שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » כוחות יתרגלו תרחיש לחימה בוואדי ערה
לקחים משומר החומות
על רקע המצב הביטחוני, יערכו המשטרה וצה"ל תרגיל, שידמה בין השאר הפרות סדר בערים מעורבות וערביות. בכיר במשטרה: "הפקנו לקחים מ'שומר החומות'"
פרעות הערבים במבצע 'שומר החומות' | צילום: שאטרסטוק

לא רוצים הפתעות כמו במבצע שומר החומות: על רקע המצב הביטחוני, יקיימו המשטרה וצה"ל בשבוע הבא תרגיל רחב היקף, שבמסגרתו צפוי להיסגר לראשונה גם כביש ואדי ערה.

התרגיל ידמה מתקפת טילים על ישראל מלבנון ומעזה, תוך כדי הסלמה שתחל ביו"ש ותגלוש לתוך תחומי הקו הירוק לכדי הפרות סדר ביישובים מעורבים כמו לוד, רמלה, חיפה וירושלים, וביישובים ערביים כמו סכנין, נצרת, אום אל-פחם והפזורה הבדואית בדרום.

הכוחות ידמו לראשונה את סגירתו של ציר 65, לצורך מעבר של כוחות השתלטות ויחידות מיוחדות לטיפול בהפרות סדר. מתחילת הרמדאן גייסה המשטרה שש פלוגות מג"ב, והתוכנית היא לגייס שתי פלוגות נוספות בהוראת הדרג המדיני. כך מפרסם הבוקר (א'), כתב המשטרה של "ישראל היום", איציק סבן.

קצין בכיר במשטרה אומר כי: "אנחנו מצויים במצב כוננות בינוני עד גבוה בדגש על כל מה שקשור לביטחון הפנים והפרות סדר, כולל מוכנות לכל מצב של איומים חיצוניים. הניסיון המצטבר והפקת לקחים ממבצע שומר החומות הביאו אותנו להצטייד ולבנות מודלים חדשים. בנינו סנסורים מודיעיניים עם צה"ל ושב"כ כדי למנוע מצב שבו נופתע".

בשנה האחרונה נבנתה במשטרה מפקדה לכל מחוז, המונה כ-500 שוטרים מאומנים. לוחמים הוכשרו לירי כדורי ספוג. עוד יכלול התרגיל הטסת רחפנים שיטילו "ביצי הפתעה" (חומר לפיזור המון), אם הכוחות ייקלעו להפרות סדר קשות. עוד בתוכנית: תרגול יכולות תצפית שנבנו בשנה האחרונה לכל מפקד, ותרגול פתיחת מחסני חירום והצטיידות של כוחות המילואים.

עוד אמר הקצין: "הפעם לא נצטרך לקבל רובים מהצבא. יש לנו אמצעים לתת לכל שוטר שיתגייס". לדבריו, גיוס פלוגות מילואים של מג"ב איו"ש "יהווה מכפילי כוח ושובר שוויון בעוצמת התגובה של המשטרה".

המשטרה וצה"ל יתרגלו מתארים של ליווי שיירות של צה"ל. "תהיה מפת צירים, נדע לשנע בבטחה כל כלי חירום ויהיו כוחות שיגיבו. לא יהיה מצב שבו כלי רכב ינועו בארץ ויסכנו את עצמם". במשטרה טוענים כי צה"ל לא מקבל אחריות. "המשטרה היא הפוקדת. צה"ל יפעל במשימות מסייעות למשטרה".

התרגיל ישתלב במבצע "מסלול בטוח" למיגור הפשיעה ביישובים הערביים, שבמסגרתו מרכזת המשטרה מאמץ מיוחד במאבק בפשיעה ובאלימות ברחוב הערבי. גורמים במשטרה אמרו כי אחד התרחישים שיושם עליו דגש, קשור בחשש כי נשק המשמש ביום-יום את העבריינים זולג גם לשימושם של גורמי טרור.

עד כה, במסגרת המבצע, בהובלת מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי וראש אח"מ ניצב יגאל בן שלום, נתפסו 73 רימוני רסס והלם, 64 אקדחים, 20 כלי נשק מסוג איירסופט, 42 רובים, 24 רובי קרל גוסטב, 18 כוורות זיקוקים, 4 פגזים ופצמ"רים, 12 מטעני חבלה ומעבדה אחת לייצור מטענים והסבת כלי נשק לטובת ירי חי. לצד זאת, נתפסו אלפי פריטי אמל"ח: כדורים מסוגים שונים, מחסניות, אפודים, משקפות וציוד נוסף העלול לשמש את העבריינים.

הוסיף הקצין הבכיר: "הציבור הערבי ברובו לא רוצה ליד ביתו עבריינים פליליים, ולא רוצה ביישוב שלו גורמים שעוסקים בטרור. כל נשק שנתפס בעבודה שכוללת איסוף מודיעין ועבודת שטח, יכול לשמש מחר את המחבל הבא. לכן אנחנו עושים מאמץ אדיר לסלק את כל הנשק הלא חוקי מהרחוב הערבי. לנו לא משנה אם הוא מוחזק אצל עבריין כזה או אחר; לנו חשוב לתפוס את הנשק מהר, כי מחר, תמורת בצע כסף, אותו עבריין ימכור את הנשק למחבל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים