שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » כהונת הרמטכ"ל אביב כוכבי הוארכה בשנה
אושר בממשלה
בנט: "עם ישראל יכול לישון בשקט לאור העובדה שהרמטכ"ל כוכבי ימשיך להוביל את צה"ל למול האתגרים המבצעיים בפניהם ניצבת מדינת ישראל"
תגיות:
אביב כוכבי | צילום: דובר צה"ל

הממשלה אישרה היום (א') את הצעת ההחלטה של שר הביטחון גנץ להארכת כהונתו של הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי בשנה, לשנה רביעית, כך שתקופת הכהונה תסתיים ב-16 בינואר 2023, כ"ג בטבת תשפ"ג.

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "הרמטכ"ל כוכבי הוא מפקד ערכי ומקצועי שמבצע את תפקידו בתעוזה ובאחריות. אני מברך על אישור הממשלה להארכת כהונתו לשנה רביעית. עם ישראל יכול לישון בשקט לאור העובדה שהרמטכ"ל כוכבי ימשיך להוביל את צה"ל למול האתגרים המבצעיים בפניהם ניצבת מדינת ישראל".

שר הביטחון, בני גנץ: "הרמטכ"ל כוכבי הוביל את צה"ל להישגים מבצעיים חסרי תקדים במבצע שומר החומות, ויחד נמשיך לקדם את תוכנית תנופה לשדרוג צה״ל, ולהיערך לכל האתגרים, קרובים ורחוקים. הארכת הכהונה, היא מעשה נכון לביטחון ישראל, ואני מברך על כך, שזו ההחלטה הראשונה שהובאה היום לישיבת הממשלה שלי כשר הביטחון".

בתוך כך, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, ימריא היום לביקור עבודה רשמי בארצות הברית, כאורחו של יושב ראש המטות המשולבים, הגנרל מארק מילי – כך אישר בסוף השבוע דובר צה"ל בהודעה רשמית.

הביקור תוכנן להתקיים במהלך חודש אפריל ונדחה בשל הערכת המצב המבצעית ומבצע "שומר החומות". במהלך ביקורו יקיים הרמטכ״ל פגישות עבודה עם בכירים במשרד ההגנה ובצבא האמריקאי, ביניהם היועץ לביטחון לאומי, מר ג׳ייק סאליבן, מזכיר ההגנה האמריקאי, מר לויד אוסטין, יושב ראש המטות המשולבים, הגנרל מארק מילי, מפקד CENTCOM, הגנרל קנת׳ מקנזי, ומפקד SOCOM, הגנרל ריצ׳ארד קלארק.

זהו הביקור הראשון שמקיים הרמטכ"ל בארה"ב במסגרת תפקידו. במסגרת המפגשים ידון הרמטכ״ל עם עמיתיו באתגרים ביטחוניים המשותפים שעל הפרק, וביניהם סוגיות הנוגעות לאיום הגרעין האיראני, מאמצי ההתבססות של איראן במזרח התיכון, מאמצי התעצמות חיזבאללה, השלכות איום הטילים המדויקים ובניין כוח משותף.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים