל בקורונה היו גם תקציבים שלא הוצאנו. פרסמנו קול קורא לחברות הכשרה של היי-טק ואמרתי 'תלמדו אותם משהו מהר, והכי חשוב – שזה יוביל להשמה בעבודה, רק השמה'. כשאנשים נקלעים למשבר צריך לעזור להם במיידי, אבל דקה אחר כך גם צריך לחשוב מה הם יעשו בהמשך".

על ההחלטה להצטרף אל נפתלי בנט, אף שכל השנים היה איש ליכוד, מספר דוידי: "קראתי את התוכנית הכלכלית של ימינה, והיא מפרטת איך להביא את המגזר העסקי ככוח. במשבר דברים רגילים לא עובדים. במשבר הקורונה זה התפוצץ לי, כי אני רואה מה אפשר לעשות בשלטון המקומי ואתה רואה את הכאוס המוחלט ברמה הארצית ואת הנתק. זה לא מספיק רק לשרוד או לחיות בתוך המשבר, צריך לתת תקווה, לחשוב שבעה צעדים קדימה, אחרי המשבר. אני אומר לך, אני אהיה שם בשביל זה. המחויבות לאנשים היא דבר שאני הולך איתה, לא סתם אומרים 'מהפכה בשדרות'. זה לא אני, אלה אנחנו".

במהלך הסיור איתו הצטרף אופיר ליבשטיין, ראש מועצת שער הנגב מכפר עזה, והשניים מספרים על התוכניות המשותפות לעתיד. בין היתר, מספר דוידי על "רכבת שתהיה נמל יבשתי. בכל יום ייכנסו 10,000 איש מעזה. אתה יודע מה יעשו מיליוני שקלים של משכורות לעזה?"

דוידי: "התפקיד שלנו כמנהיגות הוא לאפשר ולתת הזדמנויות. אם לא נצליח, זה משהו אחר. אני לא מבין את חמאס, הם יושבים על השטח ולא עושים כלום לעמם. החשיבות של אזור כזה היא לא לעזה, אלא לנו בצד הזה של הגדר".

ליבשטיין: "זה לא מדע בדיוני, זה מתקדם מאוד. ובכלל, תפיסת העולם של דוידי לא לבוא מבכיינות וממסכנות אלא מעמדה של עוצמה וכוח, מתחברת מאוד לכל התפיסה של הקיבוצים כאן. זה להציג את החוזקות של האזור, זה מה שנתן את הבוסט הגדול לשדרות, ואם דוידי יוכל להביא את זה לרמה הארצית זה יהיה כוח שינוי עצום".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים