שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "כהנא חתיכת שקרן, הוא כמובן התנצל"
דרעי תוקף
יו"ר ש"ס: "שמעתי שלפיד אומר שהממשלה הקודמת הותירה במשרדים הרס וכעת מתחילים לעבוד מתחת לאפס, לפיד בטח מתכוון למשרד רה"מ החליפי או אולי של אשכנזי"
תגיות:
אריה דרעי | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי בישיבת מליאת הכנסת: "שמעתי שלפיד אומר ביהורה שהממשלה הקודמת הותירה במשרדים הרס והזנחה וכעת מתחילים לעבוד מתחת לאפס, לפיד בטח מתכוון למשרד ראש הממשלה החליפי או אולי של גבי אשכנזי".

בראיון ל'גלי צה"ל' אמר דרעי כי "נער הייתי וגם זקנתי, עברתי הרבה ממשלות, יש כללי ברזל שלא עוברים אותם. הופתעתי מגודל השקרים והנוכלות של נפתלי בנט. גם את ההצעה האחרונה של הנהגה משולשת אני הבאתי, זה לא היה קל ופשוט לשכנע את נתניהו, הבאתי לשולחן, אבל בנט היה סגור עמוק עם יאיר לפיד. בנט רצה ממשלת שמאל".

״לא ידענו ולא חלמנו, בנט יושב איתנו ואומר לנו ״אני הולך רק לממשלת ימין״. הדבר החמור ביותר זה לא שהם שיקרו עלינו, אלא שיקרו על מאות אלפי מצביעים ימניים. הוא הרי חתם בגלוי באולפן, שלא יישב עם ׳מרצ׳ ועם עבאס".

"מתברר שראש הממשלה האמיתי זה יאיר לפיד, לידו יושב חניך תורן על הכסא נפתלי בנט. כולם מבינים מי מנהל את מדיניות החוץ פה, לפיד שיש לו 17 מנדטים, מתנהל ישירות מול האמריקאים, ראיתם את הכותרות היום. איווט ליברמן יתנהל לבדו כראש הממשלה הכלכלי. אף אחד מהם לא ישאל את בנט ולא יתייעץ איתו. גם מירב מיכאלי וניצן הורוביץ יפעלו עצמאית".

"״המבנה של הממשלה הזו מסוכנת לישראל, גם ביטחונית וגם בגלל הזהות היהודית. אני הראשון שאמרתי שצריך לחקור את האסון במירון, רק אמרתי שצריך בוועדה להכניס גם שופט וגם רב, אני מודאג מה יהיה בהילולא שנה הבאה. שים לב לצביעות הגדולה – הם דחפו לוועדת חקירה, אבל לא אישרו היום פיצויים למשפחות המסכנות. מתן כהנא חתיכת שקרן, אמר בנאום שלו שאמרתי לו להוריד את הכיפה, השקרן הזה כמובן התנצל", דברי דרעי.

השר לשירותי דת מתן כהנא אמר בכנסת: "השיטה שלכם היא הכל או כלום. מלחמת חורמה על כל סעיף וסעיף. מבחנתכם אתם נלחמים על כל דבר בכל הכח, לא מוכנים לבדוק שום דבר אחר או לנסות להגיע להסכמות. כמו שאמר לי אחד מחברי הכנסת החרדים: "אנחנו נלחמים על כל מילימטר של הסטטוס קוו ומשאירים לקב"ה את השאר".

"לאן השיטה הזו הובילה אותנו? בואו נדבר על נישואין: צעירים רבים בורחים מנישואין ברבנות. מחקר שערך המשרד לשירותי דת בשנת 2019 מלמד שבשלוש שנים שלפני המחקר ירד מס' הזוגות שמתחתנים דרך הרבנות ב 6 אחוז".

"בואו נדבר על כשרות: אתם שנים ארוכות שולטים במערך הכשרות אבל אף אחד מכם לא מוכן לאכול בכשרות של הרבנות. כולם יודעים שאם אחד מכם יישב במסעדה בכשרות הרבנות הוא לא יהיה מוכן להכניס לפה אפילו כוס מים".

"אז ממה אתם מפחדים? שאני אעשה מהפכה בכשרות? שפתאום יהיה פה מערך כשרות יעיל? שאנשים יתחילו לאכול כשר במסעדות שבכשרות הרבנות?"

"בואו נדבר על גיור: אנחנו יודעים מה אתם חושבים על גיור הרבנות הראשית. אחד מכם צעק בפאנל שהשתתפתי בו: "חיילת שהתגיירה בצבא – שיקסע. לשבת שבעה על מי שמתחתן איתה" "אם מישהו מתחתן עם אחת כזאת – אבא שלו צריך להגיד קדיש"".

"על מי אתם עובדים? הרי במילא אתם לא מקבלים את הגיורים של הרבנות הראשית לישראל. אנחנו נחזיר עטרה ליושנה ורבני ערים יוכלו לגייר. אני אהיה גאה אם הבן שלי יתחתן עם מי שהתגיירה בגיור צבאי ואראה בזה חלק מקיבוץ הגלויות של עם ישראל".

"על הבמה הזו התחננתי לפניכם לחוקק חוק גיור ממלכתי ברוח מתווה ניסים. הרב דרוקמן תמך בו. אבל חברי כנסת שקוראים לעצמם "הציונות הדתית" התנגדו. כרגיל, הכל או כלום. אם זה לא בדיוק מה שאתם רוצים אתם שורפים את המועדון".

"בואו נדבר על השבת: האם בגלל הפגנות שלכם יש פחות מסחר בשבת במדינת ישראל? האם מלחמת החורמה שניהלתם עד עכשיו הועילה או לא? ממש לא.. היום בשבת של מדינת ישראל יש מסחר ויש המון חילולי שבת".

"דמיינו לעצמכם שהיינו מקבלים לפני 20 שנה את אמנת גביזון מדן. הם הציעו שלא יהיה מסחר בשבת.
האם מצב השבת של מדינת ישראל הייתה יותר טוב או פחות טוב. ודאי שיותר טוב. אז לאן הובילה הדרך שלכם?"

"חברי חברי הכנסת החרדים, 73 שנה אתם מנצחים בהרבה קרבות קטנים אבל מפסידים בענק מערכה על דמותה היהודית של מדינת ישראל. 73 שנה של הכל או כלום הביאה לשחיקה בזהותה היהודית של מדינת ישראל. 73 שנה אתם מתנהגים כמו רבי זכריה בן אבקולס, שהגמרא מספרת עליו שענוותנותו והסירוב שלו לפשרות שונות הביא לחורבן בית המקדש. 73 שנה שהיהדות הפכה לגורם של קיטוב ופילוג בעם ישראל. בממשלה הקרובה בעז"ה היהדות תהפוך להיות גורם מאחד ולא מקטב. נקדש שם שמיים, נרבה יהדות ונעשה את זה בהבנה ובהסכמה רחבה", דברי כהנא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים